MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 26, 2013 10:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Panowie odlotowo to porobiliście!

Podjąłem decyzję.
Wczoraj wziąłem od hruścika głowicę od normalnej wersji europejskiej po pomiarach okazuję się ze to ta sama głowica, identyczna komora spalania, wałki te same numery, z tym że w mojej głowicy wszystko w lepszym stanie :)
Wychodzi na to, że ten silnik różni się tylko tłokami :D więc pozwolę sobie na odzyskanie tych 40 kucyków, tym bardziej że na bloku mam wybite 988!
Mam nadzieję, że wreszcie ruszy to wariackie przedsięwzięcie, choć Zbyszkowi Mianowskiemu popsuła spirala w myjce :D
Dekonspiruję tłoki... wyprodukowane przez Goetze podejrzewam że w Indiach (fabryka istnieje tam od lat 50-tych) w komplecie z pierścieniami po 280 PLN.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 26, 2013 11:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
head pisze:
tak tez ładnie

Piękny D-jet.
Ja w polerkę nie pójdę, ale jak by mi McCoy na dekiel czarną anodę rzucił a'la AMG to bym się nogami nakrył ;)
Jak widzisz idę w rzeźbę z swoim słupkiem, więc odwołuję rezerwację.
Dzięki!

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn sie 26, 2013 11:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
_me: how_ pisze:


Ktoś przebije i zmienimy kolejność?
A może propozycje do miejsca trzeciego?


Poszukaj swojej z kimś rozmowy na temat okularów w W123.
Ale może nie bardzo , bo zdaje się tam zmoczyłeś :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: wt sie 27, 2013 8:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Mi utkwiło w pamięci, jak ostatnio jeden taki kolega jak pytał czy da się założyć kołpaki na baroki.

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn wrz 02, 2013 5:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
fullsize pisze:
Mi utkwiło w pamięci, jak ostatnio jeden taki kolega jak pytał czy da się założyć kołpaki na baroki.

To było... brak mi słów :D
Herzog kiedyś powiedział, że woli kręcić dokumenty bo życie pisze lepsze scenariusze... co prawda potem zrobił sobie z gęby cholewę, bo na podstawie swojego genialnego dokumentu nakręcił fabułę, ale w dupie z tym nie trzeba tego oglądać.

A wracając do trzeszczącej rzeczywistości, to tłoki są Nürala z pierścieniami Goetzego, o których słyszałem, że są zrobione przez Turków z kupy... miał ktoś z nimi do czynienia?


Załączniki:
IMG_0617.JPG
IMG_0617.JPG [ 181.32 KiB | Przejrzano 10122 razy ]

_________________
C123 280CE
Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn wrz 02, 2013 6:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Co do tłoka tej firmy zakładałem go wraz z pierścieniami do VW Passat b5 TDI jakoś pół roku temu i śmiga do tej pory bez problemu . A auto nie stoi tylko robi trasy ,ze Ślaska do Czech ,bo gość w skodzie pracuje.

Pozdrawiam

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn wrz 02, 2013 9:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Nural to Federal-Mogul, od ponad 10-ciu lat produkują tłoki w Gorzycach i cieszą się one bardzo dobrymi opiniami, wielu uważa że ciężko o lepsze. Goetze to też Federal-Mogul, produkują pierścienie i tuleje cylindrów w Indiach i też mają dobre opinie. Nie wiem jednak czy nie zużywam niepotrzebnie klawiatury, bo pewnie napisałeś to dla podpuchy. [hihi]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn wrz 02, 2013 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Mitu pisze:
Nural to Federal-Mogul, od ponad 10-ciu lat produkują tłoki w Gorzycach i cieszą się one bardzo dobrymi opiniami, wielu uważa że ciężko o lepsze. Goetze to też Federal-Mogul, produkują pierścienie i tuleje cylindrów w Indiach i też mają dobre opinie. Nie wiem jednak czy nie zużywam niepotrzebnie klawiatury, bo pewnie napisałeś to dla podpuchy. [hihi]


Do Wuja Wacława, poleciał mi w kosmos przydługi grafomański post na temat tych tłoków. Będę płakał chyba z półtorej nocy. Maestro Oliszewski ze Spytka z Melsztyna powiedział, że tłoki dobre, ale pierścienie po dwóch latach się zdupczają. Ja mu wierzę bo to uczciwy fachowiec. Mówi, że NPR dobre...

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: pn wrz 02, 2013 9:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Aha... droga redakcjo, a panewki Mahle czy Kolbenschmidt?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr wrz 04, 2013 12:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Jajoski pisze:
Aha... droga redakcjo, a panewki Mahle czy Kolbenschmidt?

Ja zamontowałem te drugie ;-) ponoć lepsiejsze, ale to się okaze .

Do kolegi Howserka' remont był czyniony we Wrocku ;-)

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr wrz 04, 2013 7:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Jajoski pisze:
Aha... droga redakcjo, a panewki Mahle czy Kolbenschmidt?

mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wyważeniu wału ;) bo inaczej nawet najlepsze panewki nie pomogą

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr wrz 04, 2013 9:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Wał krzywy, więc będzie szlif. Bałem się, że jestem skazany na pierwszy nadwymiar w oryginale za jedyne 1200 PLN za panewki główne, ale udało się znaleźć Kolbenschmindta za połowę tej ceny.

mark2222 pisze:
mam nadzieję, że nie zapomniałeś o wyważeniu wału ;)

Wczoraj mi Artur Broler powiedział, że nie trzeba... ale mnie się wydaje, że trzeba ;)
Zaraz się wszystkiego dowiem.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr wrz 04, 2013 9:39 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Mitu pisze:
Nural to Federal-Mogul, od ponad 10-ciu lat produkują tłoki w Gorzycach i cieszą się one bardzo dobrymi opiniami, wielu uważa że ciężko o lepsze.


Z racji, że Gorzyce są koło mnie i znam sporo ludzi z Mogula, to chciałbym wyrazić obawę, co do produkcji aftermarketowej. Tam jest prawie wyłaćznie klepany OE "pierwszomontażowy".
Zapytam szwagra z konstrukcji i produkcyjnych inżynierów i - o ile będą mogli wyjaśnić kwestię - to napiszę, co tak naprawdę ze starych MB kiedykolwiek robili w ciągu ostatnich 15 lat.

_________________
124.190 '93


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr wrz 04, 2013 10:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Jajoski pisze:
Wał krzywy,

tym bardziej powinineś to zrobić
coś o wałach i kołach zamachowych w M110 było juz poruszane
viewtopic.php?f=24&t=61252
reszta w manualu:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... embly.html
edit na potwierdzenie ;)
Note
Since December 1978, the crankshaft of engine 110 is provided with an additional weight.
Remove additional weight when machining first crank pin.
After machining crank pin, rivet additional weight on again. Then check crankshaft for runout, and balance together with flywheel and balancing disc, also when
re-using the old additional weight. The crankshaft with riveted-on additional weight may be used only together with a modified oil pump which is provided with a recess (arrow) on housing shaft. When checking and reconditioning crankshafts, pro­ceed in sequence of the following diagram and perti­nent explanations.
For grinding crank pins, a difference of only one re­pair stage per crankshaft is permitted.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
 Tytuł: Re: Remont M110
Post: śr wrz 04, 2013 1:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
ixes pisze:
ja znam sklep gdzie ori panewki kosztują 214€

Daj namiar na ten sklep, ciekawe czy to cena za std czy nadwymiar?

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl