MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a GO !! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=57628 |
Strona 6 z 10 |
Autor: | erio [ czw lip 25, 2013 12:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
od czasu występu w Kielcach zakończonego failem udało się: Przetestowac auto na Superoesie w Kielcach Na suchym asfalcie szczególnie na szybkim łuku owalu przednie pirelki rajdowe wyzionęły ducha Już wolę deszcz i mokro jeżeli po zawodach mam byc 500 zł w plecy. http://www.youtube.com/watch?v=JZcLpx7Mhi4 Wygrać w Ułężu Mercedes Challenge. W Grupie 2 nie miałem szans z E30 i W201 2.3 16V Marcina Miziaka i Jarka Kowalskiego, ale w Mercedes Challenge oni maja przelicznik 0,96, a ja 0,90 Największe zagrożenie widzę w Bartku Janiku który jeździ oryginalnym (na jakiś zwykłych barumach!!!) W201 2.3 16V z 1984 roku (czym zmiescił się w 1 grupie) i ma przelicznik 0,93, a czasami tylko o parę sekund ustępuje w/w zawodnikow w modyfikowanych do sportu takich samych wozach na sportowych oponach!! Beczkę oryginalną 280CE wyprzedzałem znacznie, tak więc jej przelicznik 0,86 jest mi niestraszny Dzięki temu że moję jezdzić moim autem tempem zbliżonym fabrycznego W201 2.3 16V, w Mercedes Challenge wygrywam ... oby bez błędów i awarii do końca. poniżej przejazd Carlssona czas łączny 15:21,0 (czas fabrycznej W123 280CE w manualu w grupie I to 17:25,8) http://www.youtube.com/watch?v=x0WkYnMbnsI i Bartka w oryginalnym W201 na Barumach czas łączny 14:58,2 grupa I http://www.youtube.com/watch?v=5o-AsJ-YN2o Zabraniam wam porównywać klasę zawodników z litości do mnie. a tu przejazd dość mocno zmodyfikowanego W201 pana Miziaka czas łączny 14:45,3 grupa II http://www.youtube.com/watch?v=AzMr6oDF1eM W sumie zdobyłem 12 punktów i wliczając kielce mam 12+0 czyli 12. Potem pojechałem do Debrzna 500 km, bo po failu na Kielcach potrzebuję dojechac do mety i zbierać punkty w każdej eliminacji. Mało tego chyba każdą z nich musze być przed Bartkiem (który ma za Kielce 12, Ułęż 10 i Debrzno 6 punktów) Niestety w Dębrznie nie było 10 mercedesów tylko 6startujących , więc dostałem 8 punktów za zwycięstwo. to moje przejazdy. Carlsson 280CE http://www.youtube.com/watch?v=ccrIfxPyG6Y onboard http://www.youtube.com/watch?v=JwQmxxOVSLs Kolejne zwycięstwo w Mercedes Challenge Jednym słowem mój wóz KICKS ASS bo kierowca jeszcze musi się wiele nauczyć Na końcu jeszcze fotka brata w W108 w trakcie budowy |
Autor: | erio [ sob paź 05, 2013 10:36 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
http://www.youtube.com/watch?v=RZMpyCsJ ... e=youtu.be kielce 2013 jak wam sie podobaja penty 17? |
Autor: | Cem [ sob paź 05, 2013 11:06 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
Nie no... Penty wymiatają. A że tak nieśmiało zapytam, ile paliwa zużywasz na imprezie tego typu? |
Autor: | erio [ ndz paź 06, 2013 11:01 am ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
Paliwo jest wydatkiem zupelnie nieistotnym. Przy ogromie kosztow oczekujacych, tankowanie 98semki po 6 zl nie stresuje. -n p. szpera firmy baran racing budowana do w123 6000zl) -portowanie glowicy z walkami Schricka kolejne pare tysiecy. - Kolektor wydechowytzw barany xxxxzl - regeneracja hamulcow tylnych xxzl - wymiana przednich xxxzl - wymiana przewodow hamulcowych na takie w stalowym oplociexxxzl - wymiana serwa ham.xxxzl PS. BARAN RACING buduje 2 szt mostow ze szpera 3.92 dla siebie i dla mnie. Bkslash jak chcesz to do nich zadzwon. Chyba ze juz masz. Odpowiadajac na pytanie, biorac pod uwage w/w wydatki , paliwa nie licze. Powiedzmy ze okolo 20l. Jak slychac na filmie narazie zdazylem tylko zrobic podwojny wydech od kolektora do konca z nierdzewki . Nie ma ani jednego tlumika. Ale rury zamiast 2x40 teraz sa 2x50. I tak fabryczny wydech byl nie podwieszony do skrzyni i w rozsypce. Some say,ze jak przejezdzalem mete w lecie ponad kilometr od widzow slyszeli jak odpuszczam po przejechaniu mety. Tylko porsche na gaznikach z lat 80 mi dorownhwalo halasem. Koles puszczajacy mnie do startu robil 3,2,1 i zatkanie uszu jako sygnal startu. Tlumik koncowy wlasnie sie produkuje. 60cm x 20x18. Wymiary jak fabryczny.tylko wieksza srednica rur i brak zwezki w tlumiku. |
Autor: | erio [ pn paź 07, 2013 9:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
http://www.youtube.com/watch?v=YwKndpyyTa0 , zaktualizowany film z dodanym onboardem od 10 minuty |
Autor: | rasch [ wt paź 08, 2013 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
Fajnie to wygląda od "środka" Powodzenia w kolejnych startach |
Autor: | Cem [ wt paź 08, 2013 9:03 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
erio pisze: Koles puszczajacy mnie do startu robil 3,2,1 i zatkanie uszu jako sygnal startu. Jeździsz ze stoperami w uszach? |
Autor: | erio [ wt paź 08, 2013 9:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
ja mialem kask, uratował mi życie. nad wydechem pracuje. obliczam, bedzie niedługo |
Autor: | erio [ czw sty 16, 2014 11:55 am ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
mały mod: http://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=F2zBcs2CSdU Shiftlight, 70 zł start w superoesie listopad z nowym tłumikiem końcowym: http://www.youtube.com/watch?v=qf85CquOXAg Po sezonie Zmieniona skrzynia biegów (w starej wsteczny wchodzi tylko na wyłączonym silniku, jakies pomysły ?) Zmieniona podpora wału Zmienione 4 końcówki drążków kierowniczych WRESZCIE odbudowane tylne zaciski (trzeba bylo to zrobic 2 lata temu) Założone nawiercane mikody (100 zł szt) i klocki ferrodo (60 zł) Składa się most ze szperą. Chyba wystaruje na śniegu tej zimy bo sie doczekać nie mogę. WRESZCIE AUTO BĘDZIE HAMOWAĆ a nie zaskakiwać w każdej szykanie zblokowanymi przednimi kołami. |
Autor: | erio [ wt kwie 29, 2014 9:28 am ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
Zapraszam wszystkich na Sobotę w weekend majowy do Kielc na Tor, ClassicautoCup W123 280CE debiut ze Szperą |
Autor: | bkslash [ pn maja 05, 2014 6:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
erio pisze: PS. BARAN RACING buduje 2 szt mostow ze szpera 3.92 dla siebie i dla mnie. Bkslash jak chcesz to do nich zadzwon. Jak slychac na filmie narazie zdazylem tylko zrobic podwojny wydech od kolektora do konca z nierdzewki . Nie ma ani jednego tlumika. A ze tak zapytam, bo dopiero zauwazylem - szpera plytkowa czy torsen? Ja szpery jeszcze nie zalozylem, ale myslalem raczej o Quaife. Generalnie moj projekt jest znacznie opozniony przez przerobki, ktorych nie musiales wykonywac, m.in. drastyczna przerobka instalacji elektrycznej ukladu chlodzenia i ukladu paliwowego. Zreszta montaz systemu gasniczego tez zajal swoje - chcialbym moc sie nie przejmowac homologacja... Do dzis nie mam potwierdzenia z PZM czy dopuszcza mnie do RSMP jesli zmienie KJet'a na uklad elektrycznego wtrysku Frickera. co do glosnosci: na kazdym BK imprez PZM jest badanie glosnosci i niestety za przekroczenie jest niedopuszczenie do startu. Ja mam tez 2x50 ale z robionym na zamowienie tlumikiem tylnym i dwoma oddzielnymi przednimi, dzieki czemu zachowana jest komora rozprezna. I pewnie rzecz, ktora nikogo nie interesuje a mod za to usunie mojego posta - porownania oryginalu i mojego: konsola oczywiscie bedzie jeszcze miala pomalowane nity i sruby, oraz naklejke Dunlop Oczywiscie wiem ze "be", ze za pozno, ze tylko do rywalizacji parkingowej , ale porownajcie szczegoly. Nawet naklejki sa dokladnie takie i DOKLADNIE w tych samych miejscach co w oryginale - pomijajac flagi i nazwiska (ale te sa pisane IDENTYCZNYM fontem), dojda jeszcze naklejki na szybie przedniej i dachu. Halde mechaniczna TwinMaster tez kupilem (zabolalo - 4.5 tys pln), ale bedzie jezdzila tylko w klasykach typu Eiffel Rally, bo jest niepraktyczna, elektroniczna jest lepsza, bo po zmianie kol mozna ja wykalibrowac podajac wspolczynnik, badz skalujac na odcinku kilometra. Klatka zostala zbudowana nieco inaczej, bo jest mocniejsza od tej w aucie Wettera (nota bene Wetter rowniez ma inna niz oryginal, bo wspolczesne przepisy nie dopuszczaja klatek z aluminium). Nawet akumulator nie jest typowy - ma spiralne elektrody i jest calkowicie suchy, odporny na wstrzasy, rozladowanie i jest calkowicie szczelny, dzieki czemu nie wymaga dodatkowej obudowy (ma cert. FIA). I wlasnie dlatego ja buduje to auto juz ponad cztery lata. |
Autor: | erio [ pn maja 05, 2014 8:09 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
Mam nadzieje ze nikt nie usunie twojego postu. Ciesze sie ze robisz postepy. Zobaczymy kiedys osiagi twojego auta bo trzeba przyznac ze jest ladniejsze ale obaczymy kiedy i czy bedzie szybsze Szpere mam plytk9wa z w201 16v |
Autor: | bkslash [ pn maja 05, 2014 10:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
Do pelnego wyczynu seryjna plytkowa nie do konca sie sprawdza - myslalem o takiej, ale porownalem jak sie zachowuje torsen w moim AMG, a jak plytkowa. Roznica jest taka, ze torsen bardziej przewidywalnie spina, a plytkowa bardzo "skokowo" przez co duzo ciezej kontrolowac auto na szutrze. Torsena z Hermanna nie wyjme - toby bylo swietokradztwo, wiec skonczy sie na Quaife lub Drexler. A co do przelozen - do wyscigow most 3.92 jest za wolny, takie przelozenie dobrze sprawdza sie w rajdach, gdzie bardziej liczy sie przyspieszenie niz predkosc maksymalna. |
Autor: | bkslash [ wt maja 13, 2014 9:22 am ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
wreszcie skonczone miejsce pracy pilota i przod |
Autor: | erio [ wt maja 13, 2014 11:23 am ] |
Tytuł: | Re: Baza do 280CE Carlsson zdobyta i po oględzinach. Its a G |
bkslesh, twoj Carlsson wygląda już całkiem całkiem U mnie film z maja 2014, https://www.youtube.com/watch?v=UJsBD27sZ_8 LSD bardzo ładnie spinała, wszystko byłoby super, prowadzilem po 3 próbach w Mercedes Challange, gdyby deszcz nie spadł na koniec Dałem dupy. zmieniłem na zimówki, potem podeschło, jechało się fatalnie, a próbowałem gonic za bardzo, dupa uciekła, przód nie skręcił, i ominąłem szykanę, Piepszony wsteczny się przestał włączać na rozgrzanym silniku, na zimnym wchodzi bez problemu, a na ciepłym zgrzyta i nie wchodzi (nie próbowałem na siłę) (musze silnik wyłączyć) a i tak na tych oponach nie mialem szans pokonac oryginalnej w123 280ce wiec odpuscilem. niepotrzebnie bo 2 miejsce nadal by było. Ale sie wkurzylem i pojechałem zamiast wyłączyć silnik i cofnąć. zimą zmieniłem skrzynię bo stara nie włączała wstecznego na włączonym silniku, ale ta skrzynia ma ten sam problem. teraz juz nie wiem czy to cos z cięgnami, sprzęgłem, synchronizarorem ? jakies pomysły ? |
Strona 6 z 10 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |