MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:00 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 25, 2010 10:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
KarolS1988 pisze:
Nie wiem dokładnie na co kolega poszedł tzn jaki ma cel ale może będzie was na suszarkę łapać (oby nie [zlosnik] )


Z taka dokładnością i zacięciem to raczej dochodzeniówka ,
ale zawsze można zrobić drugi kierunek np. Metaloplastyka. :)

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 10:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
dobrze robi ;d parę lat się pomęczy później emeryturka,warsztacik mały taki i kilka autek co roku... ja nie mam tyle cierpliwości i czasu, dlatego moje 108 ciągle w remoncie [zlosnik]

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 9:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
chodzi przede wszystkim o to, że mało jest takich ludzi nawet na tym forum- nie licząc profesjonalistów, a rozumiem, kolega do profesjonalistów(zawodowo trudniących się remontami) się nie zalicza, a efekt prac za to piorunujący.
Z własnego doświadczenia wiem, ze każdy by chyba chciał trafić przy swoich remontach na takiego fachowca.

To jak przyjmiesz moje auto na następne wakacje [oczko] ?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 12:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
buckswizz pisze:

To jak przyjmiesz moje auto na następne wakacje [oczko] ?


powiem tak
twoje to może by było w kolejce jakieś 10 jak nie przesadzam to 20

kielbik cała swoja stajnie chciał mu dać i ja swoje dwa to już masz 10 sztuk i byliśmy przed tobą, najbliższy wolny termin to 2030 rok [zlosnik] jak do tej pory będzie stał w jednym kawałku i będzie co spawać to spoko [zlosnikhihi]

coś ty niejedne z nas dał by mu samochód widząc zaparcie i tempo prac no i niesamowite umiejętności ale ten pan nie chce, w następne wakacje ma 115 do ukończenia ale nic nie chce brać mimo że namawiałem go setki razy

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 12:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
KarolS1988 pisze:
nic nie chce brać mimo że namawiałem go setki razy


Widocznie miałeś za słabe argumenty;-)

Jak nie dobrocią to siła ;)

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 3:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
Czy to możliwe bym widział Twoje auto w poniedziałek 22 listopada (w kazdym razie parę dni temu) w godzinach porannych w Gdańsku Chełmie w ciągu ulic Wilanowska, Warszawska i Armii Krajowej.

Jeśli chodzi o pomarańczowe, to możliwe, ale jeśli antracytowe, to na 100% nie moje. ;)

Cytuj:
Sam lakierowałeś auto? Jeżeli nie to jak oceniasz pracę lakiernika i czy możesz podać namiary na niego?

Cytuj:
Zadowolony jesteś z jego pracy? Czy było tanio ale mało starannie?

Auto dostarczyłem lakiernikowi w pełni przygotowane, tj. wyszpachlowane, wypodkładowane, zmatowione, oraz z polakierowaną komorą silnika i wnękami drzwi. Dogadałem się z nim jeszcze przed remontem i ustaliliśmy, że jak dostarczę mu auto w stanie jak wyżej opisany, to polakieruje mi je za 200zł razem z polerowaniem. Ponadto dostarczyłem mu wszystkie niezbędne materiały, tj. bazę, klar, rozpuszczalniki, utwardzacze, pastę polerską i parę innych pierdół. Bazy kupiłem dwa rodzaje. Jedną gorszej jakości, a drugą najlepszej (STANDOX). Najpierw poleciała gorsza jako podkład, a potem właściwa na całe auto. Tą gorszą wersją bazy sam wcześniej polakierowałem wnęki i komorę i muszę przyznać, że różnica w kolorze jest naprawdę spora. :o
Ogólnie pracę lakiernika oceniam bardzo pozytywnie. Na 4+. Zastrzeżenia mam do powłoki klaru. Jedno polerowanie nie zniwelowało efektu "skórki pomarańczy" do zera. Przy kolejnej polerce będzie już idealnie. Nie wiem, czy to jego wina, czy tak jak sam określił - lakieru. Jeśli mam go komuś polecić, to zrobię to bez obaw. Jest zawodowcem, pozatym od pewnego czasu pracuje w ASO Mercedesa. ;) Nie ma wygórowanych cen (nie patrzcie na to jak mnie kasuje, bo to zupełnie inny interes), a jeśli ktoś chce mieć gwarancję jakości, niech powoła się na mnie. Namiary będę podawał na PW.

Cytuj:
Mam nadzieję, że Kamael się nie obrazi, że podpowiem:

A niby czemu miałbym się obrazić? ;)

Cytuj:
najlepiej użyć blachy takiej samej grubości jak w naprawianej części. Ja użyłem do naprawy podłogi blachy z wyciętego progu (oczywiście zdrowego fragmentu) . Nie dam sobie uciąć głowy, ale blacha z podłogi beczki ma grubość 1.2 mm .

Ja również wyznaję tą zasadę. I też nie dam sobie ręki uciąć, ale w moim przekonaniu blacha podłogi ma 1mm. Z kolei progi zewnętrzne na bank są z blachy >1mm.

Cytuj:
Na wstawionych przez ciebie zdjęciach widać np dospawane nakładki nadkola przy podłużnicy(post z wtorku, 7.36 pm, fot.2 i 3. Aby nie rdzewiało trzeba to jakoś zabezpieczyć od środka- czym takie rzeczy robisz i w jaki sposób?

Mniejsze elementy zabezpieczam jednoskładnikowym podkładem antykorozyjnym, jeszcze przed wspawaniem. Zostawiam gołą blachę w odległości ok 2cm od krawędzi która ma być spawana, bo farba i tak by się zwęgliła i stanowiłaby dodatkowe zanieczyszczenie przy woskowaniu. Jak już element jest zamknięty, konserwuję go woskiem do profili zamkniętych przy pomocy specjalnego pistoletu z elastyczną rurką i końcówką rozpylającą na końcu. Może to nie jest mistrzostwo świata, a bardziej amatorstwo, ale nie posiadam na ten temat większej wiedzy. Gdyby ktoś chciał się podzielić swoimi sposobami, to chętnie poczytam. ;)

Cytuj:
Ja swojego remontuje już ok 3 lat, koszt- nieokreślony

To tak jak ja swoją w115 :(

Cytuj:
No, tylko jestem ciekaw ile roboczogodzin kolega w to wsadził 8)

Łatwo policzyć, ale nie chcę wiedzieć. :P

Cytuj:
Nie wiem dokładnie na co kolega poszedł tzn jaki ma cel ale może będzie was na suszarkę łapać

To mi nie grozi...

Cytuj:
ale zawsze można zrobić drugi kierunek np. Metaloplastyka

[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Cytuj:
kielbik cała swoja stajnie chciał mu dać

To chyba o czymś nie wiem...

Powiem tak: Wiele osób pytało mnie, czy zrobiłbym ich auta. Głównie osoby z tego forum. Były oferty bardziej i mniej poważne. Jedni pytali oficjalnie inni przez PW. Wszystkim musiałem podziękować. Obecnie byłbym w stanie przyjąć coś na wakacje, ale coraz mniej mi się podoba brak postępów przy w115... Oczywiście wolny czas, to za mało. Część tego czasu muszę poświęcić na zdobycie jakichkolwiek funduszy. Tak więc z wakacji mógłbym wygospodarować max 1,5 miesiąca. Jeśli jest ktoś, kto ma tak drobne poprawki do zrobienia przy samochodzie, to jestem w stanie rozważyć jego propozycję. Tylko niech nikt sie nie spodziewa, że będzie po taniości. [hihi]

Cytuj:
hciał bym napić się z Tobą wódki. Ja stawiam. Bo tacy jak my, którzy to robią i pocięli sobie dłonie, nawąchali dymu otuliny, wyciągnęli sobie kilo odprysków z oczu itd, wiedzą ile to pracy..

Sam lepiej bym tego nie ujął... :cry:


Cieszę się, że wam się podoba. Ogólnie auto prezentuje się naprawdę ładnie, ale nie popadajmy w paranoję. Było tanio i szybko. Auto ma wady. Niektóre zostały z przed remontu, niektóre ja mu nadałem. Dlatego zgodzę się z tymi, którzy są sceptykami ratowania takich padak. Beczka, to auto, które można jeszcze kupić w dość dziewiczym stanie, dlatego apeluję do osób, które noszą się z zamiarem kupna "pierwszego klasyka", by robiły to rozsądnie i nie po taniości. Ja obrałem taką drogę, bo na więcej sobie nie mogę pozwolić, a mam warunki i możliwości, by coś z tego zrobić. Gdy będzie mnie stać, będę kupował zdrowsze auta. Amen [zlosnik]
Pozdrawiam raz jeszcze.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 5:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
gratuluję - jestem pełen podziwu

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pt lis 26, 2010 11:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Kamael pisze:
Mniejsze elementy zabezpieczam jednoskładnikowym podkładem antykorozyjnym, jeszcze przed wspawaniem. Zostawiam gołą blachę w odległości ok 2cm od krawędzi która ma być spawana, bo farba i tak by się zwęgliła i stanowiłaby dodatkowe zanieczyszczenie przy woskowaniu. Jak już element jest zamknięty, konserwuję go woskiem do profili zamkniętych przy pomocy specjalnego pistoletu z elastyczną rurką i końcówką rozpylającą na końcu. Może to nie jest mistrzostwo świata, a bardziej amatorstwo, ale nie posiadam na ten temat większej wiedzy. Gdyby ktoś chciał się podzielić swoimi sposobami, to chętnie poczytam. ;)
.

Ja robiłem podobnie z tym, że przed podkładem używałm sprayu cynkowego, którym też zabezpieczałem wszystkie spawy i zakładki. Po zespawaniu zamkniętych profili pryskałem tym samym sprayem przez otwory do konserwacji oraz o ile był dostęp to wlewałem trochę podkładówki (rozcieńczonej, aby lepiej wciekała w zakamarki) strzykawką. W kilku miejscach wywierciłem otworki nad spoiną dla wlania tam farby (zaślepiłem je potem kitem).
W stare profile, których nie naprawiałem nalewałem albo natryskiwałem najpierw odrdzewiacza Cortanin a wosk po kilku dniach


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 8:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
:dobrzex: :dobrzex: :dobrzex:
[poklon] [poklon] [poklon]
Moja podpowiedz: postaraj sie pogodzic zdobywanie jak to mowisz srodkow finasowych z odpłatna pomoca chociazby komus z forum z jego autem. [zlosnikz]
Jak to sie mowi wilk syty i owca cała

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: sob lis 27, 2010 6:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Weź od chłopaków samochody do roboty i problem finansowy zakończony. Nikt Ci nie każe robić tego charytatywnie ;) Myślę, że lepiej na tym wyjdziesz niż na jakiś pracach sezonowych (w sumie nie wiem jak w wakacje zarabiasz). Tak tylko podpowiadam ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn lis 29, 2010 11:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
robi wrażkę Twoja robota, muszę przyznać! będę podpatrywał to i owo przy łataniu mojej łajby [zlosnikok]

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 7:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Kamael pisze:
Cytuj:
kielbik cała swoja stajnie chciał mu dać
To chyba o czymś nie wiem...
No jak to? wyslalem ci kiedys z 50 MB zdjec mojego angola. Myslalem, ze jego stan cie przezarzil i dlatego sie nie odezwales ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 12:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
No jak to? wyslalem ci kiedys z 50 MB zdjec mojego angola.

A nie całej stajni.

Cytuj:
Myslalem, ze jego stan cie przezarzil i dlatego sie nie odezwales ;).

Może nie przeraził, ale z moją 230.4 może śmiało konkurować. :)

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pn gru 06, 2010 4:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Kamael pisze:
Cytuj:
No jak to? wyslalem ci kiedys z 50 MB zdjec mojego angola.

A nie całej stajni.


od tego auta miałeś zacząć a lista w podpisie jest długa ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt gru 07, 2010 10:56 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 09, 2008 1:59 pm
Posty: 10
Lokalizacja: oklice Częstochowy ;)
jakiej grubości blachy użyłeś do napraw blacharskich Beczuszki ? [skromny]

_________________
Cypcuś ;]
-----------------------------
w123 240D 79r - czeka na odbudowe oskubany do gołej blachy


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl