Witam wszystkich, może trochę późno ale w trakcie remontu swojego W123 USA trafiłem na to forum i podzielę się z moją przygodą związaną z W123 w wersji USA.
Auto nabyłem od sąsiada który będąc w USA kupił W123 w New York-u w 1990r, sprowadził beczkę do Polski w 1995r, była w jego posiadaniu do lipca 2008r kiedy to stałem się jej kolejnym właścicielem (dokładniejsza opowieść i moja przygoda z tym atem w odpowiednim temacie)
Remont :
Stan techniczny auta był dobry+ , na piewrwszy rzut oka (znając pochodzenie, historię W123 i od 1995r widując Meśka) delikatna naprawa blacharsko-lakiernicza, kupowałem go w ciemno, wnętrze jasne w stanie "b.dobry-" biorąc pod uwagę wiek auta.
Piewrwszym założeniem dotyczącym "remontu" było, wymiana podłogi fotela kierowcy, wymiana reperaturek błotników tylnich, dolne obustronne reperaturki wszystkich drzwi i malowanie bez dachu i maski...
Jednak w trakcie sukcesywnego dobierania się do rdzy której nie było widać za wiele z uwagi na brązowy kolor lakieru pracy związanej z remontem przybywało.
1. Drzwi - we wszystkich drzwiach zostały wymienione dolne reperaturki wewnętrzne i zewnętrznę.
2. Błotniki tył - od kierowcy wymiana reperaturki do listwy 3/4 błotnika, druga strona reperaturka nadkola , oczywiście wewnętrzna część nadkola równiez uzupełniana ubytki.
3. Błotniki przód oczyszczone z rdzy ale niespodzianka po zdjąciu okazało się że podłużnice tez wymagają nieoczekiwanej pracy (niespodzianka opisywana w różnych tematach dotyczących remontów W123, W114/115 jaka jest częstym zjawiskiem, czyli jak auto w całości złożone często ten problem jest niewidoczny) od strony kierowcy kosmetyka ale z drugą strona było gorzej, mianowicie w przeszłości był problem z akumulatorem i cieknący elektrolit zniszczył podstawę i alalogocznie tam gdzie ciekł robił zniszczenia więc była rekonstruowana część przy słupku przednich drzwi pasazera.
4. Podłoga - od strony kierowcy (część mocowania tyłu fotela kierowcy) wymiana całego elementu i naprawa progu wewnętrznego z dwóch stron.
5. Progi - od kierowcy 3/4 długości progu część od połowy drzwi kierowcy do tyłu auta, do strony pasażera ok 1/6 całej długości czyli kawałek przód i kawałek tył, środkowa część zdrowa.
6. Nadkole - dolna część strona pasażera tył podłoga/nadkole/próg pojawił się problem korozji więc wymiana i rekonstrukcja skorodowanych elementów.
7. Szpachlowanie - we własnym zakresie miałem z grubsza przygotować auto do malowania, jednak brak doświadczenia w szpachlowaniu pochłonął dużo czasu i materiału
. W tym momencie kosultacjia z fachowcem i przekazanie auta do malowania.
W123 240D wersja USA w rękach b.dobrego lakiernika :
1. Co się okazało własna praca ze szpachlowaniem i słabym doświadczeniem do poprawki większość szpachli zostaje odbita i usunięta (teraz wiem mam szczęście że b.dobry i rzetelny fachowiec podjął się tej roboty).
2. Po dokładnym obejżeniu i opinii lakiernika podejmuję decyzję o malowaniu całego Meśka, więc dalsza rozbiórka szyb i chromowanych listew, stary lakier częściowo zostaje całkowicie usunięty miejscami lakier marszczył się np. na masce.
3. Bierznie szyb bocznych (uchwyt szyby) - w trakcie dalszego rozbierania okazuje się że z 4 szt 3 są do wymiany a dobrze wymienić 4, serwis ok 240 zł szt. (można przerobić z bieżni poloneza - 15 zł szt., przespawać mocowanie i jest ok)
3. Uszczelki - uszczelki dzrzwi wraz z wodozgarniaczami znalazłem w dobrej cenie więc wymiana na nowe , uszczelka szyby przedniej - wymiana na oryginalną dostałem razem z autem , uszczelka szyby tył nowa koszt 160 zł
4. Przednie reflektory z ramkami - ramki były w nieciekawym stanie z ubytkami (znalazłem na Allegro egzemplarz W123 USA, po jakimś czasie stwierdziłem ze potrzebuję jednak części różniących się od wersji europa i chyba z miesiąc po zakończeniu aukcji zadzwoniłem do sprzedawcy i udało mi się kupić całego Meśka w wersji USA jako dawcę
) Lampy były w nim oryginał , ramki zaadoptowałem do remontowanego.
5. Zderzaki i gumy- używane praktycznie nie dostępne potrzebowałem tył (zkorodawana część mocowania do teleskopu zderzaka, wybrane lepsze gumy zderzaków z dawcy
)
Beczka pomalowana, jest na etapie ostatecznego składania , ubolewam nad tym iż nie posiadam dokładnych zdjęć od zakupu poprzez remont do ostatecznego wyglądu autka. Mam pare fotek z w trakcie szpachlowania które postaram się zamieścić niebawem.
Z tego co już doświadczyłem jezeli chodzi o wersje USA pojawia się problem części odróżniających je od "EUROPY" , reflektory, kierunki, lampy, licznik, zderzaki i cały ich osprzęt owszem jest do zdobycia w serwisie jednak znaleźć zamienniki czy używane graniczy z cudem popularnych jeszcze W123.
Słyszałem o dostępności zamienników w USA robionych na rynek Ameryki Południowej może ktoś ma namiar na taki sklep czy firmę co zajmuje się dystrybucją takich części w USA , proszę o jakiś namiar, adres czy tel ...
<br>
Dodano po 2 godzinach. 28 minutach.:<br> Mercedes-Benz / VIN
MERCEDES-BENZ
Brief version
VIN WDB12312310197386
Model 240 D
Chassis 12312310197386
Engine 616912 10 164611
Transmission 007945 67
Order 0 0 705 03542
Approx. year 1980
Lights BOSCH
Cab 28874
Dealer United States (USA) (705)
Interior Unknown code (134)
Paint
479 walnut brown (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981)
34 Unknown code
Options
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
467 central locking system and instruments with english lettering (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
491 USA version (с 01.01.1963)
515 Becker radio (AM/FM - USA)
Becker radio Europa MW/USW - USA (с 01.01.1963 по 31.10.1980)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
542 lockable glove compartment (с 01.02.1963 по 29.02.1986)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
639 elimination of first-aid box and warning triangle (с 01.08.1977)
668
<br>
Dodano po 4 godzinach. 46 minutach.:<br>
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CD0004.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CD0005.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CD0008.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CD0009.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CD0010.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CD0011.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... ERCEES.jpg