Drogi kolego richie
richie pisze:
rekin napisał że bez v5c autko nie może opuścić UK a to niby czemu? Każde auto z kategrią C lub po kradzieży ma zabrane V5C ale nie ma przepisów że nie możesz wywieźć do innego kraju UE,
Jeżeli wywozisz jakiekolwiek autko w celu Exportu po za granice UK na teren Europy czyli poza wyspy na okres więcej niż 12 miesięcy musisz wypełnić oraz wysłać do DVLA fioletowy świstek 11 podpunkt V5C sekcja V5C/4 jest to zdjęcie z ewidencji DVLA oraz zawieszenie podatku drogowego (Road Tax)samochodu( pojazdu) które opuszcza Zjednoczone Królestwo, podobna rzecz miała miejsce co w Niemczech Abmeldung (Powiedz mi richie jak chcesz to zrobić bez V5C) ,to pomimo że jesteśmy wszyscy w Unii,.Bez V5C Anglię opuścisz bez problemu lecz problem morze się pojawić już na terytorium Europy poza granicą UK przy zwykłej kontroli Policji czy to Francuskiej czy Niemieckiej bez dowodu rej autko morze zostać zatrzymane(konfiskata do wyjaśnienia ) tylko niepotrzebne koszta i problemy (znam wiele przypadków) a jak nawet uda ci się auto przywieść bez V5C(dowodu rej.) auta nie zarejestrujesz jak napisał to kolega burton,A uwierz mi że DVLA wkońcu się dopatrzy takich aut -zjaw które przepadły bez śladu ?spokojnie dojdzie do kogo autko poszło i wystawia delikwentowi rachunek od min 5 tys do 50 tys funtów za nie wymeldowanie w DVLA ,,chcieliśmy Unii no to mamy pełne prawa ale i obowiazki''
richie pisze:
znam przypadki kiedy auto było na tyle wartościowe że bylo naprawiane w PL i zaworzone z powrotem do UK i tam odzyskiwało V5C (przypadek auta z kat. C) i bylo sprzedawane. co do przepisów to coś o tym wiem;)))))
Zgadzam się z tym co napisałeś że auta dostają kategorie np >>C <<po wandaliźmie,kradzieży czy wypadku ,masz wtedy prawo autko takie wywieść sobie nawet poza UK zamiast V5C dostajesz pełny raport samochodu i dokument jego własności (ale na podstawie którego nie zarejestrujesz autka w Polsce)Lecz nie możesz przekroczyć okresu 12 miesięcy bo nie mając V5C nie dokonasz Exportu auta i koło się zamyka; owszem autko czasami wraca po naprawie jeżeli jest wartościowe i jeżeli przejdzie pomyślnie MOT test (przegląd ) tzw zerowy odzyskuje V5C i kasuje mu kategorie niezdatnego na drogę.Ale drogi kolego richie zostaje jeszcze HPI czyli wypadkowość auta ona zostaje mu do końca życia samochodu + zmiana klasy inszuransu (ubezpieczenia)...szybciej sprzedam Vauxhalla w Polsce niż ty taki samochód za dobra kasę np Anglikowi
oczywiście bez obrazy ale ten temat przerabiałem od podszewki, nie twierdze że nie znasz przepisów ,ale twierdze że nie znasz ich wszystkich i dokładnie.
A problem V5C dlatego poruszyłem bo wiem że chyba tylko jeszcze na wyspach można wynaleźć jeszcze jakieś rodzynki,nie twierdze ze w innych krajach tez nie można kupić okazyjnie.Ale Papier w niektórych krajach to podstawa ,a Polska do tych krajów niestety się zalicza
.a jeżeli ktoś z was drodzy koledzy wynajdzie sobie;coś,kiedyś, jakaś gwiazdeczkę choćby i z krzaków a będzie ona z UK i bez papierów to się nie martwcie,służę pomocą ,bo wiem jak w prosty sposób odzyskać oryginalne V5C robiłem to już kilka razy.Pozdrawiam ,a wszystkie wskazówki,jakie napisałem myślę że będą komuś pomocne w końcu od tego jest forum MB Poland
i jeszcze małe pytanie a jeżeli jestem winny to Szczere Przeprosiny dla Moderatora strony bo temat,który poruszyłem powinien chyba?? znaleźć się w innym dziale jeżeli Tak to Przepraszam chciałem tylko sprostować niedokładne dane.
Pozdrawiam