MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:56 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 26, 2009 11:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Witam wszystkich.

I do rzeczy.

Remontowany samochód to w123 300D (123130 10 007007) rocznik '76. Auto posiadamy (ja i mój ojciec) niewiele ponad rok.
Kupiony został za 2500zł.

Technicznie auto było sprawne. Silnik po kapitalnym remoncie z przebiegiem ~75 000 (wyzerowany po
remoncie). Nowy wydech, chłodnica, przednia szyba z uszczelką, komplet letnich i zimowych opon (mało używanych) z felgami,
nowe przednie sprężyny. Największą wadą jest wyjący dyferencjał i wyrobione półosie.

Wnętrze beznadziejne. Sprzedawca dorzucił białe kompletne wnętrze, trzecio seryjne razem z konsolą. Nie zamontowaliśmy go.
Wykorzystaliśmy nasze zapasy, czyli pierwszoseryjne oliwkowe, które to idealnie pasuje do koloru nadwozia :roll: . Fotele "obciągnięte" pokrowcami. Reszta w bardzo dobrym stanie.

Blacharsko nie najgorzej. Dużo pozornie niegroźnych pęcherzy. Brak ubytków w karoserii. Widać, że auto przechodziło kilka
(naście) lat temu profesjonalny remont blacharski. To po wierzchu. Od spodu było nieco gorzej. Przegnita tylna poprzecznica
i lekko pognite podłużnice. Podłogę i progi poprawiłem kilka dni po zakupie.

Beczka jest eksploatowana na codzień i doskonale się sprawdza. W końcu do tego została stworzona. Z odpalaniem nie ma problemów. Spalanie standardowe dla "trzysety", czyli około 10 litrów przy normalnej jeździe.

Jeszcze trochę formalności:

Obrazek

-Kolor: 406H Cayenneorange
-tapicerka 004
(była oryginalna)
-401 - pojedyńcze przednie fotele
-536 - system tłumienia zakłuceń z ręczną anteną, bez radia.
-618 - reflektory halogenowe ze światłami miajania/drogowymi/przeciwmgielnymi (ruch prawostronny)

-nr silnika 617912-10-004989
-nr skrzyni biegów 037493
-typ 300D
-lampy Hella
-opony fabryczne Phoenix
-data przekazania 4 (chyba) czerwca 1976r.


Znalazłem też oryginalną DK przyklejoną do ramy oparcia kanapy, ale zapomniałem zabrać jej skan z domu.

Ogólnie auto prezentowało się przyzwoicie:

Obrazek

Podmienione lampy to nasza robota. Kołpaki tymczasowo były zapożyczone od mojej w115

Obrazek
Obrazek

Z bliska już nie było tak przyzwoicie. Gnijące podszybie:

Obrazek

Błotnik po kontakcie z betonowym słupkiem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A oto główna przyczyna rozpoczęcia remontu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To było jedyne miejsce tak poważnie zainfekowane. Nie było to zbyt bezpieczne. Cała poprzecznica opadła ciągnąc za sobą
podłogę bagażnika. Przy ruszaniu słychać było piski i trzaski.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nadkole jak na 33letnie auto całkiem niezłe:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ogólnie. Szybko wpadłem w trans [zlosnik]
Obrazek

Sporo rzeźbienia było tutaj:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Grunt+podkład+baranek+podkład. Widać niedopracowaną szpachlę. Pierwszy raz rzeźbiłem szpachlówką.
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oto co kryło się pod pęcherzami w dość nietypowym jak dla mnie miejscu:

Obrazek

Ślady po kulach...? Gorzej:

Obrazek

Niestety nie było czasu bawić się w archeologa więc...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wstawiona reperaturka pochodzi z dawcy. Oczywiście jest zespawana "na styk" spawem ciągłym. Potem wnętrze poczęstowałem
woskiem i mam nadzieję, że będzie się trzymać...

Najwięcej zabawy zapowiadało się przy podszybiu [cool]
Obrazek
Obrazek

Cóż... Trochę się rozleniwiłem, więc postanowiłem się posilić dawcą:
Obrazek
Obrazek

Tylko blachy od Mercedesa najlepiej pasują do Mercedesa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Druga strona to hybryda rzeźbiono-przeszczepiana:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Z drzwiami była masa upierdliwej roboty przy łataniu małych dziurek. Zrekonstruowania wymagało korytko dolne uszczelki.
Poza tym usuwanie pęcherzy i spawanie standardowo korodujących miejsc.

Obrazek

Klapą zająłem się już w lutym. Pozostawiłem ją zacynowaną i pokrytą podkładem aż do remontu. Została wykończona szpachlą i
pokryta podkładem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do lakiernika auto pojechało przygotowane. Pozostało tylko pokryć lakierem. Z tego względu koszt był wyjątkowo niski -
500zł razem z polerowaniem. Lakiernik to młody koleś, ale za to miał praktyki w... Mercedesie [zlosnik] Ogólnie lakier
wyszedł ładnie. Zastrzeżenia miałem jedynie do niedomalowanych krawędzi nadkoli, oraz do przestrzeni pod zderzakami (to
poprawiłem sam).

Obrazek

Wszystkie chromy zostały kilkukrotnie przepolerowane. Szczególnie dobrze wyszły kołpaki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I w końcu doczekałem tej chwili. Po ponad miesiącu pracy w pewną sobotę września ok. godz. 00:30 zgasiłem światło i
poszedłem spać zostawiając w123 gotową do bicia kolejnych setek tysięcy kilometrów.

Obrazek

Jak widać nie był to remont bardzo zaawansowany. Jedynie powierzchowny. W pewne elementy nie ingerowałem (np. wyrównywanie
szczelin w drzwiach). Koszty też wyjątkowo niewielkie, ale to przede wszystkim dlatego, że całość (poza lakierowaniem)
wykonywałem sam. Teraz auto blacharsko jest całkowicie wyleczone. Ciekaw jestem jak długo się utrzyma blacharka po
stosowaniu wybranej przeze mnie chemii.

Pozdrawiam, Arek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aha. Wymieniłem uszczelkę tylnej szyby. Firma "Myle" czy jakoś tak (niemiecki zamiennik). Pasuje świetnie. Kupiona w
Szemudzie za sto kilka złotych.

Obrazek

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 2:36 pm przez Kamael, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 2:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Długo powstrzymywałem się od pisania w Twoich wątkach, ale już dłużej nie wytrzymam!
Masz niesamowity talent, a do tego wielkie serce, a to są wystarczające atrybuty do zostania mistrzem...
Jasne jest że edukacji nie powinno się porzucać, ale Ty powinieneś się poświęcić blacharstwu (w pełni tego słowa znaczeniu), bez wątpienia jest to Twoje życiowe powołanie. Nie przejmuj się niczyim gadaniem, tylko rób swoje - to co kochasz. Pamiętaj, że jeśli ktoś Ci zazdrości to znaczy, że uznaje swoją niższość.
Jestem pod wielkim wrażeniem Twojej pracy [brawo] i jej tempa :o !

Pozdrawiam i powodzenia [ok] .

PS Chciałbym umieć to co Ty umiesz. :roll:

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 8:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 661
Lokalizacja: Łódź
Panie Arek - chapeau bas!

Jestem pod absolutnym wrażeniem Twojej pracy. Mam nadzieje,ze nie porzucisz tego fachu na rzecz realizowania niezdrowych ambicji społeczeństwa, w którym niewypada mieć pracy, po której trzeba się myć ;)

Tak trzymaj!



P.S. Jeśli wolno spytać - czym polerowałeś chromy?

_________________
SODOWANIE PIASKOWANIE SZKIEŁKOWANIE LAKIEROWANIE PROSZKOWE
W123: 230E Автомат 230TE Автомат


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Turecki warsztat Stomka, to przy Tobie żłobek blacharski [zlosnik]

GRATULACJE [upsok] [upsok] [upsok]

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 10:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:50 am
Posty: 79
Lokalizacja: Łódź
To prawda piękna robota ,duży talent blacharski . Zaskoczyła mnie reparaturka podłużnicy perfekcyjnie wykonana :)

_________________
W123 200D 78'
W124 300D kombi automat 91'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 12:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Kierowca bombowca pisze:
Turecki warsztat Stomka, to przy Tobie żłobek blacharski [zlosnik]



Byłbym ostrożniejszy z tak daleko idącą krytyką...


Kamael, masz niewątpliwie talent. Jak zaczniesz tego typu działalność na serio, nie będę miał daleko od domu ;)

BTW, w jakim stanie jest wnętrze? zachowało się w oryginale?

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 6:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Co tu dużo mówić, na Twoim miejscu otworzyłbym zakład i zajał sie renowacją aut, niestety Bóg nie dzieli równo talentem, więc jestem tym kim jestem i moge podziwiać takie dzieła.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 8:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
Ile cię wyniosło w całości odnowienie tego auta?

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Ekstra robota!!!! :) Czym polerowałeś chromy ?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 11:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Wielkie dzięki za uznanie.


Mitu pisze:
Długo powstrzymywałem się od pisania w Twoich wątkach

Ciekawi mnie dlaczego. ;)


Mitu pisze:
Ty powinieneś się poświęcić blacharstwu (w pełni tego słowa znaczeniu), bez wątpienia jest to Twoje życiowe powołanie.


Długo się nad tym zastanawiałem. Mam już plan na życie i nie opiera się on na utrzymywaniu z blacharki samochodowej :P . Oczywiście lubię to, ale jako hobby, dodatkowe zajęcie, odskocznię od codzienności. Podoba mi się to, że robię coś innego niż większość, ale nie wyobrażam sobie żebym utrzymywał z tego siebie i swoją rodzinę. Wtedy straciłoby to ten specyficzny klimat. Siedziałbym po uszy w rdzy, wracałbym do domu zmęczony i brudny i robiłbym to z konieczności, bo co innego może robić "blacharz" ze średnim wykształceniem? Teraz robię to, bo lubię to robić i tak ma zostać. W innym wypadku byłoby to przeklęte łatanie rupiecia, a nie satysfakcjonujące hobby.

McCoy pisze:
czym polerowałeś chromy?


Zwykłą pastą "K2 alluchrom". Zaobserwowałem, że najlepszy efekt dają filcowe krążki na wiertarkę. Po dwukrotnym przepolerowaniu jest naprawdę ok. Jeśli ktoś ma chęci może polerować więcej. Na koniec polerowanie gąbką, również na wiertarkę. Potem ręcznie i jest ładnie. Przy polerowaniu trzeba dosyć mocno dociskać ale nie polerować maksymalnymi obrotami. Płaszczyzna musi się nagrzać ale nie na tyle, żeby nie dało się dotknąć. Potrzeba cierpliwości. Po 2 kołpakach byłem znudzony i zmęczony. Po polerowaniu i umyciu np. wodą z płynem do naczyń osiąga się ostateczny połysk.

Kierowca bombowca pisze:
Turecki warsztat Stomka, to przy Tobie żłobek blacharski


Bez przesady. Dla mnie Stomek i jego ekipa są autorytetami jeśli chodzi o blacharkę. ;)

class pisze:
BTW, w jakim stanie jest wnętrze? zachowało się w oryginale?


Prawdę mówiąc nie pamiętam w jakim stanie była tapicerka foteli. Wymieniłem wnętrze krótko po zakupie ze względu na podrabiane dywaniki. Plastiki w tapicerkach drzwiowych były polakierowane. Tapicerka słupków też chyba nie była idealna. Deska i tunel były niebieskie (popękane). Nie było tylnej półki i apteczki. Ogólnie na upartego można by skompletować oryginalne wnętrze. Ale jak już pisałem - to nie ten projekt.

wsk125ccm pisze:
Ile cię wyniosło w całości odnowienie tego auta?


Postarałem się to w miarę dokładnie policzyć, ale trzeba przyjąćduży margines błędu :P

-lakierowanie 500zł
-chemia (w tym lakier akrylowy) ok. 550zł
-uszczelka tylnej szyby ok. 130zł
-inne (szczotki, papiery ścierne i cała masa różnych pierdół) ok. 200zł

Blachy nie kupowałem, drutu i dwutlenku nie liczę. Nic więcej do głowy mi nie przychodzi. Razem wielkie około 1380zł.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 8:47 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kamael pisze:
Mam już plan na życie i nie opiera się on na utrzymywaniu z blacharki samochodowej . Oczywiście lubię to, ale jako hobby, dodatkowe zajęcie, odskocznię od codzienności.

brawo :P
jak któregoś dnia nie będziesz miał egzemplarza do ćwiczenia hobby,to koniecznie się do mnie odezwij 8)
Kamael pisze:
Razem wielkie około 1380zł.

no i macie realne koszty remontu ,a nie te horrendalne ceny "zawodowców"
którzy za tą samą robotę skasowaliby nie mniej niż 10 tys. a i tak żadnego terminu by nie dotrzymali,a remont i tak byłby gówniany :cry:
tylko hobbysta może dobrze zrobić staremu samochodowi
amen !

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 3:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Kamael pisze:
Bez przesady. Dla mnie Stomek i jego ekipa są autorytetami jeśli chodzi o blacharkę.


Dzieki. Vive versa. Obserwuje twoje poczynania od pewnego czasu i sadze, ze oprocz samorodnego talentu miales od malego kogo podgladac oraz ze masz teraz odpowiednie zaplecze maszynowe. Tak czy inaczej super robota i chcialbym kiedys popatrzec na twoje wyczyny na zywo ;)

Kamael pisze:
Długo się nad tym zastanawiałem. Mam już plan na życie i nie opiera się on na utrzymywaniu z blacharki samochodowej . Oczywiście lubię to, ale jako hobby, dodatkowe zajęcie, odskocznię od codzienności.Podoba mi się to, że robię coś innego niż większość, ale nie wyobrażam sobie żebym utrzymywał z tego siebie i swoją rodzinę. Wtedy straciłoby to ten specyficzny klimat. Siedziałbym po uszy w rdzy, wracałbym do domu zmęczony i brudny i robiłbym to z konieczności, bo co innego może robić "blacharz" ze średnim wykształceniem? Teraz robię to, bo lubię to robić i tak ma zostać. W innym wypadku byłoby to przeklęte łatanie rupiecia, a nie satysfakcjonujące hobby.


Gdy bylem w twoim wieku ktos starszy powiedzial mi, ze jak zaczne zarabiac pieniadze na hobby to to juz nie bedzie hobby. Nie posluchalem go. Od tego czasu zrobilem kilka starych aut klientom, ale nie ma z tego takiej satysfakcji jak go zrobisz sam sobie.
Na szczescie obok hobby tez mialem inny plan na zycie i dzieki niemu coraz czesciej mysle o zajeciu sie "staruchami" tylko hobbystycznie.

t.king pisze:
no i macie realne koszty remontu


Nie dokonca masz racje. Przyblize :
1. Porzadny fachowiec pokroju Kamaela nie bedzie chcial tego robic za mniej niz 20zl/godz. Srednio w miesiacu pracuje sie 180godz. Do tego policz srednio 40% od zarobkow na swiadczenia ZUS i zaliczke na podatek dochodowy i masz mniej wiecej koszty pracownika.
2. Kamael napisal ,ze lakierowal akrylem. W zarejestrowanym warsztacie nie mozesz uzywac tego typu lakierow, chyba ze auta maja status zabytkowych lub tylko do wymalowan wewnetrznych. Przepis dziala od poczatku 2008 roku. Poza tym duzo firm sprzedaje lakiery przemyslowe poliuretanowe jako tzw. "akryl przemyslowy", a to dwie inne sprawy. Ostatnio wlasnie zakupilem cos takiego na wszelkie wymalowania wewnetrzne do mojej 230e i na to wydalem sume podobna jak Kamael na cala chemie.
3. Aby polakierowac profesjonalne w komorze lakierniczej cale auto porzebujesz okolo 20-30l oleju opalowego na caly cykl z wygrzewaniem. To tez koszt , ale najpierw trzeba miec komore (srednio ok. 40tys. zl)
4. Powierzchnia lokalu w ktorym prowadzi sie dzialanosc gospodarcza jest w gminie srednio 3 razy drozej opodatkowana , niz normalny garaz- przynajmniej w mojej gminie.
5. Na koncu jest wlasciciel warsztatu, ktory w niego zaiwestowal i chce cos z tego miec.

Kamael poza tym nie uzglednil kosztow swojej pracy. Piszac miesiac nie napisal ile godzin. Pamietam czasy kawalerskie, gdzie potrafilem do 2.00 w nocy siedziec, zeby w ten sam dzien o 8.00 rano byc spowrotem w warsztacie. Podejrzewam, ze dzien ostatni nie byl jedynym dniem, w ktorym gasil swiatlo o 00.30 ;), wiec pewnie roboczogodzin by sie uzbieralo na 2 miesiace.

t.king pisze:
tylko hobbysta może dobrze zrobić staremu samochodowi


Tu masz 100% racji, ale nie kazdy hobbysta ma warunki i predyspozycje do robienia dobrze.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 31, 2009 5:58 pm
Posty: 50
Lokalizacja: tychy
piekny woz , mam nadzieje ze moj bedzie choc troche podobny , ale taka miss pieknosci z niej nie bedzie :(

_________________
W123 240D '78
W124 250D '95 skladak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 9:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Kolego wielki respekt dla Ciebie.
Podziwiam ludzi takich jak ty, widać że naprawde lubisz to co robisz, i nie przestawaj, tak trzymaj :)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 10:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Kawał ciężkiej i dobrej roboty.To był ostatni chyba moment żeby się nim zająć.Tak trzymaj pozdrawiam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl