MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w111 1964r remont
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=50&t=40273
Strona 2 z 5

Autor:  Mitu [ pt maja 08, 2009 12:48 am ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
skad wytrzasneliscie oryginalny akumulator? :o


To nie jest oryginalny akumulator zapewne, tylko jego kopia, znaczy replika. Niestety w Polsce jeszcze się tego chyba nie da kupić, ale w Niemczech to myślę, że bez problemu.
Jak się ma taki akumulator to można bez wstydu otwierać maskę i nie robić zdjęć, na których nie widać akumulatora (nowoczesnego, który psuje klimat) [zlosnik] [ok] .

PS Jesteśmy nienormalni [hehe] .

Autor:  Cem [ pt maja 08, 2009 4:11 pm ]
Tytuł: 

barpawel pisze:
ta 111 cabrio jaki ma kolor możesz zdobyć kod bardzo ciekawy i więcej zdjęć
prawdopodobnie zostane przy jakimś błękitnym


Jest to najprawdopodobniej 906 graublau. [ok]

Autor:  Mitu [ sob maja 09, 2009 9:36 am ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Jest to najprawdopodobniej 906 graublau. [ok]


[zlosnik] Nie rozpędzaj się. DB 906 był chyba dopiero od 1968 roku (niektóre źrodła podają 1972?), a to jest jednak 220 SE, więc o ile został pomalowany zgodnie z oryginałem to nie jest to DB 906 tylko podobny.

Autor:  Cem [ sob maja 09, 2009 9:53 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Cem pisze:
Jest to najprawdopodobniej 906 graublau. [ok]


[zlosnik] Nie rozpędzaj się. DB 906 był chyba dopiero od 1968 roku (niektóre źrodła podają 1972?), a to jest jednak 220 SE, więc o ile został pomalowany zgodnie z oryginałem to nie jest to DB 906 tylko podobny.


Tak, ale w W111 coupe już ten odcień występował (chociażby 3.5). [ok]
I jeśli niektórzy potrafią pozbyć się dachu w coupe, to co stoi na przeszkodzie by pomalować na nieoryginalny kolor? :P

Autor:  barpawel [ ndz maja 10, 2009 10:05 am ]
Tytuł: 

to jest 355/D + diamantblau takie informacje dostałem od kolegi PiotrH
i taki kolor będzie w moim aucie
a tak poza tym wklejam kilka fotek z efektów mojej pracy
może nie widać za dużo ze coś tam zrobiłem ale niestety każdy element
staram się rozebrać do najmniejszej śrubki czyszczę maluje konserwuje i składam
tak wiec odkąd auto wyjechało do blacharza siedzę codziennie (nawet 1maja uczciłem pracą nad autem [zlosnik] ) w garażu i dopieszczam biżuterie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
może tego nie widać na zdjęciach ale drewno wyszło mi naprawdę super
3 razy bejcowane i 3 razy lakierowane
jak już ukończę projekt w całości to zrobię fotki porządną lustrzanką na pewno będzie widać najmniejszy szczegół

Autor:  Grzesiek [ w108 ] [ pn maja 11, 2009 1:18 pm ]
Tytuł: 

Ja mam małe zastrzeżenia co do pomalowania grilla na czarno - mówię o kratce. Sam jestem na etapie remontu, ale ja będę się starał pozostawić jak było.

Autor:  MajsterGarage [ pn maja 11, 2009 1:35 pm ]
Tytuł: 

Ja również bym nie malował kratki grilla na czarno. My zostawiliśmy go w oryginale, o tak: 8)

Obrazek

Autor:  PiotrH [ pn maja 11, 2009 9:57 pm ]
Tytuł: 

Jak patrzę na drewno, to zastanawia mnie widoczne łaczenie pomiędzy nakładką słupka A i przedniej szyby. Czyżby z elementów drewnianych został usunięty fornir, a lakierem bezbarwnym pamalowana goła deska? Z tego co się dowiedziałem w zakładzie gdzie takie rzeczy są odnawiane to element drewniany pokrywany jest odpowiednim fotnirem i dopiero wtedy lakierowany. Ogladałem W111 zakupione w niemczech po odrestaurowaniu za całkiem sporą kwotę i drewno było zrobione tak jak tutaj. Na zdjęciu może to nie wyglada żle, ale widać, różnicę pomiedzy wykończeniem szyby i deski rozdzielczej:
Obrazek
Czy takie wykończenie drewna było stosowane w W111 sedan?
Widziałem zrealizowane odbudowy coupe i kabriolety i wyglądało to jak opisałem wcześniej. Dla przykładu proponuję zerknąć na galerię:
http://www.autodrewno.com/galeria.php

Powodzenia w odbudowie Piotr.

Autor:  barpawel [ wt maja 12, 2009 12:27 pm ]
Tytuł: 

teraz to już zgłupiałem czy w moich elementach drewnianych zastosowano fornir?
fakt ze sposób w jaki poprawiłem wygląd drewna nie jest idealny i dalece odbiega od sztuki odrestaurowywania ale na swoje usprawiedliwienie mam to iż jest to moje pierwsze auto tego typu i dopiero się uczę i tu bardzo się ciesze ze koledzy widzą takie szczegóły
jeśli chodzi o mój sposób poprawy drewna
minus jest taki ze widać łączenia elementów drewnianych a na plus jest to ze widać piękno prawdziwego drewna
może się mylę ale dla mnie pokrycie fornirem jest takie same jak zastosowanie paneli zamiast prawdziwego parkietu [zlosnik] wycyklinowanego z widocznymi sękami to ma dopiero urok
a jeśli chodzi o gril
siatka jest aluminiowa i to bardzo się zlewa z elementami chromowanymi i dlatego chciałem zastosować jakiś kontrast jak będzie się źle prezentować na aucie to będę to skrobał i czyścił [zlosnik]

czy tu zastosowano fornir?
Obrazek
Obrazek

następną 111-ke cabrio bede robic zgodnie ze sztuką restauracji [zlosnik]

Autor:  barpawel [ śr maja 20, 2009 11:10 am ]
Tytuł: 

ciąg dalszy prac trochę zdjęć od blacharza lakiernika

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

widać różnicę ?
Obrazek

mile widziane słowa krytyki :evil:
na pewno takie się znajdą [zlosnik]

za około tydzień auto do odbioru
i pod koniec maja muszę wybrać sie do Trzebnicy w celu zakupu potrzebnych mi elementów do montażu szyb i uszczelek

Autor:  Ocet [ śr maja 20, 2009 1:33 pm ]
Tytuł: 

Wszystkie elementy są fornirowane. Nawet schowek, mimo że podspodem jest lite drewno. Musi być i on fornirowany, zeby zachować ciągłość słoja. Jest to zresztą jedyny element w sedanie z litego drewna, reszta jest ze sklejki, czyli cienkich warstw drewna. Fornir jest również warstwą drewna i porównywanie go do paneli jest "odważne". To łączenie które widać na ramce szyby, to nic innego jak za ostre przeszlifowanie forniru. Normalnie był łączony na styk.
Pozdrawiam

Autor:  barpawel [ ndz maja 24, 2009 8:51 am ]
Tytuł: 

kolejne foty
i kolejny etap
wstępne spasowanie elementów
zacytuję słowa lakiernika
"jak na tak mały zakres regulacji drzwi na zawiasach to i tak bardzo ładnie sie spasowały"
mnie tez tak sie wydaje [zlosnik]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ma ktos moze tylni zderzak?
ile taki moze kosztowac?
moj nie jest w najlepszej kondycji a nawet smiem stwierdzic ze oprócz chromu który trzyma sie dzielnie pod spodem nie ma juz blachy rdza zerzarła juz wszystko
tak wiec do ponownego chromowania raczej sie nie nada
jesli nic nie kupie w rozsądnych pieniądzach potraktuje go chromem w spreju [zlosnik]
zartowałem
a moze doraźnie mozna cos zastosowac?

Autor:  Stomek [ ndz maja 24, 2009 6:17 pm ]
Tytuł: 

Baza "efekt chromu". Dobrze zaaplikowana jest bardzo podobna do chromu/niklu.

Autor:  t.king [ ndz maja 24, 2009 10:06 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Baza "efekt chromu"

masz fotograficzne przykłady takiego rozwiązania ?

Autor:  barpawel [ ndz maja 24, 2009 10:25 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Baza "efekt chromu". Dobrze zaaplikowana jest bardzo podobna do chromu/niklu.

powaznie jest cos takiego?
pytałem sie lakiernika i w wielu sklepach z lakierami i nikt jeszcze nie słyszał o jakims preparacie co daje efekt chromu
jedynie w jednym ze sklepów dowiedziałem sie ze jest lakier dostępny na zamówienie ale trzeba podpisac oswiadczenie bo niespełnia on norm europejskich i kosztuje podobno około 1000zł za litr :o
słyszałem tez ze mozna dobrac srebrny lakier i 90%perły i podobno wychodzi prawie jak chrom
jak mozesz napisz co i jak jakiej firmy i jak to zrobic bede bardzo wdzieczny
musze jakos prowizorycznie naprawic ten zderzak zanim nie kupie innego w lepszym stanie

Strona 2 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/