MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 23, 2019 2:38 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Cześć, czy któryś z forumowiczów robił to już, potrzebuje informacji o zdjęciu pokrywy rozrządu.


Na górę
Post: sob mar 23, 2019 3:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Zwykle nie ma potrzeby sciagac pokrywy. Zmieniasz gorne slizgi, przeciagasz lancuch i ogien.


Na górę
Post: sob mar 23, 2019 3:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
https://www.youtube.com/watch?v=bLNCAVkHgrA

Jest kilka części.
Ale głębiej szukając gdzieś jest film ze zdjęta osłoną i jak wymienić kompletny rozrząd.


Na górę
Post: sob mar 23, 2019 8:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Tak, ale nie zgada mi się rozrząd, wychodzi na to że coś jest nie tak. Na kole ma być 45 stopni i wałki powinny się znaleźć w blokadach. A teraz jest 37 i tylko jedna blokada się wsuwa wałka rozrządu. A z tego co wiem powinno być 45 stopni na kole zamachowym i wałki powinny być zablokowane 6 kami lub wiertłem nr 6 .


Na górę
Post: sob mar 23, 2019 9:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No ale po ustawieniu 45 stopni patrzyłeś w jakiej pozycji masz te regulatory faz rozrządu, te na wałkach? Wiesz o czym mówię?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz mar 24, 2019 7:08 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Ustawiam na 45 stopni a blokad na wałkach nie ma, kręcę znowu w koło i nadal nie ma, nie wiem jak to możliwe ale silnik nie chodził ładnie ale działał


Na górę
Post: ndz mar 24, 2019 12:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Tak się dzieje gdy sa wytarte dolne ślizgi,koła i wyciągnięty łańcuch.Wszyscy skupiają się na górze i to jest błąd.


Na górę
Post: ndz mar 24, 2019 8:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Tak też myślałem, ślizgi wymienić można z góry 4 i wystarczy, czy zdjąć osłonę i resztę też oraz łańcuch? Jeszcze jedno czy pompa tandemowa do wspomagania kierownicy i nivo jeśli ma luz osiowy to coś z nią nie tak czy wymienić uszczelki i dalej można używać?


Na górę
Post: pn mar 25, 2019 5:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Zdjecie tej oslony nie jest takie prste, bo jest scisnieta miedzy glowicami a gorna miska olejowa. ktoras z uszczelek moze zostac uszkodzona przy demontazu Z tego co wiem, dostep do czesci srub jest po zdjeciu dolnej miski. Robilem pare tych silnikow i zawsze po wymianie gornych slizgow i lanchucha rozrzad wracal na 45 +/- 1 st


Na górę
Post: pn mar 25, 2019 6:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Tak z osłoną wiem że jest kłopot, taki sam jak w m117, zastanawiam się czy nie zdejmowanie osłony pomoże wymieniając co się da z góry oraz łańcuch.


Na górę
Post: wt mar 26, 2019 6:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Na starym lancuchu i slizgach zawsze pierwsza blokada wskoczy na walku glowicy od strony kierowcy a ta na glowicy od strony pasazera po wyjeciu pierwszej blokady i pokreceniu dalej walem. Na nowych slizgach i lancuchu powinno dac sie zblokowac calosc na raz.


Na górę
Post: wt mar 26, 2019 10:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Marian nie kombinuj i nie oszczędzaj na 500E :)
I tak musisz wyjąć silnik a wtedy wymień całość tak jak ja. Nie chciałem mieć stracha, że będzie leciało więc i uszczelki głowic wymieniłem.
Wtedy pamiętaj też o łańcuszku pompy oleju i jego napinaczu...
Jaki przebieg ma ten silnik?
Ja robiłem przy 248 tkm.
Zajrzyj czy poduchy silnika całe.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr mar 27, 2019 12:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Cześć, Bary nie oszczędzam co trzeba to trzeba i już. Auto ma 220 mil czyli 320 kil. Nie koniecznie trzeba wyjmować silnik, w M116,M117 udawało się zdjąć pokrywę, z mojego doświadczenia dla innych użytkowników informacja. Kawałki pękających ślizgów wpadają do miski i zasysane przez smok zatyka się sito. Przez to wskazówka na ciśnieniu oleju czasem skacze po dodaniu gazu. Będę pisał co dalej. Pozdrawiam was


Na górę
Post: sob mar 30, 2019 10:53 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Pytanie kolejne, wałki zdjąć czy tylko koła z wałków? Jak zablokować wał do zdjęcia koła z przodu?


Na górę
Post: sob kwie 27, 2019 1:13 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
ODP tak trzeba zdjąć wałki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl