MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 12, 2019 8:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Panowie - walczę z zapłonem (problem również na PB) - nowe kable BERU, cewki BOSCH - nic nie błyska po nocy.
Świeca wg nalepki pod maską to BERU 14F-8DU0 (czyli ŚWIECA ISKR. ULTRA Z 5) - natomiast wg wszelakich katalogów do M111.960 jest świeca "ŚWIECA ISKR. ULTRA Z 100" (14 F-8 DU4) - wie ktoś może jaka jest różnica pomiędzy nimi ? Generalnie po wymianie na te z naklejki pod maską zaczęły się problemy. Na analizatorze wyszło, że jest więcej paliwa niż tlenu ... spotęgowane jeszcze brakiem KATa).
Mój problem polega na tym, że dopóki zimny to w momencie wciśnięcia w podłogę gazu potrafi się przydławić - czasem dość mocno. Na LPG na jałowym silnik w ogóle kuleje, na PB tylko trzęsie się.
Po przegazowaniu ostrym jest moc, jest ogień z rury, ale to dopiero po przejechaniu ok 10 km.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: wt mar 12, 2019 10:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Ja w swoim M111 na lpg zawsze zmniejszałem przerwę do 0,8mm -głównie ze względu na LPG, ale na PB tez chodził dobrze... Do mojego były świece Z120 lub irydowe UXT9 -sprawdzały się obie...
Twoje objawy wyglądają, jak by nie przepalał benzyny (ma za bogato, albo wypadają mu zapłony) -zmniejszenie przerwy ułatwi mu zapłon...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt mar 12, 2019 10:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Różnice w świecach...
https://www.fmmotorparts.eu/content/dam ... _EN_LQ.pdf

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt mar 12, 2019 2:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Najgorsze, że na świecy, którą mam na nalepce pod maską silnik źle pracuje - dziś trochę jeździłem - dopóki olej (tak olej a nie woda) się nie nagrzał dobrze to zapłon mi wariował.
No nic wstawiam chyba Kata (po usunięciu tylko mam same problemy), powracam do starych świec (Z100) - jak to nie pomoże to tylko kasacja pozostaje ....

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: czw mar 28, 2019 5:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No skoro problem pojawił się po wymianie świec to wróć do poprzednich .
Ale to może wcale nie świece , może bakielitowe fajki mają przebicie :)
Ten silnik nie jest jakos specjalnie wrażliwy na rodzaj czy model świec .
Ja dla zabawy odpaliłem taki na świecach iskra , które od lat zalegają w każdym garażu .
Potem przy wymianie za każdym razem wkładałem inne i działał tak samo kulawo , ale przyczyn może tam byc mnóstwo.
np. złącze kablowe pod kolektorem dolotowym :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt mar 29, 2019 11:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Przy okazji wyszło, że miałem błąd czujnika położenie wału (ten przy skrzyni) - poruszałem popukałem i o dziwo silnik odzyskał siłę. Nie kicha, nie prycha - bynajmniej póki co.

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: czw gru 05, 2019 7:43 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2014 12:59 pm
Posty: 18
Osobiście również miałem niedawno problem z zapaleniem silnika, problem o dziwo pojawiał się w rożnych sytuacjach - raz odpuszczał i zapalał bez problemu, innym razem nie dało się auta kompletnie uruchomić. Zgadzam się z poprzednikami, to może być to nie tylko problem ze świecami zapłonowymi, ale także/lub np. z bakelitowymi fajkami i rezystorem. Do swojego Mercedesa pewien czas temu kupiłem, dmuchając na zimne - nowe świece https://www.ucando.pl/k/swiece-zaplonowe/U1104 i w moim przypadku to było rozwiązanie. Ale w Twojej sytuacji jest inaczej, jest wiele opcji.


Na górę
Post: pn gru 09, 2019 11:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Wymienione:
- cewki - 2x BOSCH;
- kable - BERU (kpl.);
- świece BERU;
- SONDA Bosch;
- no i finalnie nowy czujnik położenia wału (ten przy skrzyni);
- kat Magnaflow

Pali jak nowy, spalinki pachną, a po przełączeniu na podtlenek LPG mam EURO6 :)
Oczywiście jest lekkie falowanie podczas rozgrzewania silnika (niezależnie od wyboru paliwa) - ale ten typ chyba tak ma ...

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl