MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] wysoko stoi ...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=70019
Strona 2 z 2

Autor:  berts [ sob sie 04, 2018 4:11 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

berts pisze:
Cześć,

Miałem ostatnio chwilę wolną, podszkoliłem się w zachowaniu visco, no i to moje generalnie jednoznacznych symptomów nie dawało, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że swoje przeżyło - także stare poleciało zamontowałem nowe, i od razu żeby się nie pałować nowy termostat. Visko na rozgrzanym motorze przy zakręceniu ręką do momentu zatrzymania spokojnie robiło 1,5 może dwa obroty, podobnie przy wyłączeniu motoru dalej się kręciło, ale nie zawsze, były takie momenty, że pracowało w miarę normalnie. Po wymianie mam jedną rajkę po mieście za sobą i w tych ostatnich upałach jest ok, co prawda da się zauważyć ruch wskazówki w korku ale cudów nie oczekuję. Także trop kolegi Laudana był słuszny.

Jak już walczę z tą mokrą robotą czy jest jakaś zależność między sprawnością pompy wody a twardością węży? Gdzieś mi się na jakiś forum obiła o oczy informacja, że sprawna pompa to twardy wąż... ile w tym prawdy? u mnie jakkolwiek by to nie zabrzmiało wąż na rozgrzanym (zarówno ten górny i dolny) miękki ;)



Aktualizacja :)

Nie nacieszyłem się za długo. Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę z takim wynikiem:

Obrazek

Początkowo myślałem, że to przez temperaturę na zewnątrz, termometr pokazywał między 33 - 35 stopni, ale dzisiaj wracając było już około 27 stopni a u mnie:

Obrazek


A to zaraz po zjeździe z autostrady zachowanie nowego visko - ktoś podpowie czy tak powinno być ? auto na wolnych obrotach, jak podkręcałem to obroty wiatraka nie podnosiły się ... Czekam na tester uszczelki pod głowicą ...

https://youtu.be/K_XKxwgY9m0



Moja wina moja bardzo wielka wina, tak to jest jak się nie słucha bardziej doświadczonych kolegów, poniżej efekt dzisiejszej jazdy po mieście w korkach z pełną ekipą na pokładzie.




Obrazek


W trakcie jazdy:

Obrazek
Wczoraj wyciągnąłem termostat z samochodu, także to że jest nowy, z pudełka i porządnej firmy nie daje gwarancji sukcesu.

Autor:  jakub_gozdzik [ ndz sie 05, 2018 4:10 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

Odważny jesteś zatrzymując nowe visco palcami [zlosnikz] . Ja bym się bał chyba...
Widać że słabo trzyma ale to może było spowodowane tym, że chłodnica była zimna. Visco nagrzewa się od chłodnicy.
Po wyjęciu termostatu sprawdz jak działa przy gorącej chłodnicy. Tylko na miłość boską nie palcem... weź zwiń gazetę w rurkę.

Autor:  desperado [ wt sie 07, 2018 1:53 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

Twardy wąż oznacza nadciśnienie w układzie wody i tylko tyle. Powinien być twardy przy zagrzanym silniku i miękki przy temperaturze poniżej 80. Twardy wąż przy niskiej temperaturze to przedmuch, miękki przy wysokiej-uszkodzony korek

Autor:  darul [ pt sie 10, 2018 11:46 am ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

Powiedz no kolego, czy jak odpalasz zimny motor to przez kilka/kilkanaście sekund słyszysz że visco jest spięte? Najlepiej jakbyś włożył w tym czasie palce to będziemy mieli pewność że działa.
Sprawne visco jeśli jest spięte usłyszysz bo ogromnie szumi.

Autor:  berts [ sob sie 11, 2018 1:06 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

darul pisze:
Powiedz no kolego, czy jak odpalasz zimny motor to przez kilka/kilkanaście sekund słyszysz że visco jest spięte? Najlepiej jakbyś włożył w tym czasie palce to będziemy mieli pewność że działa.
Sprawne visco jeśli jest spięte usłyszysz bo ogromnie szumi.


Przy zimnym nie wkładam palucha bo wiem, że przez chwilę zanim olej zajmie swoje właściwe miejsce visco powinno pracować na pełnych obrotach. Szczerze nie wiem czy moje tak pracuje, przez parę ostatnich dni było stosunkowo ciepło żeby nie powiedzieć gorąco rano, zobaczę jak temperatura wróci do w miarę normalnych.

BTW wąż po wyciągnięciu termostatu wrócił do normy...

Autor:  Marian-m110 [ ndz sie 12, 2018 10:18 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

To jest układ zamknięty, powinno na rozgrzanym silniku być ciśnienie w układzie, korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny? Jak teraz z ciepłota węzy idących do chłodnicy.

Autor:  berts [ wt sie 14, 2018 7:14 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

Marian-m110 pisze:
To jest układ zamknięty, powinno na rozgrzanym silniku być ciśnienie w układzie, korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny? Jak teraz z ciepłota węzy idących do chłodnicy.


Problemem był prawdopodobnie termostat, który nie otwierał się, motor się nagrzał pompa dawała ciśnienie a termostat nie puszczał - w efekcie węże były twarde, górny i dolny gorący, obecnie po wymianie termostatu na sprawny - temperatura 85 stopni (w połowie pomiędzy 80 a następną kreską) jeżdżę kilka dni i nie temperatura nie zbliżyła się do następnej po 80 stopni kreski, co prawda przy 30 paru stopniach na zewnątrz zjeżdżając z autostrady na światłach wskazówka jest delikatnie wyżej niż 85 ale to chyba norma? Wąż górny gorący, dolny chłodny i bez nadmiernego "nadęcia". Co prawda dalej nie mam pewności co do sprawności visko - ale skoro się nie grzeje wydaj się, że nie ma co szukać dziury w cały. Co do korka to jak się auto zagotowało to wywaliło płyn przez wężyk pod korkiem więc myślę, że jest szczelny.

Autor:  jakub_gozdzik [ wt sie 14, 2018 7:34 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] wysoko stoi ...

Bartek działające visco po prostu słychać. Odpal silnik, zostaw na wolnych obrotach aż osiągnie temperaturę. Następnie dodaj gazu na postoju i powinoenneś usłyszeć charakterystyczne wycie, takie łuuuuu [zlosnikz] no i zdecydowanie trudniej je zatrzymać gazetą...
Kiedyś dasz posłuchać to Ci powiem czy działa.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/