MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:33 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 19, 2017 6:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam, w moim W140 wspomaganie zbyt lekko chodzi. Miałem regenerowaną przekładnie i nie wiem czy problem był wcześniej czy nie.

Kierownicą można kręcić tak jak w driftowozie, ciężej się kręci we fiatach włączając tryb CITY :) o ile w mieście nie jest to uciążliwe, to jadąc na autostradzie przy 150km/h trzeba uważać żeby się ręka nie smykła z kierownicy.

Z tego co wiem to W140 miało jakiś aktywny system wspomagania i zapewne to u mnie działa. Gdzie szukać rozwiązania?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt gru 19, 2017 8:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
To uklad PML. Najpierw odkrecic pokrywke skrzynki modulow pod maska i zobaczyc, czy w ogole Twoj samochod jest w to wyposazony. Powinien tam siedziec sterownik.


Na górę
Post: wt gru 19, 2017 9:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
140stka ma regulowaną siłę wspomagania. Odpowiedzialny jest za to zawór zamontowany na przekładni. Widać go od spodu, i w wielu przypadkach cieknie z niego olej. Najłatwiej sprawdzić czy działa poprzez... odłączenie zegarów. Jak je odłączysz to kierownica powinna zdecydowanie ciężej chodzić. Wtedy będziesz pewien, że zawór działa. Ale, po odpięciu zegarów system srs złapie błąd spalonej żarówki srs. Będzie trzeba go skasować. Niestety coś za coś.
Odpięcie wtyczki z zaworu przekładni nic nie da bo bez sterowania jest on w pozycji otwartej.
Generalnie kierownica powinna chodzić bardzo lekko a przy większej prędkości ciężej.
Prawdopodobnie masz niedziałający zawór.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt gru 19, 2017 9:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To chyba ma każde 140, choć dziś widziałem 500 z '92 bez klimatyzacji .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt gru 19, 2017 10:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Jutro spojrze na tą przekładnie, ale mam jeszcze jeden problem.

Całe zawieszenie nowe (wahacze, amortyzatory itd)

Mam taki jakby luz na przekładni kierowniczej(przekładnia po regeneracji), objawia się to tym że podczas kręcenia kołem nie czuje żeby było coś luźne, ale skręcając kierownicą o około 1cm w każdą strone auto bardzo słabo zmienia kierunek jazdy, dopiero po skręceniu troche mocniej nagle zmienia kierunek. Jadąc szybko musze mocno kręcić kierownicą raz w lewo raz w prawo żeby auto jechało prosto, z czego na delikatny skręt auto bardzo słabo reaguje. Wyczytałem gdzieś że reguluje się na przekładni luz. Czy to będzie to?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: wt gru 19, 2017 11:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To nie to.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr gru 20, 2017 12:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
THC pisze:
To nie to.

A co? [zlosnik]
Może mam takie odczucie przez tą zbyt lekko chodzącą kierownicę.

Jeszcze jeden temat mi się przypomniał, linka zwalniająca hamulec ręczny(postojowy) się nie cofa. Stanęła na tyle że wypieła się z rączki przy kierownicy. Ręcznie mogę ją cofnąć(wsunąć). Chyba razem z tym słabo też się cofa pedał hamulca ręcznego(nie pamiętam bo problem wyszedł kilka tyg temu).
Od czego zacząć?

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: śr gru 20, 2017 11:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Luz reguluje się śrubą na górze przekładni, wykręcając ją. Objawy są tak,że jadąc prosto możesz sobie kręcić kierownicą po kilka stopni, a koła jadą prosto.W 123 fabryka to ustalała na około 2 cm obrotu kołem kierownicy.
Może coś Ci źle zrobili przekładnie? A może to wszystko subiektywne odczucia.
Najlepiej gdybs przejechał się innym 140 dla porównania.
Z ręcznym to rozumiem,że szczęki odpuszczają ?
Chodzi tylko o to,że rączka z literka P nie wraca w głąb tapicerki heh
Zdejmij tapicerkę i zobacz to bardzo prosty mechanizm.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr gru 20, 2017 12:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Dzisiaj rano odpaliłem fure i od razu ruszyłem, przez kilka sekund (zawracałem na parkingu) działało wspomaganie tak jak trzeba(był odpowiedni opór), po chwili wszystko wróciło do stanu poprzedniego(znowu można kręcić kierownicą palcem).

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: śr gru 20, 2017 8:07 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2204
Te przekładnie są super, trwałe, wytrzymałe itd, ale jak już przyjdzie ich czas, to niech je wszystkie psy p...lą. Ja regenerowałem do 123 i po tym zabiegu u mnie z kolei chodzi tak ciężko, że się nie odkręca w zakrętach :/. Skoro Ty te swoje, jej właściwie, objawy masz po regeneracji, to jednak tam szukałbym przyczyny.


Na górę
Post: śr gru 20, 2017 10:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Pytanie na czym polegała ta regeneracja? Pewnie wymienili zestaw uszczelnień i skasowali pincet? Nie wierzę, że napawali i szlifowali zębatkę i wymieniali kulki?? Ja bym na początku podciągnął na śrubie regulacyjnej, wykręcając ją (tylko nie za dużo, tak do wyczuwalnego oporu śruby, max jeden obrót albo mniej), potem odłączyłbym zegary żeby sprawdzić zawór. Jeśli po wypięciu zegarów będzie chodziła z większym oporem to szukałbym w kabelku.
U mnie kierownica też chodzi bardzo lekko ale z trafieniem w drogę nie mam problemu. Porównując 140 z w124 to w tym drugim fajera chodzi wręcz ciężko...
Problem trafienia w drogę powodują też wybite sworznie na dolnych wahaczach ale jak mówisz, że zawias masz nowy to to bym wykluczył.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr gru 20, 2017 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Panowie tu będzie raczej jakiś problem elektryczny, bo tak jak napisałem po odpaleniu (już 2 razy tak miałem) kierownica była odpowiednio sztywna, po chwili jazdy/kręcenia robi się miękka.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: czw gru 21, 2017 12:11 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Tu nie ma co pisać tylko trzebe działać. Sprawdź czy kabelek od zaworu nie jest gdzieś uszkodzony i nie dotyka do masy?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz gru 24, 2017 7:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
THC pisze:
Luz reguluje się śrubą na górze przekładni, wykręcając ją.

Nie w tym aucie. Tutaj reguluje się imbusem na wieloklinie od dołu.
Posłuchaj Jakuba i zrób co Ci pisał w pierwszej kolejności.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt maja 29, 2018 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam. Problem rozwiązany. Winna była odwrotnie wpięta kostka od wspomagania.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl