MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Przerobienie rur od intercoolera na stalowe
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=69869
Strona 1 z 1

Autor:  grabekk [ wt kwie 24, 2018 12:15 pm ]
Tytuł:  Przerobienie rur od intercoolera na stalowe

Zamierzam przerobić węże od intercoolera.
1.Spawać czy dać więcej złączek silikonowych?
2.Zastosować rury aluminiowe czy z nierdzewki?
3.Jak się zabrać do całej operacji?
4.Jakie będą różnice po takim przerobieniu?

Autor:  czarny29 [ czw kwie 26, 2018 6:00 pm ]
Tytuł:  Re: Przerobienie rur od intercoolera na stalowe

Może zacznijmy od tego, o którym MB mówisz - skoro post jest w dziale "nowoczesne", domyślam się, że o W204.

W jednym pytań zastanawiasz się, jakie będą różnice po takiej przeróbce - zatem chcesz jej dokonać, ale właściwie nie wiesz po co? Chyba to trochę nie po kolei...

Ale wracając do sedna - ja osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań i jak potrzebowałem kupić rury dolotowe, z uwagi na to, że wychodzę z założenia, że akurat w tej materii nie można iść na żadne półśrodki, postawiłem na część nową, oryginalną - kupiłem ją w Duda Cars. Z resztą szczerze mówiąc to z uwagi na ich dział Legends, zawsze jak mam do czynienia z jakimś unikatowym MB i potrzebuję jakichś mechanicznych części to kontaktuję się z nimi. Niejednokrotnie okazało się, że po pierwsze część była dostępna, a po drugie w całkiej zbliżonej cenie do używek niewiadomego pochodzenia.

Może jednak oryginalne rozwiązanie i kontakt z ASO?

Autor:  grabekk [ pt maja 11, 2018 3:46 pm ]
Tytuł:  Re: Przerobienie rur od intercoolera na stalowe

czarny29 pisze:
Może zacznijmy od tego, o którym MB mówisz - skoro post jest w dziale "nowoczesne", domyślam się, że o W204.

W jednym pytań zastanawiasz się, jakie będą różnice po takiej przeróbce - zatem chcesz jej dokonać, ale właściwie nie wiesz po co? Chyba to trochę nie po kolei...

Ale wracając do sedna - ja osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań i jak potrzebowałem kupić rury dolotowe, z uwagi na to, że wychodzę z założenia, że akurat w tej materii nie można iść na żadne półśrodki, postawiłem na część nową, oryginalną - kupiłem ją w Duda Cars. Z resztą szczerze mówiąc to z uwagi na ich dział Legends, zawsze jak mam do czynienia z jakimś unikatowym MB i potrzebuję jakichś mechanicznych części to kontaktuję się z nimi. Niejednokrotnie okazało się, że po pierwsze część była dostępna, a po drugie w całkiej zbliżonej cenie do używek niewiadomego pochodzenia.

Może jednak oryginalne rozwiązanie i kontakt z ASO?

1. Nie ma znaczenia jaki to MB bo zasada działania jest taka sama czy to 203 204 210 211 czy sprinter.

2. Nie zastanawiam tylko wiem, że będą różnice. Chodziło mi o potwierdzenie tego przez kogoś kto się tym już zajmował.

"Łączniki silikonowe mają poczwórny oplot, ścianki o grubości aż 5,5mm pozwalają znieść (bez puchnięcia i pękania) ciśnienie co najmniej 7 barów w zakresie temperatur od -50 do +200 stopni C. Są odporne na działanie wszelkiego rodzaju olejów, smarów itd. Znakomicie sprawdzają się w tuningu przy montażu intercoolerów, reszty dolotu, układu chłodzenia itd."

Dla porównania fabryczny wąż ma 2-2,5 mm grubości ścianki.
Wyeliminowanie puchnięcia daje nam mniejszą stratę mocy [zmniejszenie tzw. turbo dziury].
Fabryczna turbina wytwarza ciśnienie 1-2 bary. [Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi]
Dla pełnej satysfakcji można zastosować wydajniejszy intercooler [zlosnikz]

3. To jakaś reklama? Jak bym chciał kupić rurę w orginale to bym się wybrał do najbliższego ASO. Weź pod uwagę, że w dzisiejszych czasach trzeba poprawiać fabrykę. Samochody dziś projektują księgowi ... Dla przykładu słynny silnik om651 cienki łańcuch od strony skrzyni, zawory wchodzące w tłoki które lubią pękać itd. Kiedyś też byłem zwolennikiem tylko rozwiązań fabrycznych, ale w dzisiejszych czasach trzeba zmienić punkt widzenia.

Autor:  ukaniu [ pt maja 11, 2018 9:59 pm ]
Tytuł:  Re: Przerobienie rur od intercoolera na stalowe

Silikon nie jest odporny na oleje. Węże olejoodporne nie są z silikonu. Kauczuk NBR owszem.
Puchnięcie nie może mieć wpływu na turbodziure bo ilość pompowanego powietrza do tego jakie wejdzie w powiększoną objętość wynikającą ze spuchnięcia węży pod ciśnieniem jest pomijanie mała.
Zwiększenie wydajności IC to zawsze dobry pomysł.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/