MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 24, 2018 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Zamierzam przerobić węże od intercoolera.
1.Spawać czy dać więcej złączek silikonowych?
2.Zastosować rury aluminiowe czy z nierdzewki?
3.Jak się zabrać do całej operacji?
4.Jakie będą różnice po takim przerobieniu?

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: czw kwie 26, 2018 6:00 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw mar 29, 2018 2:18 pm
Posty: 9
Może zacznijmy od tego, o którym MB mówisz - skoro post jest w dziale "nowoczesne", domyślam się, że o W204.

W jednym pytań zastanawiasz się, jakie będą różnice po takiej przeróbce - zatem chcesz jej dokonać, ale właściwie nie wiesz po co? Chyba to trochę nie po kolei...

Ale wracając do sedna - ja osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań i jak potrzebowałem kupić rury dolotowe, z uwagi na to, że wychodzę z założenia, że akurat w tej materii nie można iść na żadne półśrodki, postawiłem na część nową, oryginalną - kupiłem ją w Duda Cars. Z resztą szczerze mówiąc to z uwagi na ich dział Legends, zawsze jak mam do czynienia z jakimś unikatowym MB i potrzebuję jakichś mechanicznych części to kontaktuję się z nimi. Niejednokrotnie okazało się, że po pierwsze część była dostępna, a po drugie w całkiej zbliżonej cenie do używek niewiadomego pochodzenia.

Może jednak oryginalne rozwiązanie i kontakt z ASO?


Na górę
Post: pt maja 11, 2018 3:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
czarny29 pisze:
Może zacznijmy od tego, o którym MB mówisz - skoro post jest w dziale "nowoczesne", domyślam się, że o W204.

W jednym pytań zastanawiasz się, jakie będą różnice po takiej przeróbce - zatem chcesz jej dokonać, ale właściwie nie wiesz po co? Chyba to trochę nie po kolei...

Ale wracając do sedna - ja osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań i jak potrzebowałem kupić rury dolotowe, z uwagi na to, że wychodzę z założenia, że akurat w tej materii nie można iść na żadne półśrodki, postawiłem na część nową, oryginalną - kupiłem ją w Duda Cars. Z resztą szczerze mówiąc to z uwagi na ich dział Legends, zawsze jak mam do czynienia z jakimś unikatowym MB i potrzebuję jakichś mechanicznych części to kontaktuję się z nimi. Niejednokrotnie okazało się, że po pierwsze część była dostępna, a po drugie w całkiej zbliżonej cenie do używek niewiadomego pochodzenia.

Może jednak oryginalne rozwiązanie i kontakt z ASO?

1. Nie ma znaczenia jaki to MB bo zasada działania jest taka sama czy to 203 204 210 211 czy sprinter.

2. Nie zastanawiam tylko wiem, że będą różnice. Chodziło mi o potwierdzenie tego przez kogoś kto się tym już zajmował.

"Łączniki silikonowe mają poczwórny oplot, ścianki o grubości aż 5,5mm pozwalają znieść (bez puchnięcia i pękania) ciśnienie co najmniej 7 barów w zakresie temperatur od -50 do +200 stopni C. Są odporne na działanie wszelkiego rodzaju olejów, smarów itd. Znakomicie sprawdzają się w tuningu przy montażu intercoolerów, reszty dolotu, układu chłodzenia itd."

Dla porównania fabryczny wąż ma 2-2,5 mm grubości ścianki.
Wyeliminowanie puchnięcia daje nam mniejszą stratę mocy [zmniejszenie tzw. turbo dziury].
Fabryczna turbina wytwarza ciśnienie 1-2 bary. [Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi]
Dla pełnej satysfakcji można zastosować wydajniejszy intercooler [zlosnikz]

3. To jakaś reklama? Jak bym chciał kupić rurę w orginale to bym się wybrał do najbliższego ASO. Weź pod uwagę, że w dzisiejszych czasach trzeba poprawiać fabrykę. Samochody dziś projektują księgowi ... Dla przykładu słynny silnik om651 cienki łańcuch od strony skrzyni, zawory wchodzące w tłoki które lubią pękać itd. Kiedyś też byłem zwolennikiem tylko rozwiązań fabrycznych, ale w dzisiejszych czasach trzeba zmienić punkt widzenia.

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: pt maja 11, 2018 9:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silikon nie jest odporny na oleje. Węże olejoodporne nie są z silikonu. Kauczuk NBR owszem.
Puchnięcie nie może mieć wpływu na turbodziure bo ilość pompowanego powietrza do tego jakie wejdzie w powiększoną objętość wynikającą ze spuchnięcia węży pod ciśnieniem jest pomijanie mała.
Zwiększenie wydajności IC to zawsze dobry pomysł.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl