MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 22, 2018 5:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Cześć,

Szybkie pytanie - czy nivo z 210 podejdzie do 124 wizualnie wygląda identycznie, moje się sypie, a tu kumpel ma do oddania.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: sob mar 24, 2018 9:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Bartek przerabiałem temat dogłębnie. Siłowniki wyglądają tak samo. Delikatne różnice są w środku. Ten od okulara ma mniejszy skok o kilkanaście mm. Okular ma krótsze sprężyny a więc skok zawieszenia jest nieco mniejszy. W normalnych warunkach nie ma to znaczenia jednak na duużych wybojach możesz usłyszeć pierdyknięcie. Ja mam w swoim kombiaku amory od okulara i jeszcze nie miałem sytuacji żeby zawias rozciągnął się na maxa.
Bedę robił jeszcze jeden eksperyment ze starymi amortyzatorami. Do siłownika niwo wstawię dolne mocowanie od zwykłego amortyzatora, wstawię tuleję poliuretanową i zmienię wahacz na taki od sedana. Zobaczę jak to podziała. Jeśli się sprawdzi to będzie spokój ze stukaniem na zawsze. Lepiej wymieniać tuleję poliuretanową za dwie dyszki niż cały siłownik dawać do pseudo regeneracji.
Regeneracja nie sprawdza się na dłuższą metę. Bo po kilkudziesięciu tysiącach plastiki w kuli się wycierają i znów wali.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt mar 27, 2018 8:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
jakub_gozdzik pisze:
Bo po kilkudziesięciu tysiącach plastiki w kuli się wycierają i znów wali.


Dzięki Kuba za precyzyjne wyjaśnienie tematu, pomysł z wymianą mocowania wydaje się ciekawy, gdyby co to ma jeden siłownik spisany na straty, którego można użyć do testów ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl