MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 3:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 05, 2018 11:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2018 11:09 pm przez jakub_gozdzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sty 05, 2018 11:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam. Chciałem zapytać o procedurę uszczelnienia szyb bocznych w przedziale barażowym. Mam ciemne szyby do wsadzenia, uszczelki też posiadam ( wyglancowane i miękkie). Szybę wsadze wiadomo, na sznurek. Kiedy i gdzie kłaść uszczelniacz? Po czy przed włożeniem szyby? Czy między szybą a uszczelką też kitować czy tylko między blachą a uszczelką? Czy jechać całe okno czy tylko dół?
Swoją drogą nic dziwnego, że tam gnije. W błotniku jest " rynna " , w której siedzi okno i jak tam wejdzie woda to już nie odpływa... Geniusz to wymyślił:)
Podzielcie się doświadczeniami;)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sty 07, 2018 8:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Serwisowka mowi, zeby pchac uszczelniacz tylko miedzy szybe a uszczelke.
Doswiadczenie pokazuje, ze niekoniecznie tylko tam.
Rynna musi byc absolutnie gladka a uszczelka musi siasc idealnie. Doslownie idealnie. Albo bedzie leciec strumieniem.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: ndz sty 07, 2018 2:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ok. Jeszcze między szybę a uszczelkę to jakoś to widzę ale już między blachą a uszczelką to słabo. W rynnę nałożyć przed włożeniem szyby? Czy nałożyć na gumę i dopiero wkładać? Ramkę na koniec już po osadzeniu okna?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn sty 08, 2018 8:36 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Wymieniałem tą szybę niedawno, po wspawaniu tylnego błotnika u ojca.
Wyjąć to nie problem, gorzej z włożeniem szyby.
Uszczelka ma swoje miejsca na kit, jak masz ją w rękach, to widać je dokładnie i widać też, że kit daje się nie tylko między szybę a uszczelkę, ale między uszczelkę a blachę również. Oryginalnie tak właśnie było, bo stamtąd ją mechanicznie usuwałem.
Ja nakładałem to uszczelnienie na samą uszczelkę w każdy rowek i taką zamontowałem do auta, następnie szyba - zaczynałem od górnego narożnika i symetrycznie posuwałem się do tyłu. oczywiście bez sznurka / kabla się nie obędzie. Najgorsze jest włożenie ramki - tą się wkłada na koniec. Powodzenia!
Autem już jechałem w silny deszcz i na razie sucho [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn sty 08, 2018 10:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli tak, wsadzam sznurek w uszczelkę, potem kit w rowki i wkładam? A tam gdzie wsadzam sznurek nie idzie kit?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt sty 09, 2018 9:38 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Czekaj bo namieszałem. Kit wsadzasz tam gdzie w uszczelce masz specjalne przetłoczenia na niego. Ja kabel włożyłem chyba dopiero po zamontowaniu uszczelki na rancie, osadzeniu szyby w uszczelkę, przewód był mi potrzebny do ostatecznego włożenia RAMKI tj. górnej jej krawędzi i narożnika tylnego dolnego. Zapytam ojczulka, może on będzie lepiej pamiętał.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sty 09, 2018 6:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ok to spytaj i daj znać

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt sty 09, 2018 8:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Potwierdzam: z włożeniem szyby nie ma większego problemu. Problem jest z włożeniem ramki / listwy aluminiowej i tam stosowaliśmy przewód: jeden wyciągał przewód z rowka, a drugi wciskał ramkę.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sty 09, 2018 10:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Daniel a powiedz jeszcze jak rozpoznać miejsca na uszczelce, w których trzeba dać kit? Bo ja mam wyczyszczoną idealnie i nie zwróciłem uwagi na to gdzie był ten kit.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 8:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Daj foty to zrobimy licytację ;)
Ja na swojej czyściłem stary i nakładałem nowy od razu. Wiem, że kit był nie tylko w rowkach. Jak dasz za dużo, to nic się nie powinno stać. Może być większy problem z włożeniem ramki jedynie.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr sty 10, 2018 9:21 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tutaj masz opisany i pokazany sposob opisany w WISie: https://www.schairerklassiker.de/tag/dichtung/

Wykonawcy preferują dać w uszczelkę, aby nie wciągnąć go do środka, wczęśniej uszczelniając szybę w uszczelce.

_________________
w123


Na górę
Post: sob sty 13, 2018 2:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
http://www.w124performance.com/service/ ... 67-405.pdf

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: sob sty 13, 2018 10:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No to po feriach działam i zdam relację jak poszło...
Dzięki za odpowiedzi

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl