MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:02 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 10, 2018 9:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Które łożysko mam do wymiany, jeśli skręcam w lewo i wyje?
Co tam przy okazji trzeba zakupić?
Jakiej firmy kupić?
Mechanik będzie klął? Czy będzie klnął ?
Pierwszy raz mi się łożysko w Mercedesie wywaliło [zdziwiony] Przebieg 331tkm. W140 500SE 1993r.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 9:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
Szczerze? Najlepiej wymienić dwa.


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 7:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W przednim kole masz po dwa łożyska na koło. Kup całe zestawy. Są w nich dwa łożyska, bieżnie i dekielek. Firma najlepiej SKF. Z przodu wymiana jest prosta. Zdejmujesz koło, zacisk, tarczę. Zbijasz dekielek, odkręcasz nakrętkę kontrującą, zdejmujesz piastę. Wyczyść stary smar, będziesz wtedy widział gdzie walić, żeby wybić stare bieżnie. Potem wbijasz nowe bieżnie, używając starych jako pobijak. Potem nowe łożyska smarujesz nowym smarem i wkładasz. Filozofii nie ma, także mechanik nie powinien kląć (chyba,że dupa z niego).
Niestety auto ciężkie a łożyska wielkości jak w 123 :). Ja u siebie też zmieniałem i to przy przebiegu 240 k.
Kup dobry smar, żeby nie wyciekał od temperatury. Ja kupiłem od Mobila.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 8:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Przód były już chyba wymienione, bo smar jak nowy.
Szukam dalej podpowiedzi odnośnie tyłu.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sty 11, 2018 8:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
hehe nie doczytałem , że chodzi o tylne łożysko :) Tu jes jedno łożysko ale roboty więcej. Tu już mechanik może marudzić. Najgorzej jest odkręcić nakrętki od półosiek. Potem to już z górki. Musisz odkręcić wahacze, tak, żeby zdjąć całą pastę. Potem tak jak z przodu - młot lub prasa i jedziesz :)
Tu łożysko kup też markowe i nie potrzeba smaru :)
Jak będziesz miał piastę zdjętą, to obadaj tuleję wahliwą. Jak mają luz to od razu wymieniaj.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 12, 2018 9:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Prawą czy lewą stronę mam robić ? [zlosnikhihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt sty 12, 2018 4:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Teoretycznie to bardziej obciążone przy skręcie. W twoim przypadku prawe. Ale regóły nie ma, bo koło wewnętrzne też się wychyla podczas skrętu... także wymień dwa albo 50 % że trafisz to właściwe.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt sty 12, 2018 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Przed robota warto zobaczyc, czy mechanizm hamulca postojowego ma sie czego trzymac. Jak tarcza kotwiczna wygnita, to to jest najlepszy moment na jej wymiane.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl