MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 6:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 26, 2017 3:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Jaki polecacie wydech środkowy i końcowy do 4 garowej eklasy w coupe?

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 11:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Hej, ja kupiłem w firmie Ferroz w 2008r lub 2010 i do dzisiaj w sumie są, chociaż środkowy jest już pusty. Ogólnie do coupe 2200 jest kłopot z dostaniem zestawu. Ja kupiłem od wersji sedan i skracałem w środkowym dwie rury o 7 cm każda. Pisałem o tym do firmy i może mają w tej chwili w ofercie. Nie pamiętam czy były różnice między silnikiem 2.0 a 2.2 ale w 2008/2010 roku cholernie ciężko było dostać do tego silnika. W zasadzie tylko autoryzowany serwis mercedesa odpowiedział pozytywnie ale cena zwaliła z nóg. Ferroz ma odpowiednią cenę do jakości. Także mogę polecić.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 1:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Zrobić z nierdzewki?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 1:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja to bym kupił zwykłe tłumiki jakieś dobrej firmy , bosal czy walker do 4 cylindrowej benzyny i wspawał je w miejsce starych.
Jak rury sa już słabe to wtedy skrócenie tych od sedana.
Typowo do ce może i byś znalazł ale ceny mogą być chore , a to bez sensu przecież .
Do siebie wstawiłem kiedyś do 190 asmet za dwa dałem 150 , potem do 124 też asmet też taka cena.
Teraz w 124 właśnie 220CE mam również asmet od około 2009 roku i no jeszcze do końca farba nie zeszła .
To dobre chyba sa , nie wiem chodzi cicho ale są wspawane aż od katalizatora z rurami.
Obrazek

Ostatni jest zazwyczaj tai sam do każdego silnika, jedyne możesz mieć dwie rurki u udawac 6 cyl :)
Ale przy 2.2 z katalizatora wychodzą dwie rury i ten środkowy jest inny .
Tu jest fajnie rozpisane :
http://allegro.pl/mercedes-w124-2-0-2-2 ... 47443.html

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 5:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Nie polecam tanich zamienników bo mimo że wytrzymają spokojnie kilka lat to dźwięk wydechu nie przypomina już fabrycznego i staje się wkur.jący.
Popatrz na allegro i olx, skompletuj nowe dobrych firm a jak trzeba skrócić to... skróć.

https://www.olx.pl/oferta/tlumik-merced ... 09ee45c089 - ogłoszenie kumpla więc mogę pomóc z wysyłką,

http://allegro.pl/mercedes-w-124-firmow ... 42281.html
http://allegro.pl/mercedes-w124-firmowy ... 44723.html

środkowe oczywiście tylko do 200CE

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 6:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Do M102 jest inny środkowy niż do M104/M111.
Wkładać te z M102 to już rzeźba.
Mi tam warczał tak samo jeden, drugi i trzeci. Ale gdzieś mi mignął bardzo zdrowy cały układ jeszcze z białoniebieskimi naklejkami. Może warto pójść tą drogą
Choć autor pewnie zadzwoni do ASO przyjedzie laweta , wróci z autem pod dom wieczorem. Dostanie fv, wrzuci w koszty obejrzy Na wspólnej i pójdzie spać :):)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 7:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
To nie dla mnie, ja tylko posrednicze, wiec dobrze byłoby coś cichego do M111. Kwasowka odpada, robiłem kompletny do 635CSi i na 3 tłumikach cicho nie jest

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pt gru 29, 2017 7:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ferroz z zamienników jest wart zakupu, miałem kilka kompletów i są ciche, tanie jak barszcz. Trwałość taka sobie, ale cena to rekompensuje ;)


Na górę
Post: sob gru 30, 2017 10:42 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Nie ma co kupować jakiegoś badziewia, bo tak jak pisze Darul , dzwięki są złe.
Ja miałem taki zestaw w samochodzie od "konesera". Układ cały nowy ale nadawał się tylko na śmietnik, bo powyżej 140 nie dało się jeździć. Wpadał w takie wibracje, że w środku nie dało się wysiedzieć (Jak zapytałem go co za badziew założył, to powiedział, że nie słyszał bo tak szybko nie jeździł... :)
Było zamontowane:
- imitacja katalizatora :)
- środkowy "P" kiedyś słyszałem coś o firmie Polmostrów, czy jakoś tak.
- tył nie jestem do końca pewny ale też chyba "P"
Po kolei wymieniałem tłumiki od końca, licząc na poprawę. Założyłem tylny "Ernst". Poprawa była ale dalej głośno i dzwięk jak z poloneza.
Srodkowy tłumik chciałem już kupować ale znalazłem "na strychu" układ wydechowy z prawie nowego okularnika E320 (M104), którego kiedyś mój tatuńko skasował :). Tłumik wyglądał tak samo jak mój, więc nie zastanawiając się długo wstawiłem sobie ten z okularnika (oryginał).

Dalej było głośno w okolicy skrzyni biegów. Więc wstawiłem katalizatory też z tego układu od okularnika. W fabrychnym ustawieniu się nie mieszczą ale trochę myślenia i pasują.
Teraz jest cicho jak na starego mercedesa przystało.
Wniosek mój jest taki, że najwięcej na głośność wydechu wpływa katalizator. Tu jest oryginalny, więc może to też owocuje lepszym tłumieniem, niż przy katalizatorze z allegro. Potem ostatni tłumik. Środkowy niweluje buczenie i wibracje. Takie są moje obserwacje w wymiany całego wydechu etapami i obserwowanie zmian.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob gru 30, 2017 11:18 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Akurat ferroz pod tym względem jest ok, asmet już mniej, a "p" to bym pogonił kijem z kupą :) Natomiast jak się wywala kata to tam potem jest, 4 cylindrówki brzmią jak polonez. Nawet v8 niespecjalnie brzmi jak wstawisz rurki ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl