MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 05, 2017 8:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, chcę zamontować do silnika M111 większy alternator.Obecnie mam 70 A, który moim zdaniem nie jest w stanie napędzić elektryki w moim aucie. Przy wyposażeniu standardowym pewnie dałby radę ale przy dołożonych bajerach:
elektryczne fotele, podgrzewanie tyłka, moduł komfortu, alarm, system audio z dwoma wzmacniaczami, jazda po mieście, non stop na światłach, klima, dmuchawa i inne pierdoły - jest chyba za mało i akumulator się nie ładuje.
Zeby zapewnić więcej stromu wstawiam większy akumulator - "setę", założyłem już półkę pod większy akumulator a baterię narazie założyłem od "szejsety"
Przepatrzyłem internet i wychodzi mi, że pod względem wiązki i braku konieczności jakichkolwiek przeróbek najlepszy byłby alternator od W140 (albo 120A albo 143A). Ma takie same podłączenia ale czy punkty mocowań będą takie same? Z obrazków wychodzi, że powinien pasować. Oczywiście musi być od 500 albo 600 ale z wersji z sześciorowkowym paskiem (były też na PK8)
Może ma ktoś na stanie taki alternator od W140 i mógłby go porównać z altkiem od M111?
Jeśli nie znajdzie się jakaś pomoc, to będę musial wymontować alternator z eski i organoleptycznie sprawdzić czy pasuje do M111...

Jest jeszcze jedno rozwiązanie. W nowszych modelach z silnikiem M111 (w210, W203) standardowo jest altek 120A, tyle, że instalację trzeba przerobić. To też nie jest problem, ale czy tam odległość paska od silnika będzie taka sama jak w starszych M111?
Proszę o pomoc bo będzie to dobry temat dla potomnych :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 05, 2017 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
Do M102 zakładałem aternator z W140 M119 Bosch AL0162X 143A.

Jedyne co nie pasuje to rolka. Trzeba przełożyć z obecnego alternatora i jest idealnie.

Foty:
Obrazek Obrazek

I w aucie:
Obrazek Obrazek

U Ciebie jest już może rolka ze sprzęgłem jednokierunkowym?

PS. Jeżeli miałby ktoś wirnik do takiego alternatora to chętnie kupię. Ewentualnie cały alternator na części.

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: ndz lis 05, 2017 11:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Hej. Dzięki za fotki. U mnie jest zwykła rolka, którą sobie przełożę. A jaki miałeś poprzedni alternator, jakiej mocy?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 7:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
220TE z kodem 910 miały alternatory 115A:
A0101545102
A0091549302
A0091544302
A0091544402
A0091544402


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 7:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wcześniej (i chwilowo wrócił) 70A, również Bosch.

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 9:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z sześćsety też pasuje. Zostaw stary i jak będziesz sprzedawał 140 to wsadzisz na sztukę [zlosnikhihi]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 8:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Alternator kupiony i już płynie do mnie. Ostatecznie kupiłem altek od w163 z motorem v8 (nr bosch 0101548302). Moc 150 A !... biedny M111 [zlosnikz] Elektrycznie nic nie trzeba przerabiać, rolka do wymiany z mojego. W przyszłości zmienię rolkę na taką z wolnobieżką bo pewnie przy tym alternatorze, przy odjęciu gazu, pasek będzie dostawał w dupsko. Ale ciężko jest dobrać rolkę, bo jest tego mnóstwo i bez jakiegoś katalogu ciężko będzie "na oko" coś dobrać.

Jeszcze zdam w niedługim czasie relację z montażu i będzie komplet :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
W naszych benzyniakach czy dieslach nie powinno być takich dużych drgań układu jak w nowszych silnikach CR czy PD, ale wolałbym założyć sprzęgiełko i mieć z głowy.

Mam na oku jeden nr sprzęgiełka, ale nie miałem czasu ani przymierzyć ani kupić.
Nr MB: 06041500360
http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-jed ... 71977.html

Przetrzyj szlak [jezyk5]

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 9:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
w0jta5 pisze:

Przetrzyj szlak [jezyk5]


Średnica nie taka. U mnie kółko ma 48mm

Tu chyba też chodzi o to z tą wolnobieżką, że większy alternator jest również większą masą wirującą, a co za tym idzie, trudniej go zatrzymać . Zatem, żeby pasek się nie ślizgał w momencie kiedy silnik traci obroty a alternator ma ochotę , w wyniku dużej bezwładności, dalej się kręcić to zastosowano to "wolne koło". Pewnie jak się ślizga to szarpie paskiem i wszystko szybciej wysiada.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lis 07, 2017 1:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
jakub_gozdzik pisze:
U mnie kółko ma 48mm

W takim razie zobacz
Valeo 588030 lub 588039 - różnią się odsadzeniem.

Valeo 588044 było montowane m.in. w 2.3K

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 2:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja dzisiaj wstawiłem alternator z M113 5.0 do OM601. Taki skok z 55A na 150A.
Aby to pasowało trzeba przełożyć koło pasowe. Działa super, ale...
M113 ma większe koło pasowe wału i mniejsze na alternatorze, w odniesieniu do OM601. Czyli alternator z m113 założony do kopciucha kręci wolniej, a zmieniając koła pasowe jeszcze wolniej. Efekt jest taki, że na wolnych jest ciut za niskie napięcie, ale delikatnie podniesione obroty już jest perfekt, nawet włączając wszystkie odbiorniki prądożerne.
Pytanie, czy da się kupić koło pasowe do altka, tak by miało wysokość około 4cm i średnicę między 4,5-5,5cm po zewnętrznej? Jakiś katalog czy coś?


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 5:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Katalog to pewnie dorwałbyś w formie papierowej w dobrej hurtowni. Ja moze będę miał dostęp do takiego.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 6:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Wysłałem żonę po browary i po rundce się rozruszał :) Teraz na wolnych napięcie max, jedynie jak włączę wszystkie pożeracze to jest tak 13,8 i wyraźnie słychać, że silnik ma ciężko, a niestety moje 601 jak większość nie ma ELR/ARA :) Tak więc delikatnie gaz i jest ok.

Jak znajdę takie koło pasowe to zmienię, ale coś czuję że tak jak teraz też będzie dobrze.
Generalnie ten sam efekt bym osiągnął podkładając podkładki, ale to taka trochę rzeźba...
Między tym starym 55A jest przepaść pod obciążeniem...

W każdym razie gdyby ktoś był w stanie doradzić skąd wziąć koło pasowe to byłoby super. Jest jeszcze opcja by podjechać do gościa co mi czasem regeneruje takie śmieci, on to na 100% będzie miał jakąś używkę ;-)


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 6:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To gratulacje. A ten z M113 ma troche inną wtyczkę, przerabiałeś wiązkę ?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lis 12, 2017 7:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No ja to mam z eSki W220 więc główny kabel na śrubę, a wzbudzenie wtyczka dwa piny, z czego jeden użyty. Mam całego polifta na części to wyciąłem instalację, trzeba było nieco przedłużyć, ale to sobie bez problemu ogarnąłem.

Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl