MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 11:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 31, 2017 8:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam. Ułamał mi się czujnik abs w moście. Część została w środku a druga część wyszła . Jak wytargać złamaną część z mostu?
Kuźwa, ja to zawsze mam pod górę ... Nie dość, że wymiana poduszek w belce skończyła się zdjęciem wózka i spawaniem mocowań i podłogi, to jescze ten czujnik...
Czy wszystkie czujniki w 124 są zamienne, czy muszę szukać od konkretnego rocznika? Ja mam czujnik plastikowy a dostępne są metalowe czy mogę taki kupić?
Masakra robić coś w aucie, które nigdy nie miało nic wymieniane w zawieszeniu, klucze się łamia, śruby urywają itd :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 7:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Byłem niedawno na tym samym etapie przy ściąganiu wózka- złamałem plastikowy czujnik ABS. U mnie do spawania było mocowanie wózka, wymieniłem wszystkie wahacze- polecam!
Stary czujnik wydłubałem wcześniej nawiercając go małym wiertłem dookoła centralnego magnesika.
Wg EPC metalowy jest zamienny z plastikowym. Kup od razu oring nr 25 z rysunku: A0149979748 ( do wersji metalowej) oraz A0069977348 dla plastikowej.
Wychodzi, że dla wersji z ASD nr czujnika 5 z rysunku ma numer : A1245402017
Natomiast bez ASD ma: A1245401917
Oringi są te same.
To, że metalowe i plastikowe są zamienne sugerowałem się tą aukcją z ebay, gdzie podany jest ten sam nr bosch, jaki jest na moim starym plastikowym:
https://www.ebay.de/itm/original-Merced ... 1438.l2649

Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 8:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Daniel kupowałeś nowy czy używany?
Nówka droga jak diabli
Rozumiem że czujnik od "z ASD" i "bez ASD" ,nie są zamienne?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 8:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Kupiłem używany. Tylne się nie psują, jak ich nie złamiesz :)

Masz to ASD w tym paździerzu czy nie? :P
Jak nie masz to kup taki plastikowy:
Obrazek

Lub taki metalowy:

Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 8:51 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Z tego co ja patrzę to A1245401917 jest bardzo pospolity i bez znaczenia, czy ASD jest, czy go nie ma. Ten drugi numer mi występuje tylko w dużych benzynach (przy czym ten pierwszy w jakichś tam 6 garówkach też był).


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 9:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
ASD nie mam w paździochu.
To szukać takiego z końcówką numeru "1917"
A czy pod tym numerem części będzie zarówno metalowy jak i plastikowy?
Czy mają inne numery?
Kurde jeden czujnik a tyle zachodu...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 9:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Numer jest jeden więc najwyraźniej oba są pod tym samym.

Rozumiem że szukasz do 220TE? To jak nie masz mostu z 300CE-24V to 1917 [hihi]


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 12:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
jakub_gozdzik pisze:
Kuźwa, ja to zawsze mam pod górę ... Nie dość, że wymiana poduszek w belce skończyła się zdjęciem wózka i spawaniem mocowań i podłogi


A co się stało że musiałeś spawać mocowania ? Ja też poległem z wymianą poduszek w W202, chciałem na szybko poprzez opuszczenie wózka ale poduchy tak siedziały że po pół godzinie masakrowania jednej skręciłem wszystko z powrotem :( Też myślę wyjechać wózkiem albo sprzedać auto bo coraz ciężej coś wymienić, szczególnie w tylnym zawieszeniu :)


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 3:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Słaby punkt modelu 124, prędzej czy później każdego to czeka.


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 4:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Omen pisze:

A co się stało że musiałeś spawać mocowania ? Ja też poległem z wymianą poduszek w :)


Ja jeszcze nie poległem, nie będzie stary grat mną rządził ;)

Zgniły, tam jest to źle zaprojektowane bo nie ma żadnego odpływu wody z tego umocowania. Są tylko od środka otwory do konserwacji, zaślepione gumkami... szkoda tylko, że jak wózek jest założony to noe ma do nich dostępu.

Czujnik mam taki jak na 1 foto. Może ma ktoś do oddania?

Hehe jeszcze jedna awaria widzę się pojawiła;) pękła rurka od nivo, idąca od rozdzielacza do silnika. Widocznie też była zgnita i jak ją ruszyłem to pękła.

Aha Daniel jak wymieniałeś wkomplet wahaczy, to co zakładałeś i za ile?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 6:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jakub_gozdzik pisze:
Kurde jeden czujnik a tyle zachodu...

To nie wina czujnika, tylko Twoja [jezyk5] Tak samo jak mi - nie chciało Ci się odpinać wtyczki i wyciągać kabla, a trzeba było jak widziałeś, że nie idzie [hihi]
Za karę pokażesz mi gdzie szukać tej wtyczki, bo chcę w sobotę to zrobić [zlosnikok]

A wahacze wymieniłem Lemfordera, od tego sprzedawcy (spoko gość, bo wysłał mi zestaw na gębę z fakturą na przelew):
http://allegro.pl/lemforder-drazek-waha ... 80408.html

Dokupiłem tuleje wahaczy poprzecznych, od piasty są inne niż od środka. Te zewnętrzne, pływające były wybite chociaż nic wcześniej na to nie wskazywało. Poległem na 3 śrubach - musiałem ciąć. Do wahaczy śruby są w zestawie, do tulei nie ma - jedna w ASO 29zł netto, ale dobierzesz takie jak Ci się nie spieszy.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 6:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wtyczka jest pod tylną kanapą, zaraz za pompą od centralnego zamka, pod sterownikiem od IR (jeśli masz w tym paździerzu :) )
Tylko jak tam zaglądniesz, to żebyś czasem się nie przeraził, bo u mnie tam zgniła podłoga, na łączeniu z podłużnicą i dlatego moja wymiana poduszek w belce tak się przeciąga. Ciekawe bo z lewej strony jest fabryka... :)

Ja z resztą zawieszenia zrobię inaczej. Mam jeszcze jedno kompletne, więc wyremontuje całe, łącznie z wózkiem i potem tylko wrzucę całość. Jakoś nie mam ochoty na szybko szarpać się z tymi zardzewiałymi i zapieczonymi śrubami, tym bardziej, że na razie luzów nie ma. wszystkie tuleje są jeszcze oryginalne i zardzewiałe, dlatego chyba nie ma luzów [zlosnik]
Teraz poprzestanę na tulejach wózka bo już były zerwane...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Ostatnio zmieniony śr lis 01, 2017 6:54 pm przez jakub_gozdzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 01, 2017 6:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Spoko - mój nie jest po powodzi jak Twój, ale sprawdzę ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 6:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja myślę, że tam zgniło, bo ktoś kiedyś skaleczyl tam izolację i poszło... Reszta podłogi jest w super stanie.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl