MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 6:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 31, 2017 9:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Ma ktoś jakiś pomysł, coś w ogóle można z tym zrobić? Smarem miedziowym styki można posmarować np.?? Rozdzielacz (kopułka + palec) może półtora roku ma, kilka miesięcy temu czyszczony i osuszany przeze mnie. Zdjąłem wtedy osłonę na stałe, ponoć kumuluje tylko wilgoć. I wczoraj znów: samochód gubi obroty, przygasa, nie chce jechać... mam już tego dość! Przy takiej pogodzie mam na poboczu kopułkę wyciągać??? :-/ Kurde, to jest Mercedes, ma być niezawodny, a nie przynosić właścicielowi wstyd i wkurzać go...
Też tak macie?
Pzdr.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt paź 31, 2017 11:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kopułka ma mieć oring uszczelniający nowy, miękki. Powinna być kompletna osłona zewnętrzna i talerzyk na spodzie. Ja nigdy nie miałem problemów z wilgocią w tym miejscu. Przynajmniej nie takie które powodowały by unieruchomienie samochodu.
Z dawnych czasów zostało mi lakierownie kopułek. Kupuje lakier Urethan 71, oklejam metalowe części i lakieruję po całości.
Wtyki i fajki gumowe smaruję smarem silikonowym. Pod ręką mam akurat jakiś smar TF silikon-teflon.
Potrzeba pamiętać, że kable zapłonowe powinny być miedziane a rezystor tylko w fajce, kopułce i palcu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 31, 2017 1:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Kable oryginalne, bez rzeźby żadnej, nie nowe, niestety. Kopułka i palec BOSCH. Oring kopułki jest w miarę nowy (ok. 3-letni), całkiem elastyczny, talerzyk jest, simmering od wewnątrz również wymieniony (też ok. 3 lata temu). Po odkręceniu kopułki wewnątrz znajduje się olej silnikowy! Czyli tak jakby ten simmering przepuszczał (olej przepuszcza, ale również zapewne wilgoć z zimnego silnika). Ale kupiłem ori MB, a montowałem sam. Mogłem popełnić jakiś błąd przy montażu?
Jakbym się znał na elektryce, to bym sobie 6 małych cewek wstawił i pokombinował ze sterowaniem nimi, żeby móc wywalić cały ten rozdzielacz - imo to jest chyba największa skucha w modelach MB z tamtych lat.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt paź 31, 2017 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witaj. Spróbuj tego http://allegro.pl/isol-spray-do-elektry ... 89277.html.
Też miałem ten problem w m119 (w tym silniku ten "defekt" bardzo często się pojawia) zastosowałem tego isol spraya plus kopułki tam gdzie jest uszczelka posmarowałem delikatnie silikonem u mnie to podziałało i skończyły się problemy z wypadaniem zapłonów.
Aczkolwiek jak masz tam olej w środku to trzeba by wymienić ten simering.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 11:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Dzięki za odzew! Nie stosowałem nigdy takiego szpraya, rozumiem że styki nim trzeba spryskać? :-) Rozebrałem to dziś, ale korozji tam raczej nie było, wilgoci też nie zauważyłem. Zaczynam się obawiać, że to może być jakaś inna usterka... Trochę oczyściłem, posmarowałem silikonem krawędź kopułki, skręciłem, odpalił od strzała. Potestuję go teraz, zobaczymy.
Pzdr.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 7:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja w M119 co 3 miechy zrzucam kopułki, czyszczę i osuszam. Tez próbowałem wszystkiego, nawet nawierciłem dodatkowe otwory żeby wilgoć uciekała, ale za wiele to nie dało. W M104/M119 świece, które są w katalogach np IC mają w środku rezystor, a nie powinny go mieć. Nie wiem jak jest w M103, ale poszukaj czy tam masz prawidłowe świece.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 9:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Nieźle, co 3 miechy dwie kopułki zrzucać - chyba przestanę narzekać na swojego :-D Swoją drogą widzę, że temat faktycznie jest dość powszechny, a niedoróba marki w tym zakresie ewidentna. Świece mam zgodne z nalepką na pasie przednim, BERU 14K-8DUO, żadnego NGK do tego silnika. On w sumie całkiem nieźle jeździ, bez sondy lambda (!), tylko od czasu do czasu ma fochy (jak to kobita) ;-)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 10:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dlatego Twój silnik zastąpiono M104 bez kopułek a mój nowszym M119 z cewkami. Każdy uczy się na błędach [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 7:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja też walczyłem z wypadającymi zapłonami w M119. Miałem oryginalne kable i to przez nie tak było. Wymieniłem na nowe ( ngk) i problemy się skończyły.
W szesecie to samo. Kable wygladały elegancko ale też okazały się do dupy. Zakup był bolesny bo musiałem sięgnąć do słoika z komunii ale warto było.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 7:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Miałem 300CE z września 89 roku i nic z tych rzeczy o których tu czytam nie było.
Kable w końcu wymieniłem na jakiś sentech.Stare potrafiły mi spalić bezpiecznik odpowiadający za cały prąd po maską, świece zawsze ngk vl05 .
Samochód miałem 3 czy 4 lata i nic z tych rzeczy ,że wilgoć i jakieś wypadania.
Ja w sumie wszystkie silniki , które miałem myłem myjką ciśnieniową i to lałem sporo wody .
Czasem kiedy woda stała w gniazdach świec to była lipa .
Także tu będzie problem z uszczelnieniem kopułki , a może następuje kondensacja pary wodnej itp.
To fabrycznie czy nawet po 300 000 km działa bez takich kwiatków.
Wada fabryczna to ten cały kadżet , gdzie obudzili się w 93 z hfm, a takie bmw miało juz w połowie lat 90 tych taki wtrysk.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 9:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Ale jak doszedłeś do wniosku, Jakub, że to kable są winowajcą?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 10:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Denis, zaryzykowałem i kupiłem nowe. Pomyślałem, że to nie możliwe z tą wilgocią, bo tam przecież jest gorąco jak w piekle. Ogrzanie i wysuszenie kopułki trwa moment a auta im bardziej gorące, tym gorzej chodziły. Z resztą kopułki też najpierw powymieniałem ale nie dawało to rezyltatów. Kopułki przestają palić jak się wypalą styki a nie od wilgoci.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt lis 03, 2017 7:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Pierwsze co wymieniłem to kable na NGK. I to właśnie temperatura tych silników i szybkość zmiany temperatury działa na niekorzyść - wytrąca się woda i śniedzieją te kopułki. Zobacz na 500eboard albo na benzword jakie tam już dziwactwa robią a i tak skutek marny.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt lis 03, 2017 6:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Bary spróbuj tego co pisałem na początku. U mnie to bardzo dobrze zdaje egzamin tylko dodatkowo smaruje delikatnie uszczelkę silikonem.
Z nawiercaniem otworów próbował brat w swoim m119 zmieniło się to że nie przerywał aż tak mocno jak wcześniej (czyli bez otworów) ale ogólnie to jednak cały czas przerywał.
Ten ISOL to nie jest spray typowy co pryska się kopułki ma konzystencję tłustą cały czas. Polecam spróbować.
A co do m102 m103 to miałem parę i tam nigdy tego problemu nie było (przerywanie, wypadanie zapłonów) w przeciwieństwie do m119 (przedliftowego) gdzie ten problem jest nagminny.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl