MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:19 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 19, 2017 3:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 10, 2014 12:10 pm
Posty: 32
Witam.
Pacjent w124 (diesel 1 seria jeśli ma to jakieś znaczenie).
Auto zostawione na światłach - aku padło.
Wkładki zamków w drzwiach przednich nie reagują na kluczyk - więc Mercedes był otwierany i zamykany przez bagażnik i centralny zamek. Po prawie 2 tygodniach postoju centralny nie działa i z kluczyka można otworzyć tylko komorę bagażnika.
Mam 2 pytania:
- jak bezinwazyjnie otworzyć auto, żeby podnieść maskę i dostać się do akumulatora?
- co może być powodem nie działającego centralnego? Długi postój i z układu "uszło" ciśnienie, czy brak zasilania i pompka centralnego zamka nie pracuje?
Z góry dziękuję za pomoc, Ad_am


Na górę
Post: czw paź 19, 2017 7:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Podnieś prawy przód pojazdu wsuń się pod auto , znajdź gruby przewód biegnący do rozrusznika.
Podepnij pod niego prostownik, masę gdziekolwiek nawet przypnij pod korpus skrzyni .
Wtedy zacznie się ładowac akumulator i otworzysz centralnym samochód.
Akumulator się kończy dlatego wysiadł po postoju.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt paź 20, 2017 7:36 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Można też otworzyć bagażnik, zdjąć wygłuszenie, znaleźć rurkę do centralnego i w nią dmuchnąć pompką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob paź 21, 2017 7:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw kwie 10, 2014 12:10 pm
Posty: 32
ukaniu pisze:
Można też otworzyć bagażnik, zdjąć wygłuszenie, znaleźć rurkę do centralnego i w nią dmuchnąć pompką.


Gdzie jej szukać? W okolicach zamka czy gdzieś po bokach - pod osłonami?


Na górę
Post: sob paź 21, 2017 11:10 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jedno zakończenie jest po prawej stronie przy wlewie paliwa do baku .
Drugie przy zamku po zdjęciu plastikowej osłony.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 10:02 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
Podepnę się - wczoraj rano normalnie auto otworzyłem (fabryczna IR, immo, rok 95), dojechałem do pracy, zamknąłem i po 8h kiedy próbowałem otworzyć, zamki podnosiły się bardzo wolno, pompka załączała się cyklicznie (może tak co sekundę było słychać jak pompuje), akumulator się rozładował. Rano wydawało mi się, że coś "syczało" chwilkę przy klapce wlewu paliwa (raz zimą się nie otworzyła i zrobiłem to ręcznie tym cięgnem, później nie sprawiała kłopotów). Co to mogło być? Ciągła cykliczna praca pompki (nie wiem jak długo, możliwe, że cały dzień) to problem z pompką, czy może z modułem podczerwieni? Rano zamykając auto domykałem też szybę z pilota.

Nie mogłem w firmowym garażu zdjąć wykładziny, żeby ją rozłączyć, wyjąłem bezpiecznik C i się wyłączyła. Jeszcze akumulatora nie naładowałem. Jak mogę zweryfikować ewentualne usterki IR / pompki / nieszczelności w przewodach?

Pompka powinna mieć też odcięcie, ale to się chyba dotyczy ciągłej pracy, moja się zwyczajnie co chwilę włączała. Przy nieszczelności chyba by dmuchała cały czas? To wyglądało jakby ciągle dostawała sygnał "otwórz", "otwórz", "otwórz", nie wiem, czy od rana nie usiłowała wciąż zamykać. Już drugi raz w ciągu kilku miesięcy rozładował mi się aku, za pierwszym razem myślałem, że zostawiłem włączone oświetlenie bagażnika.

--

edit - wydaje mi się, że to jednak coś z IR, pierwsze rozładowanie akumulatora nastąpiło zaraz po wymianie klapy bagażnika, drugie teraz. Taka cykliczna praca pompki sugeruje, że coś jej nieustannie powtarza ostatnią operację zamkiem, więc jak zamknąłem to wciąż się zamykała, jak otworzyłem, to wciąż próbował otwierać.


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 10:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Pompka wyłącza się po jakichś 30 sek. Skoro pracuje jakiś czas po zamknięciu/otwarciu, to jest nieszczelność gdzieś w podciśnieniach (któryś króciec np. spadł).

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 11:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
Ale to nie jest ciągłe dmuchanie pompki, to tak jakby ją coś próbowało włączać. Zanim zrezygnowałem z próby zdjęcia wykładziny (w kombi to upierdliwe) i wyjąłem bezpiecznik C, minęło kilka dobrych minut.

--

edit - uruchomiłem auto z kabli rozruchowych, przejechałem się po mieście, wcześniej wsadziłem ten bezpiecznik. I jakby nigdy nic, zamyka, otwiera z pilota, pompka potrzebuje 2-3 sekund na zamknięcie wszystkich zamków, jak nie trzeba to nie chodzi. Nie ma żadnego niepotrzebnego poboru prądu. Czyli najgorzej, bo jak wszystko działa, to nie wiem, co było nie tak i pewnie za jakiś czas mnie to znów spotka.


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 1:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
A może gnije Ci wiazka przy pompce pod wykładziną (nogi pasażera tył prawy) kombi lubi tam gromadzić wodę na zapas.


Na górę
Post: pt maja 18, 2018 2:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
Hmm nie wiem, nie ściągałem wykładziny.

Ale teraz polazłem do auta i znów to samo, przysłuchałem się i tak jak pompka się odpala tak samo cyka przekaźnik któryś za bezpiecznikami. I akumulator znów nie może zakręcić rozrusznikiem.


Na górę
Post: pn maja 21, 2018 2:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
Wychodzi na to, że problemem jest sam akumulator, próbowałem go przez weekend ładować prostownikiem, wczoraj zaczął syczeć dość głośno, nawet po odpięciu prostownika. Po wypięciu z ładowania napięcie na nim wynosiło około 11V, powoli spadając o 0.01V co kilkanaście sekund. Więc czeka mnie zakup, boję się tylko, czy nowego nie będzie mi rozładowywało co chwilę.

No i czy zbyt niskie napięcie mogło spowodować to uruchamianie się co chwila pompki zamka i cykanie przekaźnika? Wydawało mi się, że jak coś ma za mało prądu to się nie uruchomi w ogóle, no ale może IR i moduł komfortu świrują wtedy (w sumie 7 lat mam to auto i nigdy nie sprawiało problemów z zasilaniem, inne moje 124/201 nie miały takich wynalazków, tam przy niskim napięciu pompka albo dmuchała słabo albo w ogóle nie ruszała).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl