MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 8:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 28, 2017 7:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Witam,

Dawno tu nie pisałem, bo samochód, choć 30 letni to nadal jeździł, ale teraz mam problem ze skrzynią. Chodzi o 300D, pierwszą serię. Gdy jest zimno to nie od razu przerzuca na 4, a gdy jest bardzo zimno to nawet na 3. Obroty są wysokie, odpuszczam gaz i nic. Dopiero jak się rozgrzeje to jest dobrze, a czasem można to przyśpieszyć ale trzeba jej pomóc przerzucając na chwilę na N i z powrotem na D. Zaczęło się przed zimą, całą zimę po mieście jeździłem na 3, bo nie zdążał wrzucić 4. Co ciekawe po wycieczce, do Bydgoszczy, przez dwa dni było OK a potem znów źle. Jutro umówiłem się na wymianę oleju, bo do tej pory tylko dolewałem, ale koleś coś mówił, że to może być sterownik. Czy sterownik ma jakiś czujnik temperatury, czy wszystko dzieje się na zasadzie różnicy ciśnień na zaworkach? Wtedy kisielowaty olej by tłumaczył przycięcia.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: wt sie 29, 2017 7:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A masz dobry poziom płynu ATF? W dieslu nie ma filozofii i tajnych czujników, może na zimno opornie zmieniać, ale zmienić musi.


Na górę
Post: wt sie 29, 2017 10:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Poziom w tych skrzyniach ciężko sprawdzić, trzeba rozgrzać, ale nie za bardzo, olej się pieni, więc gdy było podejrzenie, że jednak jest mało to po prostu kilka razy dolewałem po 0,5l i patrzyłem czy się poprawiało. Może nieco lepiej było, ale nie całkiem dobrze.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: wt sie 29, 2017 10:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie twierdzę że jest łatwo, ale jak będzie za mało to może robić problemy, natomiast jeśli zmienia po rozgrzaniu i mimo dolewki w ślepo skrzynia nie zmienia zdania, to raczej trzeba będzie dłubać. Ja nie wierzę w bajki o wymianie uzdrawiającej skrzynię, chyba że stan płynu jest mocno podejrzany to jeszcze... Nie mniej jednak warto zacząć od wymiany i czyszczenia płyty, ew. podmiany na inną.


Na górę
Post: wt sie 29, 2017 3:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Olej wymieniony, samochód jakiś taki żwawszy się zrobił. Podobno mam już nie mieć tych problemów. Coś jakaś linka sterująca była za mocno naciągnięta i prężyła.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: wt sie 29, 2017 9:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mogło tak być.


Na górę
Post: wt sie 29, 2017 11:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
I taki uj. Raz mocniej wcisnąłem wyjeżdżając z podporządkowanej to ruszył z 1, wrzucił 2 i tak zostało. Obroty 2,5-3k, odpuszczałem gaz i nic. Musiałem przerzucić na chwilę na N i znów D by weszła 3 a potem zaraz 4. Może jeszcze jakiś zaworek się przycina. Miejmy nadzieję, że nowy olej nieco skrzynię przepłucze.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 8:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No a zobacz tę linkę, ona schodzi od dekla silnika do skrzyni, po strunie wydechu. Na wolnych obrotach powinna być luźna. Generalnie jak się przesadzi z naciągiem to może właśnie uniemożliwiać zmianę biegów, tyle że nijak to nie pasuje do zależności z temperaturą...
Jeszcze się zastanawiam czy jest szansa, że to wina kickdown'a?
A jak nie to płyta najszybciej do podmiany.


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 11:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Kickdown chyba nie działa. Szczerze powiem, że bardzo dawno nie jechałem tak, by go potrzebować. Ten samochód ma już 30 lat i niewiele koników mu już zostało. Znam swoje miejsce w szeregu i nie cisnę bez sensu. Pedał w podłogę oznacza postawienie zasłony dymnej, hałas, ale nie przekłada się to na przyrost prędkości.
Jeśli ta skrzynia wymaga jeszcze jednego otworzenia to ja to auto po prostu zezłomuję. To nie jest jakiś youngtimer i nie jest to materiał na zabytek. I tak miałem go wymienić w tym miesiącu, ale wyskoczył mi kolejny nieplanowany wyjazd za granicę i, jak to robiłem wielokrotnie, wole pod blokiem zostawić go, niż jakiś nowy samochód, na 2 miesiące, bo wiem, że po powrocie odpali bez problemu. Dojadę go więc do wiosny i dalej się zobaczy.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 4:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pzykro mi to mówić ale zajechałeś tą skrzynię.

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: sob wrz 02, 2017 10:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Nie róbmy od razu pogrzebu skrzyni.
1) Jeśli skrzynia na zimno nie chce włączać kolejnych biegów to prawdopodobnie poziom oleju jest za niski. Po nagrzaniu płyn w skrzyni zwiększa swoją objętość i jest go "więcej" więc załączanie jest łatwiejsze. Przyczyny: Niewłaściwy poziom oleju, niewłaściwa jakość oleju lub, w ogóle niewłaściwy olej (Płyn hydrauliczny ATF)
2) Niewłaściwe podciśnienia w skrzyni biegów. Regulacja wyłącznie u dobrego "skrzyniarza" z dobrze wyposażonym warsztatem.
3) Niewłaściwa eksploatacja lub uszkodzenie (zużycie elementów) skrzyni. Naprawa jak w punkcie 2.

W przypadku naprawy u dobrego Skrzyniarza konieczne jest dostarczenie do warsztatu wymontowanej skrzyni. Wtedy gość rozkłada skrzynkę na części i montuje ją na powrót.Taka naprawa jest bardzo szczegółowa i jakością (zakładając uczciwość mechanika) dorównuje nowej ASB.
P.S.
Używany w ASB płyn (Dexron II) jest mineralnym płynem o bardzo dużej rozszerzalności i historycznej wręcz kompozycji. Może spróbuj zastosować jakiś nowoczesny płyn syntetyczny ? Mają one w porównaniu do mineralnego minimalne rozszerzanie się pod wpływem temp. Większą żywotność. Lepsze smarowanie. Mniejsze tarcia. Większą ochronę na utlenianie i degradację pod wpływem temperatury. Dużo lepszą pracę na zimno. Lepszą ochronę części metalowych i uszczelek. Szybsze osiąganie temp. pracy i dużo większą odporność na zużycie.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz wrz 03, 2017 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Chyba zmiana oleju coś dała, bo oprócz tego jednego felernego ruszenia jak na razie jest dobrze. Ostatnie noce były znacznie chłodniejsze i skrzynia powinna nie przerzucać, ale jest ok. W sumie nie zapytałem się mechanika czy było widać, że ze starym olejem było coś wyraźnie źle, ze kisiel czy filtry zapchane.

Co do poziomu oleju przed wymianą, to robiłem dolewki porcjami. W sumie wlałem trochę ponad litr, aż wskazanie na bagnecie było wyraźnie w okolicy max, i było tylko nieco lepiej. Powiedzmy, że czas oczekiwania na wrzucenie 4 spadł o 1/3.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
Post: pn wrz 04, 2017 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Huzar pisze:
......Ostatnie noce były znacznie chłodniejsze i skrzynia powinna nie przerzucać,
......W sumie wlałem trochę ponad litr, .......

Tragedia.
1) SKRZYNIA MUSI WRZUCAĆ BIEGI Błyskawicznie i bez szarpania Niezależnie od temperatury !
2) Przy prawidłowo napełnionej skrzyni dolewki wynoszą około 100ml! i to po większym przebiegu

Mogę polecić Ci płyn hydrauliczny, który sam stosuję od wielu tysięcy kilometrów (7 lat).

Najwyższej jakości płyn ATF oparty na wyselekcjonowanych syntetycznych olejach bazowych przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów.

STOSOWANIE:
Do użytku w automatycznych skrzyniach biegów, które wymagają takiego oleju.

KORZYŚCI:
Łatwiejsze przełączanie się biegów w niskich temperaturach. Krótszy czas rozgrzewania zwiększa wydajność skrzyni. Utrzymuje swoje właściwości nawet w ekstremalnych warunkach. Niższe koszty, dłuższe okresy między przeglądami. Znakomita odporność na utlenianie w wysokich temperaturach – do 160 000km w normalnych warunkach. Stabilne właściwości cierne zwiększają trwałość przekładni. Znakomita płynność w niskich temperaturach zapewnia rewelacyjne właściwości nawet przy nierozgrzanej skrzyni.

CHARAKTERYSTYKA:
GM Dexron III H
Ford Mercon
ATF LT 71141
Mercedes Benz 236.1, 236.5, 236.6, 236.7, 236.9, 236.10
Voith 55.6335, 55.6336
Caterpillar TO-2, Allison C4, V730, TES 389
ZF 02F, 04D, 03D, 09, 11A, 11B, 14A, 14B, 16L, 17C
MAN 339 Type F, Type Z1, V1, Z2, V2
Volvo 97340, 97341
Vickers, Hagglunds Denison, Racine, Rexnord, Sundstrand i Clark Powershift

Ciężar właściwy przy 15 C: 0,862
Lepkość kinematyczna przy 100 C: 7,5 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C: 35,5 cSt
Indeks lepkości: 186
Temperatura krzepnięcia: -51 C
Temperatura zapłonu: 185 C
Kolor: czerwony
Lepkość Brookfield przy -40 C: 19,000 cP

Dostępne opakowania: 1l, 5l, 25l, 205l

5548 MILLERMATIC DM ATF
Katalog Millers Oils Automotive

Aprobata Mercedesa 236.7


Firma produkuje specjalne oleje i płyny m.in. do Mercedesa np. MillerMatic ATF MB
Podejrzewam, że nie tylko oleje do silników ale także do ABS Mercedes wlewa płyny Millers'a Możesz sprawdzić.
Dopuszczenia nawet gdyby były wyższe są zgodne również wstecz. Czyli inaczej mówiąc, ma dopuszczenie dokładne i również kolejne z wyższych półek.

Znam przyzwyczajenie i upór ludzi, którzy zatrzymali się w poznawaniu "nowości" technicznych na olejach mineralnych. Jednak nie zmienimy praw fizyki. Minerał nie tylko jest bardzo niestabilny w różnych temperaturach ale, przede wszystkim bardzo zwiększa swoją objętość po nagrzaniu i to jest przyczyną wielu skarg na pracę ABS-u od ludzi, którzy przez przypadek pominą tą cechę.
Nikt też nie zaprzeczy, że również inne cechy oleju syntetycznego na głowę biją charakterystykę oleju mineralnego. Wszystkie parametry.

Moim zdaniem masz do wyboru dwa płyny hydrauliczne do Twojej skrzyni. Różnią się szczegółami
do skrajnie obciążonej ABS polecam Ci płyn z oznaczeniem DM a do normalnej eksploatacji płyn z oznaczeniem MB
Dla Twojej satysfakcji podaję Ci też skrócone porównanie oleju dedykowanego specjalnie dla Mercedesa i tego, który ja sobie sam dopasowałem. tak więc: płyn ATF MB jest rzadszy od płynu ATF DM ale za to płyn ATF DM jest w temperaturach 40* i 100*C bardziej lepki niż płyn ATF MB. Współczynnik lepkości w płynie DM jest większy i wynosu 186 dla ATF MB ten sam wynosi 183, zakres temperatur pracy wynosi: dla ATF MB od -49*C do +180*C. a dla ATF DM od -51*C do 185*C Lepkość na zimno -40*C wynosi dla ATF MB 14,000 cP a dla ATF DM 19,000 cP

Obydwa płyną są w kolorze rubinowym czyli jak widzisz "na oko" ciężko je rozpoznać. Analizując dane ciężko oprzeć się wrażeniu jak bardzo dokładnie zostały skomponowane. różnią się nie tylko nieznacznie lepkością ale i gęstością teraz sam na podstawie swojej eksploatacji musisz wybrać która opcja bardziej Ci odpowiada (dla twojego stylu i warunków jazdy). O szczegółach dobierania nie będę już pisał bo one i tak zależą od upodobań a zachowanie ich parametrów temperaturowych, od współczynnika lepkości, Rewelacyjne płyny do ASB również znajdziesz w ofercie firmy Amsoil lub Fuchs.
P.S.
Zmiana Płynu mineralnego na syntetyczny stawia pewne niezbędnie konieczne warunki i raczej nie powierzaj jej niedoświadczonemu lub niechlujnemu mechanikowi. Nie jest ona trudna a mając miejsce możesz sam to zrobić Tak jak ja.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl