MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 4:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 19, 2017 3:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam wszystkich po dłuższej przerwie ;)
Moja W140 1996r 3.2 miała remontowany silnik i skrzynie.
Niestety kolejny raz trafiłem na mechaniora partacza. Odebrałem samochód który ledwo co jedzie.
Po odpaleniu wydaje się wszystko ok(ale i tak nie jedzie tak jak powinien) z czasem traci moc, skrzynia nie może się odnaleźć.
Wstępnie podpiąłem go pod Carsoft, skasowałem błędy, przejechałem się i odczytałem je ponownie. Wyszła długa lista:
_______________________________________________________________________
21 - Idle speed control : at top control stop.
30 - Oxygen sensor heater of oxygen sensor : current too large.
37 - Fuel Injection valve Cylinder 1 : short circuit to positive
38 - Fuel Injection valve Cylinder 1 : open circuit/short circuit to ground
47 - Fuel Injection valve Cylinder 6 : short circuit to positive.
53 - Self adaptation upper part throttle : too rich.
61 - Ignition output stage 3 or ignition coil for cylinder 1 : fails
59 - Ignitiion output stage 2 or ignition coil for cylinder 3 or 4 : fails.
60 - Ignition output stage 2 or ignition coil for amperage : not reached.
69 - HFM-SFI reference resistor : open circuit / short circuit to positive.
70 - Engine speed signal TN(output) : short circuit to ground.
71 - Engine speed signal TN(output) : short circuit to positive.
80 - Knock sensor 2 signal : open circuit.
85 - Air pump switchover valve and/or air pump coupling : faulty.
86 - Purge control valve : open circuit/short circuit. to ground
90 - Camshaft timing actuator : open circuit/short circuit to ground
92 - EGR switchover valve : open circuit/short circuit to ground.
97 - Faulty in CAN communication from HFM-SFI control module.
98 - Fault in CAN communication from ASR control module
103 - TWC thermocouple : temperature too small.
104 - Safety fuel cut-off from electronic accelerator or CC activated
114 - Incorrect control module identification from.
109 - Relay of oxygen sensor heater downstream of TWC : faulty
115 - Incorrect control module coding bytes from.
8 - Intake air temperature sensor loose contact.
113 - HFM-SFI control module: is not coded
16 - Throttle valve actual value potentiometer : loose contact

ACTUAL ERRORS:(te błędy wyżej są zapisane "w historii", te poniżej są aktualne)
2 - HFM-SFI, PEC engine coolant temperature sensor : short circuit.
3 - HFM-SFI, PEC engine coolant temperature sensor : open circuit.
4 - HFM-SFI, PEC engine coolant temperature sensor : implausible.
6 - Intake air temperature sensor : short circuit.
15 - Throttle valve actual value potentiometer : implausibly low.
21 - Idle speed control : at top control stop.
25 - Oxygen sensor : voltage implausibly.
30 - Oxygen sensor heater of oxygen sensor : current too large.
33 - Oxygen sensor heater of oxygen sensor downstream of TWC faulty.
37 - Fuel Injection valve Cylinder 1 : short circuit to positive
38 - Fuel Injection valve Cylinder 1 : open circuit/short circuit to ground
41 - Fuel Injection valve Cylinder 3 : short circuit to positive.
47 - Fuel Injection valve Cylinder 6 : short circuit to positive.
49 - Self-adaptation idle : too rich.
53 - Self-adaptation upper part throttle : too rich.
61 - Ignition output stage 3 or ignition coil for cylinder 1 : fails.
63 - Ignition output stage 3 or ignition coil : amperage not reached.
59 - Ignitiion output stage 2 or ignition coil for cylinder 3 or 4 : fails.
60 - Ignition output stage 2 or ignition coil for amperage : not reached.
65 - Crankshaft position sensor : no magnet or teeth no. implausible.
69 - HFM-SFI reference resistor : open circuit / short circuit to positive.
70 - Engine speed signal TN(output) : short circuit to ground.
71 - Engine speed signal TN(output) : short circuit to positive.
73 - Vehicle speed signal : implausibly high.
80 - Knock sensor 2 signal : open circuit.
81 - Maximum retardation reached at at least 1 cylinder.
85 - Air pump switchover valve and/or air pump coupling : faulty.
86 - Purge control valve : open circuit/short circuit. to ground
87 - Purge control valve : short circuit to +12V
90 - Camshaft timing actuator : open circuit/short circuit to ground
92 - EGR switchover valve : open circuit/short circuit to ground.
93 - Transmission overload protection switch : short circuit to ground.
97 - Faulty in CAN communication from HFM-SFI control module.
98 - Fault in CAN communication from ASR control module
99 - Fault in CAN communication from EA or CC control module
103 - TWC thermocouple : temperature too small.
104 - Safety fuel cut-off from electronic accelerator or CC activated
114 - Incorrect control module identification from.
109 - Relay of oxygen sensor heater downstream of TWC : faulty
115 - Incorrect control module coding bytes from.
8 - Intake air temperature sensor loose contact.
113 - HFM-SFI control module: is not coded
16 - Throttle valve actual value potentiometer : loose contact
19 - Drive actual valve pot. : loose contact.
_______________________________________________________________________

I teraz Panowie pytanie od czego zacząć? Ten sprzęt(multiplexer czy jakoś tak) używałem ostatni raz w 2012r, ale nigdy nie odczytał on tylu błędów....

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: sob sie 19, 2017 6:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Wiązkę silnika naprawiałeś?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob sie 19, 2017 7:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Część wiązki silnika była robiona w 2012 r - auto normalnie jeździło - pozostała część wtedy wyglądała bardzo dobrze - czy w ogóle 1996r miały problemy z wiązką?

Czy wiązka może wygenerować aż tyle błędów? Przypominam że silnik wraz ze skrzynią był wyciągany i ponownie wkładany.

Oprócz tych błędów świeciła też poduszka, ale udało się skasować błąd. Po odebraniu auta co jakiś czas zapalał się ASR, ale obecnie jest cisza.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz sie 20, 2017 9:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A co masz na myśli mówiąc część wiązki? Tu pokazuje się tyle błędów, że szok. Przeglądnąłbym całą wiązkę I sprawdził czy wtyczka od sterownika jest dobrze podpięta. Niemożliwe żebyś wszystko miał zepsute...
Czemu w ogóle odebrałem to auto od mechanika???

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sie 20, 2017 11:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
jakub_gozdzik pisze:
A co masz na myśli mówiąc część wiązki? Tu pokazuje się tyle błędów, że szok. Przeglądnąłbym całą wiązkę I sprawdził czy wtyczka od sterownika jest dobrze podpięta. Niemożliwe żebyś wszystko miał zepsute...
Czemu w ogóle odebrałem to auto od mechanika???

Auto zostało zabrane od mechanika bo stało tam już któryś rok... Prośby i groźby nie działały....

Mówiąc część wiązki mam na myśli kilka kabelków, nie pamiętam już dokładnie jakich, ale chyba od czujnika położenia wału.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz sie 20, 2017 3:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
No to szukaj w okolicy machera i niech ogarnia. Skąd jesteś?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz sie 20, 2017 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
jakub_gozdzik pisze:
No to szukaj w okolicy machera i niech ogarnia. Skąd jesteś?

Kalisz / WLKP

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz wrz 17, 2017 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Mój MB po odebraniu od mechanika (też stał u niego pół roku) tylko zapalał dobrze ale, jechać nie chciał. Ogień walił mu z rur wydechowych a kolektory po trzech minutach pracy robiły się czerwone. Aż zapaliła się jakaś gąbka przy grodzi. Mechanior uciekł. Ja nie chcąc bić się z jego "pomocnikami" wypchałem auto za bramę i na holu dojechałem do garażu. Później kiedy już ochłonąłem powoli rozgryzłem wszystko. Idiota, który nie wiedział dlaczego obroty zbyt wysokie, "wyregulował' to przesuwając punkt zapłonu i to o 30* tak, że spalanie zachodziło nie w cylindrach ale przy otwartych już zaworach wylotowych. Po dokładnej regulacji wszystko wróciło do normy. Adres tego "mechanika" to Koszalin ul. Zielona. (krótka ulica gdzie stoją chyba tylko dwa domki w tym "warsztat") . Adres podaję ku przestrodze innych.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt gru 19, 2017 6:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Witam. Problem rozwiązany.

Okazało się że mechanior partacz źle poskładał rozrząd(był przestawiony), dodatkowo wymieniony był pierdolnik od zmiennych faz rozrządu.
Auto chodzi tak jak powinno.

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Post: ndz gru 24, 2017 7:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki, że dokończyłeś temat. Dzisiaj to już rzadkość na tym forum.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn gru 25, 2017 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 21, 2010 10:51 pm
Posty: 309
Dbam o to żeby napisać rozwiązanie bo potem czytam takie tematy gdzie rozwiązania brak albo autor napisze "Problem został rozwiązany. Dzięki" - tylko nie napisze jak :)

_________________
W140 S320 1996 Obsidian Black.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl