MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 29, 2017 1:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Poszukuję przyczyny zbyt wolnych wolnych (na N ma ok 650 i tu jest ok), na D spada na rozgrzanym do 450-500 i nie pracuje równo.
Sprawdziłem i wyczyściłem zawór powietrza wolnych -działa, szczelność dolotu -tu mam pewne wątpliwości, bo na rozgrzanym czujnik podciśnienia (ekonomizer) nie opiera się o zderzak, co by świadczyło, że gdzieś łapie lewe powietrze (przynajmniej tak było w 500SE), ale oczywiście może gdzieś ciągnąć pod deską... Na N też się nie opiera.
Sprawdzanie szczelności spirytusem pryskanym nie przyniosło rezultatu, ale prawdopodobnie wymienię uszczelnienia wtrysków i obejrzę kalosz... Okolice zaworu powietrza wolnych szczelne.
Z tego co wiem, ASB nie podaje sygnału o tym, że jest D, więc pozostały jeszcze czujniki temp i tu:
Na głowicy mam od przodu licząc
1 czujnik otwierający podciśnienie -nie sprawdziłem, ale to podobno do EGR'a, więc nie powinno mieć związku.
2 czujnik 2 pin (ma rezystancję nieskończoną), więc jesli to czujnik temp to jest walnięty, ale były 2 typy zwykły i taki o oznaczeniu 130st -może Ktoś wie jak je odróżnić i co robią?
3 czujnik temp z pojedynczym wyjściem -prawidłowy 320 Ohm na ciepło
4 czujnik temp 4pinowy też prawidłowy -tez prawidłowy 2x 320 Ohm na krzyż na ciepło
Sprawdziłem tez czujnik powietrza w dolocie 1k7 Ohm, więc prawidłowo.

Wszelkie uwagi mile widziane :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pn maja 29, 2017 4:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zdemontuj obudowę filtra powietrza i na odpalonym szczelnie zasłoń dłonią gardziel.
Jeżeli zgaśnie, a dłoń zaboli to dolot szczelny.
Poczytaj o wymianie kalosza w faq , dość szczegółowo opisany jest tam cały dolot i miejsca nieszczelności.
Ekonomizer musi być oparty o poprzeczkę .
Mam film ze swoim starym M103 kiedy doprowadziłem to do ideału.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt maja 30, 2017 2:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Jeśli nie masz nieszczelności w dolocie i brak u Ciebie możliwości regulacji ZPD, to wolne obroty chyba powinieneś regulować odpowiednim ustawieniem potencjometru z boku przepływomierza (tego na 4 śruby i z 3 pinami). Ale to niech fachowcy potwierdzą jeszcze.

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt cze 02, 2017 7:21 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzeba też pamiętać o potencjometrze klapy. Dokładnie jak Denis wspomina. On ma już sondę L?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt cze 02, 2017 9:41 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dziękuję za info... :)
Sonda jest, i pewnie dziura w dolocie też, wczoraj zakupiłem graty do dolotu (kalosz, uszczelki i obsadki wtrysków, rurki gumowe mam), więc najpierw ogarnę szczelność, a potem jak będzie dalej źle to ogólnie pojęta regulacja...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pn cze 05, 2017 3:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Daj znać, jak ogarniesz temat, może się kiedyś spikniemy ogarnąć mojego ;)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw cze 22, 2017 6:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dennis -jak ogarnę nie widzę problemu...

Prace w końcu nieco poszły do przodu, wymienione gumy w dolocie (poza kaloszem, bo wyglądał lepiej niż nowy oryginał i nie miał ani pęknięć, ani nie był twardy), uszczelki wtryskiwaczy i obsadek wtrysków także nowe. I dalej bez zmian, tzn zapala lepiej, ale obrotów po nagrzaniu ma dalej mało ok 500 i pełnego podciśnienia brak.
Zatem pewnie dalej gdzieś jest dziura... :( -dlatego póki co regulacja odłożona

Z innych obserwacji, przeprowadziłem próbę wtrysków i po pełnym otwarciu sikają jak szlauch ogrodowy -więc pewnie polecą w skończonym czasie.
Przepustnica po zamknięciu oba małe otwory ma powyżej płaszczyzny płytki przepustnicy -czy to normalne?

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt cze 23, 2017 7:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli to KE to ja bym podłączył miernik i sprawdził wypełnienie. Ma zły skład to kuleje. Standardowe 0,7 na pot. klapy i wahające się 50% przy 700 obr trzeba uzyskać i będzie miał 700...
Mam wtryski z mojego M103, przejechałem na nich może 20 tys. Leżą ze 3 lata to trzeba by sprawdzić czy są OK (nie mam jak), chcesz?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt cze 23, 2017 5:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Za niskie obroty bo za szczelnie na dole,brak odpowiednio uchylonego zaworu obejścia góra-dół lub ktoś grzebał przy dolnej przepustnicy.


Na górę
Post: ndz cze 25, 2017 10:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ukaniu pisze:
Jeśli to KE to ja bym podłączył miernik i sprawdził wypełnienie. Ma zły skład to kuleje. Standardowe 0,7 na pot. klapy i wahające się 50% przy 700 obr trzeba uzyskać i będzie miał 700...
Mam wtryski z mojego M103, przejechałem na nich może 20 tys. Leżą ze 3 lata to trzeba by sprawdzić czy są OK (nie mam jak), chcesz?


Z przyjemnością :) -zadzwonię i ustalimy co i jak...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz cze 25, 2017 10:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
hruścik pisze:
Za niskie obroty bo za szczelnie na dole,brak odpowiednio uchylonego zaworu obejścia góra-dół lub ktoś grzebał przy dolnej przepustnicy.


Mogło tak być, bo mam tam jakąś kombinacje -czyli system poprawy emisji spalin EURO TR2 HJS. I śruba regulacji zderzaka przepustnicy była zaplombowana lakierem, ale fakt, że jeszcze sprawdze zaworek, który się jak mniemam otwiera od temperatury (jest na głowicy w rzędzie czujników temp.)

:)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pn cze 26, 2017 4:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Jak śruba zalakierowana to nie ruszana.


Na górę
Post: wt cze 27, 2017 11:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Jak się ustawi właściwie potencjometr, jak pisał wyżej Łukasz, to śruby na ZPD nie trzeba ruszać :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt cze 27, 2017 12:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten potencjometr jest tak samo przyjemną zabawą jak ustawienie szyb w dwudrzwiowym mercedesie hehe
Najlepiej go dokręcać z wpiętym miernikiem heh

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz sie 06, 2017 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Aby zwiększyć zbyt niskie wolne obroty wystarczy ustawić potencjometr, fakt mocno to upierdliwe bo po dokręceniu śrubek torx, obroty się zmienią. Nieodpowiedni ruch potencjometrem o 0,5 mm może sprawić że auto nie będzie odpalać albo wolne obroty wystrzelą w kosmos i na tym cała upierdliwość polega.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl