MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 2:24 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 13, 2017 11:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dziś miały prace postępować dalej, ale Mercedes postanowiła niemal rzucić palenie :(
Stan: dalej zapewne nie szczelny dolot, iskra jest, świece dość suche, czyste.
Objawy: Kręce rozrusznikiem i tak jak by ze 2 cylindry miały ochotę, ale nie zapala -14/15 prób, 1/15 zapala bez problemu, trzyma 2,5 tyś obrotów, schodzi książkowo z obrotami, osiąga 60stopni i gwałtownie gaśnie -potem nie daje się uruchomić.
Podczas gdy udało mi się uruchomić i (pamiętając, że chyba to wypełnienie za mało oscylowało wokół 50%) -dziś było tak samo, sztywno 50%, co sugerowałoby uszkodzenie sondy L. (niemniej silnik nie był dogrzany).
Czy 60stopni to może być granica, przy której silnik przełącza się na sygnał z sondy i to wystarczyłoby aby silnik gasł? (samej sondy nie sprawdziłem, bo nie mogłem potem już uruchomić silnika)
Tak czy inaczej muszę go uruchomić aby wyjechać z podziemnego na wymianę sondy, albo coś mu zasymulować...
Myślę aby jak tu Koledzy sugerowali wyregulować potencjometr, ale mam pewne obawy dlatego tak do niego jak do jeża podchodzę:
-czy regulacja ma być na wolnych czy na tylko włączonym zapłonie? Jeśli na wolnych, to wpływa na nie podciśnienie, które u mnie leży...
-czy na spoczynkowy stan wpływa regulacja części mechanicznej śrubą -wydaje mi się, że tak, a tej regulacji na razie nie mogę sprawdzić

-może wyciągnąć przekaźnik i spróbować zapalić go tylko na części mechanicznej -to ten z czerwoną górą?
Logicznie rozumując, skoro wcześniej uszczelniałem wtryski i wymieniłem rurki od zaworu wolnych, to spodziewam się, że teraz silnik ma za bogato (paliwa), starałem się nieco przestawić część mechaniczną, ale nie dało to żadnych rezultatów dla jakości/możliwości zapalania -wróciłem do nastaw pierwotnych...

uwagi mile widziane... :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt sie 15, 2017 9:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
0.7 na właściwych jałowych z właściwym składem
Czyli sonda oscyluje, obroty ok i napięcie z pot =0.7. Święta trójca KE
Jakie masz napięcie z sondy?
Jak niskie to przyciśnij klape. Wzrośnie nim silnik będzie kulał? Jak nie to sonda trup.
Jak tak to masz za ubogo.
Jak bez dociskania będziesz miał wysokie to go zalewa i trzeba śrubą w kominie zubożyć
Rozruchowy uruchamia przekaźnik pompy paliwa

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 16, 2017 10:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Zweryfikuje przekaźniki... Jak zapali pomierzę sondę...

Merci :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt sie 18, 2017 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale dobrze wyregulowany (i w pełni sprawny) KE-jet powinien poprawnie chodzić bez sondy, tylko może mieć wtedy pewne problemy z zapalaniem. Mój w każdym razie, z odpiętą sondą tak właśnie ma - średnie spalanie ok. 12l/100, przyspieszenie w normie, odpalanie różnie.
Ale miałem taką "usterkę" parę lat temu, że iskra owszem była (na świecach wyjętych na wierzch). Tyle, że jak się okazało, za słaba. Nie odpalał za chiny. Skorodowane okazało się być miejsce, gdzie węglik kopułki łączy się z palcem i tam iskra traciła sporo na mocy. Po wyczyszczeniu tego miejsca odpalił od strzała. Trochę mi zajęło, zanim to zdiagnozowałem :-) Sprawny aparat zapłonowy to podstawa przy KE-jetach.
Powodzenia!

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: czw sie 24, 2017 9:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dziś próba kolejna, po przelutowaniu i weryfikacji przekaźników jak też wymianie elektrolitów i na razie bez zmian:
-niechętnie zapalił i rozgrzał się do 60 st, odpięcie sondy zdławiło silnik natychmiast. Więc nie udało się zmierzyć jej, ale czy to nie dowodzi ew. zalewania silnika? Idąc tropem, że odpięta sonda to 0V czyli sygnał dla sterownika, że za dużo powietrza, więc EHA dolewa paliwa? Za zbyt bogata mieszanką przemawia też wcześniejsze uszczelnienie dolotu co dodatkowo przestawia klapę w dół i mocniej podlewa...
-próba zapalenia silnika w temp 60st ze zdjętym przekaźnikiem pompy i zwartym zasilaniem pompy (pompa pracuje) bezskuteczna, więc wnioskuje, że przekaźnik sprawny...

Plan mam taki:
-spróbuję zapalić i w okolicach wolnych zmierzyć ugięcie klapy przepływomierza tak aby mieć punkt odniesienia dla regulacji potencjometru. Ciekawe, czy napięcie potencjometru jest zależne od napiecia zasilania, czy to układ mostkowy?
-spróbuję zapalić bez bezpieczników na czerwonym przekaźniku...
-kopułka/palec czyszczenie

Zobaczymy co wyniknie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: czw sie 24, 2017 11:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmierz prąd EHA. Zobacz co się zmienia po odłączeniu sondy. Leci w stronę zubożania czy wzbogacania?
W czasie rozgrzewania prąd EHA będzie leciał w stronę bardziej ubogo.
W opisie diagnostyki KE są podane prądy jakie wystąpią na EHA podczas rozruchu i w fazie nagrzewania.

Myślę, że w chwili w której zbliża się do 60 i zaczyna kuleć gdybyś palcem próbował podciągnąć (zubożyć) albo przycisnąć klapę obserwując zachowanie silnika wiadomo by było więcej.
Wtedy pozostaje już tylko śruba w kominie... Tak by iść w tą dobrą stronę składu. Nie pamiętam w którą się zuboża ale to sam silnik oznajmi tym, żer mu się polepszy :-)

Pod sygnał z sondy najlepiej było by się podłączyć po rozebraniu wtyku komputera.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sie 25, 2017 8:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Zubaża (czy tak się to pisze? :-D) się w lewo - skracasz śrubę, która naciska na ramię sterujące rozdzielaczem (to samo, do którego przytwierdzona jest klapa przepływomierza).
Janfocus - masz Poradnik Serwisowy KE?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt wrz 26, 2017 11:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
I po miesiącu przerwy, bo chrzciny itp. Tak na marginesie córa Cudo :D...
No dobra wracając do Meraka Piękniaka, dziś zacząłem od zdjęcia kopułki -miałem zrobić, więc w końcu się zabrałem, auto jest dla mnie nowe, więc nie znałem stanu -a tam krople wody i olej oraz ponadpalane styki... Wyczyszczone, osuszone, odtłuszczone, wyszlifowane, odpylone, odtłuszczone -i start od strzała. Prąd EHA 8mA (nie wiem, czy + czy -), pomiar jest trudny, jak latarkę się w ręku trzyma -następnym razem lepiej się przygotuje... Niemniej naciśniecie klapy pomagało, więc wzbogaciłem...
Skoro odpalił, to miernik w złącze (najpierw pomiar nap. zasilania) i jak się okazało sonda L ożyła i pokazuje wypełnienie... Tak więc jak się nagrzał ustawiłem ok 40%, ale na wyższych obrotach, bo na wolnych cały czas idzie w góre (czyli jakby za ubogo). Ale też gdzieś ciągnie lewe powietrze, więc zakładam, że to to i że to na razie główny problem. Potem zostaną wolne obroty już tylko ;)...
Ciekawe, że słaba iskra powodowała, że jak podejrzewam nieprawidłowe spalanie zgłaszało błąd sondy L.
Zobaczymy co dalej się uda... Postęp jest, chodzi na ciepłym i zapala i włącza wszelkie alarmy spalin w garażu ;)...
Na podszybiu pod wycieraczkami są jakieś rozgałęzienia podciśnień, czy wszystko pod deską rozdzielczą?

Pozdrawiam
Janek

p.s. Poradnik serwisowy próbowałem w necie czytać, bo gdzieś mam któryś, ale kompletnie po przeprowadzkach nie ogarniam gdzie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt wrz 29, 2017 3:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Gratki! Córy przede wszystkim :-)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt wrz 29, 2017 11:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Merci :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz paź 01, 2017 8:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Dziś prac ciąg dalszy... Stan na dziś auto odpala jeździ, ale dalej ma 500obr na D.
-udało się znaleźć 2 nieszczelne połączenia podciśnienia i wskaźnik opiera się o kołek, ale tylko na P. Na D i R niestety nie, co jak sądze jest niewłaściwe. Zatykałem węże podciśnień idące od ASB (2 cienkie) ale bez skutku. Pewnie do ASB idzie jakieś grubsze podciśnienie?
-potencjometr 0,76-0,8 -więc chyba nie powinna to być przyczyna za małych wolnych obrotów?
-pomiar napięcia Sondy L. ze złącza na podłodze pasażera (pod dywanami) i tu stabilne, niezmienialne od obrotów 0,5V -raczej nie sądzę aby to mogło być uszkodzenie sondy (chyba, że tak bywa?) a bardziej podejrzewam gdzieś wpięty jakiś emulator, np w postaci EURO TR2 HJS stanowiące na razie zagadkę. Czy może to 0,5V to sygnał od strony Kompa?
I tu dochodzę do zagadki, czy aby to ustrojstwo nie jest odpowiedzialne za moje problemy (brak regulacji składu na wolnych-nap. tylko rośnie, czyli tak jakby się zubażał układ, ale na wyższych obrotach reguluje), sonda stała wartość 0,5V.
Problem w tym, że nie mogę znaleźć schematu jak to ustrojstwo jest wpięte, więc grozi droga po kablach :(...
-szukam też jak sprawdzić, czy ASB podaje sygnał o zapięciu biegu... ?

Pozdrawiam
J.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt paź 03, 2017 7:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Na samym drucie wychodzącym z sondy musisz uzyskać 0,8 V jak będzie bogato (choćby naciskając klapę) inaczej to czujnik jest padnięty albo zimny. Sprawdź czy dochodzi do niej 12 V ogrzewania na kostce obok sygnałowej.
Do sterownika ZTCP wchodzi sygnał z selektora o włączonym biegu oraz sygnał z klimy o włączonej sprężarce. W domu gdzieś mam schematy...
U mnie nigdy wskazówka ekonomizera nie opierała się na kołku przy zapiętym biegu. Skrzynia potrzebuje trochę mocy i na obrotach jałowych podciśnienie maleje.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr paź 04, 2017 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Merci -właśnie widzę, że dalsze prace od dołu ;), cóż to TCP?

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pn paź 09, 2017 7:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Sterownik ZTCP to Z Tego Co Pamiętam sterownik KE.
http://www.hjs.com/aftermarket/products/electronics/euro-tr2.html
Ten moduł wychodzi, że ma jakiś wpływ na podwyższenie obrotów jałowych na zimnym silniku. Moim zdaniem trzeba by toto wyciąć, pewnie podłączony w obwód nastawnika i pieron wie gdzie jeszcze.
Pieron jednak wie...
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=703869

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl