MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:10 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt cze 06, 2017 4:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Kij wie co było dokładane bo koneser się chyba już sam pogubił w tym co robił i co miał zamiar zrobić. Tempomat to może miał zamiar dołożyć ale nie ma nawet manetki ;)
W weekend wyjmę licznik i zobaczę co jest.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt cze 06, 2017 5:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
A masz tam termometr? W sensie wskaźnik temperatury zewnętrznej? Jak stoisz w korku to temperatura rośnie czy wskazania się blokują? Jak rośnie to czujnik uszkodzony, tylko czy on ma jakikolwiek wpływ na odcięcie obrotów w m111, to nie wiem, ale nie zdziwiłbym się za bardzo. Mi to unieruchomiło tempomat, a podejrzewałem przepustnicę.


Na górę
Post: śr cze 14, 2017 10:26 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Rozłącz tempo mat i zobacz.


Na górę
Post: śr cze 14, 2017 10:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Tam nie ma tempomatu... a jesli miałby być to gdzie go rozłączyć? Gdzie szukać elementów?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob lut 03, 2018 6:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Temat powraca. Kliszz dokładany był tylko termometr przez "konesera". Podpiął go chyba dobrze. sygnał halla do termometru podczepił na skrętkę do kabelka wychodzącego od zegarow. Zrobił jak umiał ale merytorycznie poprawnie :).
THC:
Dziś przejechałem się bez zegarów i dalej jest to samo. Na jedynce odcina obroty na czterech tysiącach. Na innych biegach kręci do końca.

Jak sprawdzić czy czujnik halla działa poprawnie?
Zasilanie i masę ma poprawną.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 6:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Poratuje ktoś schematem el do tego silnika (M111). Dzis sprawdziłem czujnik przy zegarach i też podmieniałem na inny. Oba działają, tzn dają napięcie na bolec podczas jazdy.
Problem tkwi gdzie indziej. Odcinka występuje do prędkości 50 km/h. Gdy auto toczy się powyżej tej prędkości to obroty idą do końca.
Początkowo myślałem, że tylko na jedynce bo na tym biegu nie można pojechać szybciej niż 50.
Czyli rozpędzam auto do 60, wrzucam luz, odcinki nie ma. Rozpędzam do 48, wrzucam luz, odcinka występuje.
Czy sygnał z czujnika halla powinien iść do sterownika silnika? Jeśli tak to na który pin we wtyczce?
Pomóżcie ze schematami...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 6:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zobacz tu:
http://postimg.org/image/u1ss3f48j/
https://postimg.org/image/70p206sux/

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 9:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Masz te schematy bardziej czytelne? Albo powiedz jak to zapisać, żeby po powiększeniu było coś widać?
Byłoby super

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 9:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Spoko zapisałem, będę studiował
Dzięki!

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 9:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Już przestudiowałem. Potrzebny jest taki schemat, który pokaże wszystkie piny we wtyczce nr1 tego modulu N3/4.
A najbardziej interesuje mnie pin nr8 we wtyczce nr1.
Masz Łukasz taki schemat?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 05, 2018 10:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Takiego nie mam.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lut 19, 2018 6:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Temat jest dalej miętolony ale bez Waszej pomocy ze schematami elektrycznymi będzie dupa. Szukałem w sieci, niby taki popularny silnik, ale schematów nie znalazłem.
Jest jeszcze pomysł, że po wszysktich awariach elektrycznych ktoś zapodał sterownik silnika od automata i sterownik cały czas widzi że auto stoi. Wyczytałem w wisie, że przy wymianie sterownika, trzeba go zakodować z jaką skrzynią ma pracować. Tu pojawia się kolejny problem, bo nie znam nikogo we wrocławiu, kto ma HHT, który dogada się ze sterownikiem od starego mercedesa.
SD, który ja posiadam też nie potrafi tego zrobić. W140, okulara i nowsze widzi bez problemu ale tego dziada nie chce czytać...
Może znacie kogoś na terenie dolnego śląska, kto ogarnie temat?
Albo pomóżcie ze schematami, wtedy zrobimy tak, że nie będzie w ogóle odcinki i ch...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 19, 2018 8:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Daj sobie z tym spokój.
Popatrz na to od innej strony-jeździsz bezpiecznie :).

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pn lut 19, 2018 11:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Dałbym spokój ale jest to irytujące zjawisko. Przy przełożeniu mostu 3.92 to auto na 1 biegu wkręca się na obroty błyskawicznie i 4tys obrotów osiąga dosłownie tak, jakbyś na postoju wcisnął gaz. Ruszasz i nagle kotwica. Ja już się przyzwyczaiłem i na słuch zmieniam na 2 ale inni myślą, że coś się popsuło... :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr paź 16, 2019 8:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Jako że jestem na urlopie to wreszcie jest chwila żeby poeksperymentować z wozem.
Po podłączeniu SD okazało się, że sterownik silnika był zmieniany i jest zakodowany jak dla auta z automatem. Po zakodowaniu na manual odciny na luzie nie ma [happy]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl