MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:31 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 14, 2017 3:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, pojawiła się kolejna niespodzianka w aucie od konesera :) Okazało się, że przy ruszaniu z jedynki (skrzynia manual) silnik odcina obroty przy 4 tyś. Objaw taki, jak przy przegazówce na luzie. Na luzie tak ma być, ale podczas przyspieszania powinien ciągnąć do 6 tyś? Na drugim biegu już idzie normalnie. Wygląda tak, jakby sterownik nie rozpoznawał, że auto już jedzie i steruje obrotami, tak jakby było na luzie...
Gdzie zacząć poszukiwania?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 14, 2017 5:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
Obrazek

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: ndz maja 14, 2017 8:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
[zlosnikz]

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn maja 15, 2017 9:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
a tak z innej beczki to w tym silniku skąd sterownik wie, że jakie jest obciążenie silnika ? Przecież nie ma żadnego Mapsensora itp.
Zależność pomiędzy kątem otwarcia przepustnicy i ilością zasysanego powietrza ?

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: sob maja 20, 2017 5:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
nikt nie ma pomysłu?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob maja 20, 2017 8:37 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
jakub_gozdzik pisze:
nikt nie ma pomysłu?

Sprawdź sygnał z drążka. W automacie podaje kiedy jest na P, pewnie w manualu jest podobnie z luzem.

_________________
w123


Na górę
Post: sob maja 20, 2017 9:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W patyku jedyny czujnik i kabelki sa od wctecznego. Nie ma czujnika który wykrywałby "luz". Śmieszne jest to, że podczas jazdy jak wyrzucę na luz to po przegazowaniu nie odcina obrotów. Wynika z tego , że zaistniała sytuacja ma związek z prędkością pojazdu.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: sob maja 20, 2017 11:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Przejedź sie z wymontowanymi zegarami.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz maja 21, 2017 1:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
ok, spróbuję. A jeśli się poprawi, to co?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz maja 21, 2017 5:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To będziemy myśleć dalej he eh

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz maja 21, 2017 9:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Poszukam schematu. Sterownik sygnał, czy jedzie dostaje z ABSu. Przy tym pomaga przelutowanie srebrnego przekaźnika.

_________________
w123


Na górę
Post: ndz maja 21, 2017 9:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
124 ma prędkościomierz napędzany jeszcze linką .
Kiedy ABS w skutek awarii sie wyłączy to samochód kręci do końca i jedzie normalnie.
Nawet inne mercedesy 140 czy 129 , które już biorą sygnał do prędkościomierza z czujnika ABS jadą normalnie z wyłączonym ABS em.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz cze 04, 2017 6:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Przymierzam się do zrealizowania pomysłu kolegi THC. Mam tylko jedną wątpliwość, a mianowicie czy przy wypięciu zegarów system srs nie złapie błędu o nie działającej kontrolce srs? Tak miałem w w140 a bład objawiał się tym , że kontrolka nie gasła od razu po odpaleniu tylko po ok 2 min.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn cze 05, 2017 9:21 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Swoim 220 tak jechałem kilka dni temu i srs nic nie robi inaczej.Nawet w 129 z tydzień jeździłem bez licznika, kiedy czekałem na zębatkę dziennego.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 06, 2017 11:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem, czy to może mieć wpływ, ale jak kiedyś podłączałem beckera z nawigacją, niechcący zwarłem kabel od czujnika Halla tego przy lince od prędkościomierza. Tempomat mi przestał wtedy działać, podmiana tego czujnika pomogła. I nie jestem pewien, czy w tym E220 nie był tempomat dokładany, łącznie ze sterownikiem?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl