MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 7:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 24, 2017 8:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeden problem nie zażegnany , już pojawił się kolejny .
Mam klimatyzację automatyczną, kilka klawiszy i pokrętło temperatury .
Kiedy wciskałem EC to sprężarka nie działała .

Dziś zauważyłem, że sprężarka włączy się na chwilkę po czym wyłączy i tak w kółko.
Nie ma znaczenia czy EC jest wcisnięte czy nie .
To awaria czy ten typ tak ma?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn kwie 24, 2017 10:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W tym klimatronicu spreżarka rusza tylko gdy wciśniesz te guziki z wypełnionymi strzałeczkami i guzik z symbolem szyby. EC nie włącza sprężarki. EC to "economy" i klima wtedy próbuje wytworzyć zadaną temperaturę przy pomocy siły nadmuchu i powietrza z zewnątrz. Sprężarka też nie włącza się gdy parownik ma mniej niż 5 stopni więc jeśli ostatnio piździło u Ciebie to klima mogła nie startować na początku .

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr kwie 26, 2017 8:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jednak działa dobrze.Klimatyzacje poza włącznikiem szyby odpali tez przycisk z dwiema białymi strzałkami.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Panowie, a jak wentylator dmucha non stop i brak reakcji na klawisze nadmuchu to - jeż? I czy były różne rodzaje tych jeży żeby nie dać ciała przy zakupie?

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: czw kwie 27, 2017 9:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Raczej "jeż", nic tam innego nie ma, co reguluje obroty silnika dmuchawy. A jak naciśniesz "0" to też dmucha? Raczej wątpie, żeby panel się popsuł.
W kwestji czy były różne jeże nie wypowiadam się bo nie mam pewności. Kiedyś wymieniałem to u siostry w aucie i albo miałem fuksa, że kupiłem odpowiedni albo wszystkie klimatroniki mają takiego samego ;)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pt cze 09, 2017 6:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W wolnej chwili rozmontowałem cały ten majdan przed szybą.
Nie podoba mi się,że dmucha tak sobie .
Przy wcisniętym górnym przycisku z wiatraczkiem to moc jest jak na II biegu w zwykłych 124 .
Przy wcisniętym dolnym klawiszu prawie nic nie czuć z kratek.
Podłączyłem miernik pod "jeża" i na zero jest zero pradu , na minimum jest około 4 V na max. około 7 V .
Podłączając bezpośrednio 12V dmucha jak należy.
Czy ten typ tak ma że pracuje maksymanie na 7 V co daje słaby efekt czy coś jest nie tak w sterowaniu.
Jeż jest sprawny, na AUTO płynnie zmienia się napięcia na nim.
Kto może sie wypowiedzieć jak to jest z tą siła nadmuchu na max.
Filtry kabiny nowe, silnik i cała reszta sprawne wyczyszczone itp.
Już myśle poprowadzić instalację po d 12V i odpalac w ten sposób wentylacje na max.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz cze 11, 2017 1:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Na max. powinien dmuchać tak samo jak na max. przełącznikiem.

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: ndz cze 11, 2017 8:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No i jeśli przełącznik jest wciśnięty ten z pełnym smigłem to dostaje 7V około i leci ta średnio.
Tam na wentylatorze z jeża nigdy nie dostaje silnik 12V i pytanie czy tak ma być?
To klima automatyczna na klawisze.
Obrazek

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt cze 13, 2017 10:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... 30X1PXdQww

Tu jest link z opisem działania Twojej klimy. Po angielsku. Wychodzi, że masz układ sprawny. Z jeża wychodzi max 9 voltów( przy książkiwyn założeniu) więc pewnie u Ciebie jest ok.
Jesteś pewien że masz odpowiedni do klimatronika silnik wentylatora? Czy w każdym 124 były takie same?
Powiem Ci , że siostra też ma taką klime, chłodzi doskonale ( powietrze z kratek 6 stopni) ale nadmuch dupy nie urywa

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr cze 14, 2017 12:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wyczytałem,że na wentylatorze ma byc max. około 7 V .
Z klimatyzacją jest inny wentylator, dodatkowo filtry kabinowe nad nim .
Chłodzi dobrze ale słabo wieje :) Wentylator mam oryginalny , nie da sie go odwrotnie założyć .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw kwie 19, 2018 6:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Po roku musze wrócić do tematu tego syfiastego klimatronika w 124.
Jak słabo wiało tak wieje masakra to jest ale dziś o czym innym.
Wczoraj dobiłem czy tam nabiłem układ klimatyzacji , było połowa teraz jest pełny.
Klimatyzacja włączona klawiszem, sprężarkę zapina na może 30 sekund i rozpina i tak w kółko, teraz nie ma upałów ale wydajnośc chodzenia jest do bani praktycznie jakby klimy nie było.
Zauważyłem też ,że wentylator klimatyzacji ten przed chłodnicami padł , ale po wypięciu go kiedy samochód pracuje z włączoną klimatyzacją na wtyczce w ogóle nie pojawia się prąd.
W osuszaczu za reflektorem kierowcy jest jeden czujnik od góry drugi z boku.
Wymieniłbym w ciemno ale trzeba spuścić gaz z kimy ehh
Kiedy ten górny poruszam przewodami to sprężarka się włącza i wyłącza jakby coś nie stykało.
Od czego zacząć ?
Czy miasto czy trasa zachowanie jest takie same.
Dodatkowo kiedy odpali sprężarkę to tak spadają obroty,że potrafi zgasnąć ale to pewnie jeszcze coś innego .
Czy sprężarka klimatyzacji ma pracować ciągle czy tak sobie przerywać co chwilkę ?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt kwie 20, 2018 8:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 620
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
U mnie też załącza się z przerwami, ale ja mam zwykła klimę (i do tego diesla, choć to pewnie bez znaczenia). W służbowym aucie mam tak samo. Po prostu spręża gaz szybciej niż ten się rozpręża w parowniku i póki ciśnienie nie spadnie to może przerwać pracę - tak to sobie tłumaczę. U mnie też padł wiatrak po zimie, muszę tam zajrzeć. W zeszłym sezonie działał i to też tylko krótkimi cyklami - jak doszło na zegarze na "100" to się włączał i jak tylko spadło troszkę poniżej, a spadało zaraz, to przestawał chodzić. Ale teraz zamilkł na dobre, klima działa mimo to, ale podczas jeżdżenia po mieście, czy ogólnie powoli idzie wskazówka trochę ponad setkę przy włączonej klimatyzacji, a to dopiero jest ciepło, a nie gorąco. Przy 70km/h i powyżej problemu nie ma.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pt kwie 20, 2018 1:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Męczyło mnie to i wymęczyłem o co chodzi.
Dziś rano już w trasie czy od razu ani razu nie uruchomiła się sprężarka .
Sprawdziłem czujniki w osuszaczu przekaźnik KLA i całą resztę.
Okazało się że bezpiecznik 7 jakby nie puszczał prądu w odpowiedni sposób .
Wymieniłem i sprężarka ruszyła po oszyszczeniu styków bezpiecznika rozłącza się dużo rzadziej.
Uruchomiłem na krótko wentylator przed skraplaczem i kręci się .
Ale kręcąc dłonią ma w jednym miejscu opór , bezpiecznik w zielonym czy niebieskim nie pamietam przekaźniku spalony .
Przy uruchomionym wentylatorze i z wyłączonym wydajnośc klimatyzacji się nie poprawia .
Nawet chciałem zmierzyć temperaturę powietrza z ratek,ale domowy termometr wysyła mnie do szpitala .
Klimatyzacja sama w sobie działa tak jak ma działać,ale juz jestem bliski zrobienia obwodu i puszczenia na wentylator nawiewu 12V bo cały kłopot lato zimo w słabym nadmuchu .
A teraz z innej beczki. Co odpowiada za ustabilizowaniem obrotów na jałowym kiedy silnik dostaje obciążenie sprężarką czy zapiętym biegiem?
Myślę że zdechła przepustnica.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt kwie 20, 2018 7:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No i przedwczesna radość hehe.
Samochód postał dwie godziny i sprężarka nie rusza .
Co jest odpowiedzialne za puszczenie prądu na sprężarkę bo już kończą mi się pomysły.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob kwie 21, 2018 1:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 15, 2011 4:26 pm
Posty: 60
Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl