MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 5:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: pn sie 07, 2017 11:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Ta rozpiska byłaby na wagę złota. Przekopałem chyba cały internet w temacie 722.3 i póki co na nic takiego nie trafiłem, a też szukałem hasłami typu 722.3 air pressure test, check, itp, itd.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt sie 08, 2017 5:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A jakim olejem w końcu zalałeś tą skrzynię? Ja myślę, że twój problem może być spowodowany wlaniem zbyt dobrego oleju. Pamiętaj , że skrzynia ma za sobą ponad milion km i zawory w płycie też się zużywają. Gdy wypucowałeś wszystko i wlałeś olej o niskiej lepkości i małej gęstości to ciśnienie może uciekać.
Ja jak walczyłem ze swoją skrzynią w 600 sel, teź wlałem syntetyk i skrzynia źle chodziła, późno włączała biegi i strasznie kopała. Wymieniłem na zwykły olej mineralny i poprawa była odczuwalna.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr sie 09, 2017 3:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Wlany pełny syntetyk Ravenol +4, ATF 6.
Właśnie też to podejrzewam bo było sporo czarnej mazi w płycie sterującej a wszystko dokładnie umyłem.
Ratunkiem może się okazać wymiana teflonowych ringów w płycie sterującej. Jest oryginalny uniwersalny zestaw do kupienia w którym jest kilkanaście takich teflonowych uszczelniaczy za ponad 300 zł a do płyty wchodzą tylko 4 sztuki.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw sie 10, 2017 9:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Doraźnie możesz spróbować nawinąć nitkę pod teflony, jeśli się poprawi będziesz miał odpowiedź.


Na górę
Post: wt sie 22, 2017 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Zrobiłem test sprężonym powietrzem 6 bar.
Na filmie może nie słychać, ale sprzęgła K1 i K2 mają wyraźny klik, więc wygląda na to, że główny podejrzany to płyta sterująca.
Ale kupię jeszcze oryginalne uszczelnienia teflonowe na wałki, bo jakoś nie ufam tym zamiennikom i jeszcze sprawdzę powietrzem.
Wygląda to tak:

https://www.youtube.com/watch?v=WpSfpfGPXdw&feature=youtu.be

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 10:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Możesz pokazać o jakich "teflonikach" mowa? :)


Na górę
Post: śr sie 23, 2017 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Na obrazku z linku:

http://www.newco-autoline.de/index.php?searchtype=transnr&se_transmission=722.3&lang=0&fullscreen=1&st_filter_text=o-ring

Pozycje nr:

179, nr części A 126 272 09 55
177(w moim przypadku 1szt a nie dwie jak na rys.), nr części A 126 272 00 55
180, nr części A 126 272 09 55

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw sie 24, 2017 7:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Bardziej chodziło mi w sumie o te ringi do płyty. Kiedyś zbierałem sporo informacji na temat tych skrzyń i kwestia samej płyty była dosyć ciężka. Praktycznie każdy serwis wymieniał na inną sprawną, jakieś tłoki etc. pamiętam w EPC dostępne tylko dla skrzyń dizlowych, ew. znajdowałem takie elementy za wielką wodą. Szansa na to, że jeszcze wrócę do tej generacji skrzyń jest mała (tzn. jedną jeszcze mam, ale prawd. zmienię auto niż będę reanimował skrzynię jeśli padnie), ale chętnie uzupełnię wiedzę jeśli coś się zmieniło :-)


Na górę
Post: czw sie 24, 2017 7:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Xytras pisze:
Bardziej chodziło mi w sumie o te ringi do płyty.


Na filmie akurat 722.5, ale ringi są w uniwersalnym zestawie do różnych skrzyń.
https://www.youtube.com/watch?v=3NvB-TMPs0w

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pt sie 25, 2017 7:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No tak, nawet mam to w EPC tylko jako zestaw naprawczy i nie wiedziałem czego dotyczy :-)


Na górę
Post: ndz wrz 03, 2017 8:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Dobre wieści.
Zegarek podesłał mi płytę sterującą z 722.3 pochodzącą od W140 i skrzynia zaczęła działać, są wszystkie biegi.
Wymieniłem też teflonowe uszczelniacze na wałku i pompie na oryginalne. Po zmianie uszczelniaczy i ponownym teście sprężonym powietrzem
klik zatrzaskiwania sprzęgieł K1 i K2 był wyraźniejszy, więc może i tu było coś na rzeczy.
Kopnięcia przy redukcjach i zmianie z 3 na 4 są większe, ale akceptowalne. Względem poprzedniej płyty sterującej musiałem znacznie poluzować linkę, bo skrzynia zrobiła się bardzo nerwowa i ciężko jest ją ustawić optymalnie, bo albo jest bardzo leniwa, albo szatańska. Można się było spodziewać, że z inną płytą może być inaczej. Nie bawiłem się jeszcze modulatorem, więc pewnie da się sporo poprawić.

Mając wcześniej obie płyty sterujące: moją niesprawną i tą z W140 od razu w oczy rzucił mi się pewien szczegół:
Chodzi o zawór nr 1 z foto poniżej (K1 shut off valve)

Obrazek

W płycie z W140 jest sprężynka, foto poniżej:

Obrazek

A w mojej płycie jej nie ma i na 100% też jej nie było zaraz po zdjęciu płyty przed remontem skrzyni.
Mam fotki robione zaraz po zdjęciu płyty za pierwszym razem.

Obrazek

Na myśl przychodzą mi dwie opcje: albo ta sprężynka kiedyś wypadła, ale zgromadzony szlam powodował może, że zawór był np. półotwarty i skrzynia jakimś cudem działała,
albo tej sprężynki tam zwyczajnie nie powinno być a usterka w płycie sterującej jest jeszcze gdzieś indziej.

W EPC nie można w ogóle namierzyć tego zaworu (K1 shut off valve) a chciałbym kupić nówkę razem ze sprężynka aby przekonać się czy w tym leży problem.
Najwyżej dorobię jakąs inną spręzynkę, i sprawdzę później czy moja płyta zadziała, bo nie chcę rozbierać póki co wypożyczonej pyty sterującej od Zegarka

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz wrz 03, 2017 10:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
To nie bedzie A1262775829 i sprezynka A1269934402? Opisane w EPC jako Lock-Out valve K1.

Mam parę rozdlubanych plyt, jak bardzo bedzie trzeba to moge Ci podeslac ten zaworek ze sprezynka. Z tego co pamietam, zawsze ten zaworek widywalem ze sprezynka.


Na górę
Post: ndz wrz 03, 2017 11:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Andrzejo pisze:
To nie bedzie A1262775829 i sprezynka A1269934402? Opisane w EPC jako Lock-Out valve K1.

Mam parę rozdlubanych plyt, jak bardzo bedzie trzeba to moge Ci podeslac ten zaworek ze sprezynka. Z tego co pamietam, zawsze ten zaworek widywalem ze sprezynka.


Właśnie obejrzałem kilka filmów na YT z rozbiórki skrzyń 722.3/4 i wyraźnie widać, że NIE we wszystkich płytach sterujących jest ta sprężynka,
np.

https://www.youtube.com/watch?v=Yywme0HWu-g

albo 1h56m15s

https://www.youtube.com/watch?v=Ggi9sQXjd3w

Rzeczywiście wygląda na to, że sprężynka to A1269934402 i EPC wskazuje, że w mojej 722.341 powinna być.
Chcę naprawić swoją płytę, rozbiorę ją jeszcze raz i sprawdzę dokładnie z manualem wszystkie tłoczki i sprężynki bo już zgłupiałem.
Andrzejo, jak rozbiorę swoja płytę i nie znajdę nic podejrzanego to odezwę się na priv w sprawie tej sprężynki, wtedy ją dołożę i sprawdzę działanie skrzyni.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: sob paź 21, 2017 12:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witam. Podłącze się pod temat z zapytaniem. Rozebrałem płytę 1402706707 i mam pytanie czy jak rozbieraliście te płyty to kulek było zawsze 18? Bo u mnie jest kulek 17 nie ma kulki nr 14
Załącznik:
valvebody2.jpg
valvebody2.jpg [ 49.76 KiB | Przejrzano 7234 razy ]
i zaworu 14a ale on może byc akurat pominięty bo w płycie separującej jest tam zaślepione miejsce. Tyle że wiekszość tych schematów płyt to płyty 722.3 ale od od W124 i nie mogę znależć konkretnie schamatu od płyty 1402706707. Ale z kulką zgłupiałem i już sam nie wiem czy ona mogła się gdzieś zawieruszyć czy mogło jej po prostu nie być. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Post: sob paź 21, 2017 5:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Z jeszcze jednym pytankiem bo teraz już prawie jestem pewny że ktoś kiedyś rozbierał płytę i parę elementów musiało mu zostać [zlosnikhihi] . Następny element która się nie zgadza z opisami to ten który zaznaczyłem na czerwono [attachment=0]sprezyna.png[/attachment. O dziwo skrzynia działała nawet dobrze tylko przy włączaniu DRIVE było szarpnięcie które zmniejszało się z temperaturą oleju w skrzyni. I teraz nie wiem sam czy to możliwe że ten sterownik 1402706707 jest inny czy po prostu ktoś to kiedyś rozebrał i zgubił sprężynkę i kulkę [zlosnikz] .


Załączniki:
sprezyna.png
sprezyna.png [ 417.46 KiB | Przejrzano 7223 razy ]

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl