MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 07, 2016 10:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Padła mi ASB,
Wieczorem auto normalnie jeździło, a rano następnego dnia, nie jedzie ani do przodu ani do tyłu, tak nagle po prostu.
Jedynie danie w palnik, około 5tys rpm pozwoliło na wytoczenie się z garażu na R. Ale po tym już całkiem zdechło i nie jedzie w ogóle.

Od jakiś dwóch tygodni wcześniej zaobserwowałem coś takiego, że rozpędzając się skrzynia zanim przełączyła bieg na wyższy trzymała na biegu poprzednim około 3 sekund na podwyższonych obrotach, choć nie zawsze. (Zawór K1 wymieniany rok temu)

Za namową kolegi Ukaniu, zamierzam sam zabrać się za naprawę tej skrzyni , choć wcześniej tego nigdy nie robiłem. Bo ponoć nie taki diabeł straszny.

Proszę znawców tematu o podpowiedzi, gdzie czychają pułapki, co jest istotne , itd , itp.
Najbardziej interesuje mnie zagadnienia:
1) dobór o opowiedniej grubości tarczek w celu ustalenia wymaganego luzu w koszu sprzęgłowym i jak to wszystko mierzyć, oraz weryfikacja zużycia tarczek.
2) regulacja napięcia taśmy hamującej.
3) prawidłowy demontaż skrzyni na części pierwsze, bo pewnie gdzieś sa pochowane jakieś zabezpieczenia, czy inne duperele, a nie chciałbym elementów rozdzielać brechą czy młotkiem.
Na razie zabieram się za studiowanie manuala serwisowego i poszukiwania zestawów uszczelnień.

W przyszły weekend może mi się uda zrzucić skrzynie z auta i zobaczyć czy cos ciekawego nie leży na dnie miski.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt lis 08, 2016 12:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Po sieci krąży popularny manual do naprawy tych skrzyni. Krok po kroku rozpisane etapy rozbierania i wymagane luzy. Do mierzenie potrzebna suwmiarka i szczelinomierze. Nic bardzo skomplikowanego jak mechanika nie jest Ci obca.
Przy pomocy tego manuala i kolegi Ukaniu :) zrobiłem remont skrzyni w secu. Po zrobieniu chodziła bardzo dobrze.

Części dostaniesz np. w samko. Tarczki zalecam kupić oryginalne w ASO, bo zamienniki widziałem słabszej jakości. Ich nie weryfikujesz, tylko wymieniasz wszystkie od razu. Przekładki metalowe tylko w ASO były dostępne jak robiłem kilka lat temu. Przekładki mocno przypalone i starte do wyrzutu. Jeśli tylko lekko zarumienione :) to można je lekko przeszlifować papierem. Dobierasz je w odpowiednich wymiarach, aby po zsumowaniu tarczek + przekładek + pierścienia był odpowiedni luz.
Najpierw kupujesz tarczki, składasz kosz, następnie mierzysz luz i wiesz jakie przekładki lub/i pierścień dokupić.
Trochę zabawy jest, bo rozkłada się to w czasie.

No i zalecana wysoka czystość przy pracy.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt lis 08, 2016 6:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Popularny manual zacząłem studiować. Tylko nie ma w nim numerów części, więc pytanie: jak to zamawiać w ASO?
Rozglądam się też za zestawem uszczelnień bo Ukaniu mówił, że na ebay są w okolicach 150$.

znalazłem to:

http://www.ebay.pl/itm/Mercedes-Benz-W2 ... Swd0BV6ZoL

tylko, że po zdjęciach wygląda na 722.4 a piszą że to do 722.3

oraz pełny kit remontowy:

http://www.ebay.pl/itm/Mercedes-722-3-4 ... Swg3FUo0lJ

Pytanie co brać i gdzie. Ebay, samko?

Najpierw ją rozbiorę i wrzucę tu fotki, może od razu będzie widać co gruchnęło, gorzej jak padło cos co nie jest częścią eksploatacyjną, wtedy zaczną sie poszukiwania drugiej 722.3 na części.

Czystość pracy rzecz oczywista dla mnie, już widzę, że potrzebny będzie duży stół a najlepiej daw - drugi do płyty sterującej.

zegarek - przybliżony koszt części, uszczelnienia z samko a tarczki i przekładki z ASO?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt lis 08, 2016 7:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ja obstawiam, że to nie skrzynia padła, tylko widelec w konwerterze, który napędza pompę olejową skrzyni, albo sama pompa albo brak oleju . Skoro mówisz, że poprzedniego dnia chodziła normalnie, to nie mogła się przez noc zepsuć. Chyba, że dla Ciebie mega przeciąganie przy zmianie biegów to normalna praca.
Olej w skrzyni masz?? Sprawdz olej, dolej w razie czego, odpal silnik, zapnij bieg i sprawdz czy nie masz jakiegoś dużego wycieku. Objaw, który opisałeć, ewidentnie wskazuje na brak oleju.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lis 08, 2016 8:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Olej jest, 2 tygodnie temu był zmieniany wraz z filtrem, nową miską kupowaną w ASO i uszczelką, bo poprzednia miska była krzywa i był wyciek.
Od zmiany miski skrzynia suchutka. Nie ma co gdybać, zrzucę skrzynię to się okaże.
W ten najbliższy weekend raczej skrzyni nie zdążę zrzucić, bo najpierw muszę zrobić spore porządki i reorganizację rupieci w garażu, żeby mieć miejsce na auto i warunki do rozbierania skrzyni. Jest podnośnik dwukolumnowy, to pójdzie sprawnie.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw lis 10, 2016 12:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
oress pisze:
Pytanie co brać i gdzie. Ebay, samko?

Ja kupiłem zestaw uszczelnień w samko, a taśmę hamulcową w midparts chyba. Przekładki i reszta rzeczy w ASO po numerach częsci z EPC.

Cytuj:
zegarek - przybliżony koszt części, uszczelnienia z samko a tarczki i przekładki z ASO?


Uszczelnienia, tarczki, trochę przekładek, pierścieni, zestaw naprawczy wstecznego i hamulec ok. 1500zł.

Wiem, że jeszcze u tokarza musiałem dorobić narzędzie do ustawienia czegoś istotnego odpowiednim momentem od boku skrzyni. Musiałbym sobie przypomnieć, bo to było pare ładnych lat temu.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw lis 10, 2016 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
zegarek pisze:
narzędzie do ustawienia czegoś istotnego odpowiednim momentem od boku skrzyni. Musiałbym sobie przypomnieć, bo to było pare ładnych lat temu.


Będę wdzięczny gdyby się przypomniało.

A koszty znośne, ale co u mnie się sypnęło to się okaże.
Nie mam EPC, ale znalazłem to:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... _722_3.pdf
tylko, że ten pdf dotyczy 722.3 z 500tki i nie wiem czy mogę się tym sugerować w doborze części.
Moja 722.3 pochodzi od m103 4-matic, tylko dupa skrzyni została zmieniona na tą z wersji RWD.

zegarek - płytę sterującą zdemontować jak skrzynia jeszcze wisi na aucie, czy mogę później jak już wyjmę skrzynię, bo Ukaniu, że mówił, są tam jakieś dwie kulki/sprężynki, które mogą wypaść?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz lis 13, 2016 12:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Skrzynia zrzucona. Olej zlany. Widełki od konwertera całe, wszystko na pierwszy rzut oka wygląda normalnie.
Miski jeszcze nie zdjąłem.
Ale ...
Podejrzany jest konwerter, patrząc do niego widać, i czuć , że te dwa elementy z wielorowkowym wpustem, dość luźno między sobą na boki latają.
Luz osiowy poprzeczny jest około 5mm.
Jest jakiś sposób na diagnozowanie uszkodzeń konwertera?


Kręcąc wałkiem od skrzyni od strony silnika (tym cieńszym) , napęd jest przekazywany na wał wyjściowy ze skrzyni.

Na razie tyle spostrzeżeń, ciąg dalszy nastąpi jak zacznę rozbierać skrzynię.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz lis 13, 2016 3:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To może najpierw załatw drugie sprzęgło, załóż skrzynię i sprawdź.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz gru 04, 2016 10:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ostatnio miałem okazję zerknąć w automat który to po specach ciągle miał problemy. Zdaje się, że za roboty i poprawki coś koło czwórki już pękało. Tak zerkam i widzę kryza na płycie zatkana jakimś syfem, jadę palcem po dnie miski i czuję grudki piachu? I weź pan oddaj do warsztatu! Jak można to lepiej robić samemu. To nie mechanika lotnicza byle czysto, zgodnie z danymi regulacyjnymi i dokładnie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz lut 05, 2017 5:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Nareszcie znalazłem czas aby zabrać się za skrzynie - pomieliło zabierak na pompie oleju, te dwa wypustki które wchodzą w wycięcia na wałku od konwertera zostały ścięte i sama obudowa pompy też pokruszoną.

Zatem szukam pompy oleju do 722.3 w ludzkiej cenie, ktoś, coś?
Linków z popularnych portali aukcyjnych proszę nie podawać bo śledzę na bieżąco.

I tak będę robił pełny remont skoro już wszystko rozgrzebane.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: ndz lut 05, 2017 10:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Czyli tak jak wspominałem widelec od pompy:) Zanim zaczniesz remontować,ocen czy jest potrzeba bo jesli robisz to po raz pierwszy to mozesz zrobic gorzej niż było. Jesli pisales ze bylo ok to wymien tylko tarczki od wstecznego a reszte zostaw w spokoju.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 06, 2017 10:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Ten widelec od pompy to jakaś standardowa usterka w tych skrzyniach? Zamierzam wymienić tarczki ale wszystkie i uszczelnienia, oraz rozebrać i wymyć płytę sterującą.
Robię to pierwszy raz ale spodziewałem się większej komplikacji a nie taki diabeł straszny, dam radę.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn lut 06, 2017 3:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Standard jak standard, zazwyczej widelec uszkadza się przy montażu lub demontażu skrzyni. Skrzynię należy montować i demontować razem z konwerterem. Nie może on przy montażu być najpierw przykręcony do silnika i do niego dopchana skrzynia bo na 100 % połamie się napęd pompy.
Tak jeszcze nie spotkałem się, żeby zmieliło ten widelec w wyniku wysokiego przebiegu. Chyba że w skrzyni olej był już tak zużyty i przy ogromnym mrozie tak gęsty, że pompa właściwie zablokowana...ale to chysta teoria :)
No to działaj, będziemy kibicować. Uważaj tylko żebyś nie pogubił kulek z płyty sterującej. Najlepiej rozbieraj skrzynię w pozycji takiej, jak jest zamontowana w aucie, wtedy jest szansa,że nie pogubisz kulek.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lut 07, 2017 10:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Ten "widelec" to niestety w 95% blad przy montazu - skrecenie skrzyni z silnikiem przy nieprawidlowo zalozonym konwerterze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl