MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 1:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 11, 2017 5:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
"Nowa" pompa już do mnie jedzie a skrzynia rozebrana na podzespoły:

Obrazek Obrazek Obrazek

Tarczki mają już wyraźnie dość:

Obrazek

A ta już zjechana do zera, dziwne że to normalnie jeździło:

Obrazek

Zamawiam uszczelnienia, tarczki, rozbieram kosze sprzęgłowe, płytą sterującą zajmę się na samym końcu.
Zastanawiam sie czy jest sens przechodzić z Dextron II na III albo na syntetyk i jaki?
Ma ktoś za sobą przejście na inną oliwę?
Gdzieś czytałem, że nie ma różnicy w działaniu, jedynie czuć różnicę w wadze portfela po wymianie oleju.

... Można kibicować dalej :)

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: sob lut 11, 2017 6:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Ile Twoje auto ma kilometrów na cyferblacie? Ciekawy jestem jaki przebieg spowodował wytarcie tarczek prawie do zera?? Sprawdz, czy na tarczkach nie ma ewidentnych wżerów, jeśli pozostałości części ciernej są gładkie to ok a jeśli są wżery to sprawdz też chłodnicę. Obecność płynu chłodniczego w skrzyni powoduje właśnie wżery w częściach ciernych.
Mówię tylko zapobiegawczo, bo szkoda byłoby Twojej pracy.
Powodzenia dalej

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: ndz lut 12, 2017 10:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Auto ma najechane ponad 1,2 mln km (słownie: milion dwieście tysięcy). Silnik niedawno został wyremontowany, jest jeszcze na dotarciu i chłodnica też została wymieniona bo poprzednia uległa totalnej biodegradacji. W pozostałych tarczkach są wżery, takie punktowe braki okładziny.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 8:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po remoncie zalej syntetyk. Są stabilniejsze w czasie i odporniejsze na temperaturę. Dexron IIE Ravenola, Fuchs Titan 5000SL itd itp.
Zaznaczaj sobie rysikiem na płycie położenie kulek i zaworków, kierunki strzałkami itd.

Zużyta jest solidnie wymiana oleju to było święto u poprzednich właścicieli ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lut 14, 2017 1:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
A Ktoś używa może Motula Multi ATF? Wyglada jak by miał bardzo zbliżone parametry do ATF220 Mobila, a jest syntetyczny...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt lut 28, 2017 6:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Robotą się ślimaczy bo czasu brakuje, ale ...
Zestawy tarczek i uszczelnień już kupione zostało mi pomiary zrobić żeby odpowiednie przekładki zamówić.

Zanim rozebrałem kosze K1 i K2 pomierzyłem luzy i w każdym wyniósł ponad 2mm gdzie ma być od 0,7 do 1,3.
Tarczki w tych koszach wyglądają dobrze, powiedzmy że mają jeszcze 80%. Natomiast przekładki w K1 mocno przypalone z zagłębieniami praktycznie wszystkie do wymiany. W koszu K2 przekładki wszystkie w stanie bdb, zero zużycia, myślę że luz skasuję odpowiednio grubym pierścieniem zabezpieczającym, albo nowe tarczki załatwią sprawę bez kupowania przekładek.

W koszach K1 i K2 mam po 4 tarczki, zastanawiam się czy jest sens aby tak dobrać przekładki aby zmieściło się po 5szt tarczek bo widzę że jest to możliwe. Miało by to na celu wzmocnienie skrzyni. Tylko pytanie czy nie wniesie to jakiś komplikacji? Ktoś robił podobny zabieg?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: śr mar 01, 2017 6:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
oress pisze:
W koszu K2 przekładki wszystkie w stanie bdb, zero zużycia, myślę że luz skasuję odpowiednio grubym pierścieniem zabezpieczającym, albo nowe tarczki załatwią sprawę bez kupowania przekładek.

Kiedyś w samko kupiłem jakieś amerykańskie tarczki, które były cieńsze od używanych co miałem na skrzyni :)

Cytuj:
W koszach K1 i K2 mam po 4 tarczki, zastanawiam się czy jest sens aby tak dobrać przekładki aby zmieściło się po 5szt tarczek bo widzę że jest to możliwe. Miało by to na celu wzmocnienie skrzyni. Tylko pytanie czy nie wniesie to jakiś komplikacji? Ktoś robił podobny zabieg?

Wydaje mi się, że efekt będzie odwrotny, bo ta sama siła rozłoży się na 5 szt i będzie się ślizgać.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr mar 01, 2017 11:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
W skrzyniach 722.3 od silnikow v8 jest wlasnie po 5 tarczek w sprzeglach k1 i k2.


Na górę
Post: pt mar 03, 2017 7:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tarcze ile by ich nie było ściskane tłokiem są wszystkie tak samo. Im jest ich więcej tym pojedyncza przenosi mniejszy moment od silnika. Można by dołożyć ale wtedy trzeba by zejść z ciśnieniem modulacji bo zmiana będzie IMHO twarda. Ja bym zostawił jak jest.
Gdyby jednak wzmacniać silnik wtedy można dojść do granicy kiedy już nie można pojechać do góry z ciśnieniem a skrzynia się ślizga. Wtedy trzeba eksperymentować z dodatkowymi tarczami. Tylko to praca naukowa bo tłumiki, taśmy, regulacje, są dobrane do pracy z czym innym.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt mar 03, 2017 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
W manualu ATSG jest podany luz w koszach K1 i K2 od 0,7 do 1,3 mm. Ale nie piszą jak mocno należy ścisnąć przekładki i tarczki do pomiaru, tylko na rysunku jest pokazany szczelinomierz wciśnięty pod pierścienień zabezpieczający. W koszu K1 stanowi to dla mnie dylemat, bo na jego spodzie jest przekładka sprężynująca i podany wymiar tolerowany można mierzyć z b.dużym błędem w zależności jak mocno ściśniemy przekładki z tarczkami. W koszu K2 nie ma tego problemu bo nie ma tej przekładki sprężynującej.

Zatem pytanie do tych co już grzebali przez tych skrzyniach - jak to poprawnie zmierzyć?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pt mar 03, 2017 9:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
One muszą być luźne. Mierzymy z tego co pamiętam bez ściskania sprężyny pod spodem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz kwie 23, 2017 8:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Poszukuję taśmy hamującej B2 do 722.3, ktoś może posiada na zbyciu? ( To ta która jest z tyłu skrzyni)
W mojej odkleiła się okładzina ścierna od metalu.
Dobrze, że to zauważyłem w ostatniej chwili, bo skrzynia była już prawie poskładana.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: sob lip 22, 2017 2:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Skrzynia już od dawna leżała poskładana, ale dopiero dziś doczekała się włożenia do auta.
No i nie jest różowo, ale będę z nią walczył.
Objawy mam takie, skrzynia zapina tylko 2-kę i wsteczny.
Ta skrzynia rusza standardowo z 2-ki.
Wrzucając D rusza z 2-ki i jedzie normalnie na 2-ce tak do około 4000rpm
Po przekroczeniu 4000rpm nagle rozpina bieg, tak jakby wrzucała na luz i żadnego biegu już nie zapina.
Niekiedy po całkowitym odpuszczeniu gazu zapnie z powrotem 2-kę. Sytuacja jest identyczna gdy przed startem na wybieraku wrzucę 2 lub 3.
Ale gdy ruszając z D po przygazówce, gdy rozepnie bieg, przełączę na wybieraku na 2 lub 3 to od razu zapina 2-ke, gdy nie przesadzam z pedałem gazu (poniżej 4000rpm).
Skrzynia również nie reaguje na Kick-Down - i to chcę szybko sprawdzić, czy zawór KD klika po podłączeniu zasilania 12V i czy przypadkiem nie jest zablokowany w zadziałanej pozycji.

Poza tym jest znaczna poprawa w kulturze działania podczas ruszania (zapinania) D i R, nie ma głośnego Łup! przy wrzucaniu na R i elegancko ciągnie na 2-ce, nie ślizga jak wcześniej.
Conieco poczytałem w internetach o podobnych bolączkach i jeśli to nie zblokowany zawór KD, to kolejna rzeczą do sprawdzenia jest governor.

Tłoki sterujące zciskaniem taśm B1 i B2 raczej sprawne bo z tabeli działania skrzyni wynika, że właśnie na 2-ce zaciśnięte są obie taśmy

Ktoś ma jakieś propozycje jak to dalej diagnozować?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn lip 24, 2017 8:33 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak z 1 na 2 i z 2 na 1 ok to taśma B1 puszcza i łapie.
Zdjąć płytę, znaleźć kanałek olejowy sprzęgła K1 i go nadmuchać sprężonym. Zatkany? Nieszczelny? OK?
Jak OK to szukać problemu w płycie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lip 24, 2017 8:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
Przy braku cisnienia z governora skrzynia bedzie dzialala normalnie, ale bedziesz mial do dyspozycji wylacznie wsteczny i 2 bieg - zakrecisz go do odcinki, a wyzszego biegu i tak nie wrzuci. Zaciety KD w pozycji otwartej to skrzynia zblokowana na 1 biegu, tak samo jak przy braku cisnienia z governora, tylko zamiast 2 masz 1.

Rozbierales plyte sterujaca podczas tego remontu, czy skupiles sie na samej mechanice?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl