MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 10, 2015 3:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaja se robicie z tym problemem? Masz obejmę od wahacza przykręconą w miejsce obejmy wspornika. Guma zbyt mocno ściśnięta i zamiast się ruszać (bo to się w tej gumie kręci, stąd w środku szmata) łamie wspornik.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 3:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 11, 2013 12:25 pm
Posty: 80
ukaniu pisze:
Jaja se robicie z tym problemem? Masz obejmę od wahacza przykręconą w miejsce obejmy wspornika. Guma zbyt mocno ściśnięta i zamiast się ruszać (bo to się w tej gumie kręci, stąd w środku szmata) łamie wspornik.


Dokladnie w tym problem. Tak to powinno wygladac:

Obrazek


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 6:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
chodzi Wam o to, że wspornik dobrze jest zamontowany, tylko obejmy są zamienione? tzn ta od gumy z wahacza zamieniona jest z tą obejmą od gumy wewnętrznej stabilizatora??

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 6:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Może nie zamienione ale wstawione złe?... Guma ma być objęta a nie sprasowana. Obejma dotyka wspornika gwarantując odpowiedni montaż gumy. Na zamieszczonej przez kolegę focie widać to dokładnie.
Ja kiedyś zamówiłem w ASO wg. EPC zestaw wspornik i obejma. I... i dostałem dobry wspornik ale obejmę do wahacza! Wyszło w warsztacie, wstawiłem wtedy starą.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 7:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Odwrotnie zainstalowane wsporniki.
Obejma ma być od tyłu pojazdu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 8:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
OK Ukaniu - zmienię obejmy, żeby gumy były niesprasowane.
THC - ale na focie Andrzejo też obejma jest od przodu pojazdu...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 8:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Też jest źle .
Wymieniłem kiedyś w sportline i byly tak jak na schemacie w epc od tyłu obejma.
Może wtedy inaczej siła się rozkłada i ciągne wspornik w jedną strone , zamiast działać centralnie.

Obrazek

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 10:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Wspornika z tego co pamiętam nie da się odwrotnie zamontować. Są dwie opcje montażu z powodu dwóch typów stabilizatorów. W załączniku szybki rysunek. Nie wiem w jakich silnikach, które były montowane.


Załączniki:
Stabilizator.jpg
Stabilizator.jpg [ 7.71 KiB | Przejrzano 10859 razy ]

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97
Na górę
Post: wt lis 10, 2015 10:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
master pisze:
Wspornika z tego co pamiętam nie da się odwrotnie zamontować. Są dwie opcje montażu z powodu dwóch typów stabilizatorów. W załączniku szybki rysunek. Nie wiem w jakich silnikach, które były montowane.


W Polsce to się wszystko da ;-) ale wycięcie w podłużnicy i otwór z gwintem dają jednoznaczny sposób montażu dla konkretnego drążka.
Tak czy siak potrzeba prostego wspornika, zainstalowanego prostopadle do podłużnicy (w razie gdyby faktycznie był odwrotnie...) z odpowiednią obejmą i nie będzie problemu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 10:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wydaje mi się, że wcześniej próbowałem już odwracać wspornik i nie pasuje inaczej, ale sprawdzę to raz jeszcze. O obejmach nie pomyślałem...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lis 10, 2015 11:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja zlazłem pod samochód zerknąć czy da się odwrotnie i widać, że da się.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lis 16, 2015 7:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jestem po kolejnej wymianie wsporników. Mam nadzieję, że tym razem ostatniej.
Co do obrócenia wspornika i montażu o 180 stopni, to jest to możliwe, ale tak jak słusznie narysował kolega master są dwa typy stabilizatorów. Gdyby moje auto było 200D to wtedy ten wspornik się obraca i pasuje (sprawdziłem w W124 200D i ma właśnie inny stabilizator). Nawet w osłonie bocznej silnika są wytłoczenia na inny otwór do innego typu stabilizatora.
Co do ukręcania wsporników... Obejmy nie są zamienione, nie da się tego zrobić, bo wtedy otwory nie pasują i nie założy się śrub mocujących.
Moim zdaniem przyczyną mojego problemu była korozja w miejscu gdzie przychodzi guma wewnętrzna. Rdza spowodowała, że stabilizator w tym miejscu był dużo grubszy (aż spęczniały) a ściśnięta guma nie miała prawa się obracać (Ukaniu miał rację - po to jest tam ta szmata od wewnątrz gumy).
Wyczyściłem rdzę, dałem smaru armatniego hehe, założyłem nowe wsporniki i zobaczymy czy to było przyczyną...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lis 17, 2015 9:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Na Twoich fotach widać, że obejma nie jest dokręcona do wspornika i są jakieś szczeliny. Normalnie to obejma jest dociśnięta do wspornika a guma mimo to umożliwia obrót stabilizatora. Mam nadzieje, że teraz tak masz. Inaczej to coś jest nie tak, za duże nie od tego typu - stabilizatory mają różne średnice gumy się różnią?
Tak mi sie pamiętało, że obejmy są zamienne ale widać i tu moja pamięć już jest zawodna.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 17, 2015 11:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
tyle razy mi zerwało ten wspornik, że nie dokręciłem ostatnio do końca nakrętek, żeby sprawdzić czy nadal go urwie, stąd te szpary. Widocznie i tak za ciasno to chodziło i zrywało metal.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lis 18, 2015 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak sobie zerknałem w katalog.
Gumy stabilizatora są o średnicach 18, 22, 24, 27 mm. Masz właściwą?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl