MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 29, 2014 7:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 11, 2009 12:53 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Gliwice/Tilburg (NL)
Witam ponownie,
jak wiadomo z tej marki nie mozna sie wyleczyc... i jest znowu,
piekny 500 SEL z Kalifornii rok '85 wiec pierwsza seria silnik M117963, 129000 mil na budziku.

Auto stalo minimum rok tutaj w Holandii - wynika z dokumentow celnych,
natomiast ostatnia analize emisji spalin w Kalifornii mial w 2003 roku wiec tam mogl nie jezdzic z 10 lat!


Po ustawieniu mieszanki na analizatorze spalin wlalem plyn do czyszczenia wtryskow i przegonilem auto z 2500 km.

Auto bardzo zle odpala jak postoi... im dluzej stygnie silnik tym gorzej..
Dlugo trzeba krecic rozrusznikiem no i lapie na kilka cylindrow i na jakies 200 obr. ledwo..ledwo,
nie moge nacisnac gaz bo go zdusze i zgasnie.

Najlepiej odpala kompletnie zimny po kilku dniach stania w garazu,
ale np. po 9 godzinach stygniecia pod praca - tez ma problemy.

podejrzewam zawor dodatkowego powietrza, ze cos szfankuje bo czasami nie trzyma obrotow na cieplym silniku
i silnik wchodzi na 1200 obr na biegu jalowym.

Kupilem inny zawor uzywke i ten jest chyba calkiem padniety bo nie reaguje wogole po podpieciu do wtyczki i wlaczeniu zaplonu.

Nie umiem znalezc tu nikogo, zeby podpiac go pod diagnostyke - w serwisie MB nie pytalem ;-)

Ktos z Was mial podobne objawy, ktos cos moze zasugeruje prosze.
Aha dodam, ze po odpaleniu auto kuleje z 2-3 minuty i w miare rozrzewania jest coraz lepiej,
az przekracza pewien punkt, ze moge dzialac gazem i wtedy juz jest poezja w pelnym zakresie obrotow :-)


Pozrowki
heny


Załączniki:
zawor dodatkowego powietrza_2.jpg
zawor dodatkowego powietrza_2.jpg [ 35.62 KiB | Przejrzano 1636 razy ]
w126-3.jpg
w126-3.jpg [ 39.75 KiB | Przejrzano 1636 razy ]
Na górę
Post: wt kwie 29, 2014 9:44 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=34349
Jeśli nie ma lambdy to tak czy siak potencjometr klapy i pozostałe czynności.
Ten silnik ma podpinaną diagnostykę tylko, że podpięciem klucza, śrubokręta, miernika i oscyloskopem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt kwie 29, 2014 1:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 11, 2009 12:53 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Gliwice/Tilburg (NL)
Dzieki ukaniu za link, do tego tematu sie nie dogrzebalem, a topic bardzo ciekawy.

Jest jakas istotna roznica pomiedzy K-jetronic a KE ?
Z tego co dotychczas googlowalem to wychodzi, ze ja mam ten starszy K. /?/

Bede studiowal temat..

Pozdrowki heny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl