MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 24, 2011 10:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Mam zapytanie do kolegów,a mianowicie jakie objawy wskazują na zbyt duże wyciągnięcie-zużycie łańcucha rozrządu ?
Od dłuższego czasu mam problemy z nierówna pracą silnika na wolnych obrotach,wykluczyłem wszelkie nieszczelności w układzie dolotowym,sprawdzone ciśnienie sprężanie ( 12-12,5 bara ),wtryski nie leją (identyczna praca na LPG ),wałki rozrządu i drżwigienki nie wytarte -OK ,rozrząd idealnie-na znakach,wymienione na nowe górne ślizgi łańcucha rozrządu,kopułka-palec-kable-świece -nowe !,wymienione przedwczoraj poduszki i amortyzatorki silnika,no i nie mam już więcej pomysłów !!! do wymiany pozostał mi jeszcze jakby co to tylko łańcuch rozrządu,no i myślę nad grubszą robotą -reszta ślizgów na dole silnika, dodam że auto jeżdzi,nawet dobrze się zbiera ,pali z pół obrotu,spalanie LPG na poziomie 20 l/100 km ,no wszystko niby cacy -tylko te nieszczęsne wolne obroty ! Dodam jeszcze co zauważyłem-niekiedy,bardzo rzadko ale zdarza się że silnik przez parę minut -pracuje normalnie-czyli tak jak powinien !Brak mi już pomysłów :roll:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2011 2:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
W M119 slychac jak lancuch ociera o pokrywe zaworow i po zdjeciu pokrywy widac slad po lancuchu - moze u ciebie tez po tym poznasz...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2011 3:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Pokrywy ściągałem,nie ma najmniejszego śladu otarć,ani innych oznak,pytam o łańcuch bo praktycznie on mi tylko został do wymiany, może przez niego mam kłopoty z tymi obrotami ? może coś nie tak z rozrządem jak łańcuch wyciągnięty ? cholera wie, :roll: ,naprawdę brak mi już pomysłów,już nawet sprawdzałem wałki czy są od tzw. pary i wszystko się zgadza :evil:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 8:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Wyciągnięty łańcuch rozrządu często powoduje gubienie zapłonu, czyli trudniej się odpala, potrafi zgasnąć na postoju, nierówna praca silnika. Te przypadłości raczej wyczuwalne są na wolnych obrotach... tak więc Twoje problemy mogą (lecz nie muszą) być spowodowane zużytym łańcuchem.

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: pt kwie 29, 2011 5:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja bym nie szukał objawów. One moga być bardzo mylące. No chyba, że tak ewidentne jak te opisane przez Trocina.
Albo wymienić dla spokoju sumienia albo zmierzyć wyciągnięcie i wtedy wymienić jeśli trzeba.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt kwie 29, 2011 5:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
I tak właśnie,za poradą ,kolegi Zegarka (serdeczne dzięki za instrukcję i link do fotorelacji ! ) zaraz idę do garażu -zrobić ! obkukam najpierw wyciągnięcie łańcucha oraz sprawdzę czy czasami nie mam pod deklami jakiejś składanki,bo nic więcej do sprawdzenia mi już nie zostało ,wszystko niby -OK ,a nie jest jak powinno !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr maja 04, 2011 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
czarek12 pisze:
I tak właśnie,za poradą ,kolegi Zegarka (serdeczne dzięki za instrukcję i link do fotorelacji ! ) zaraz idę do garażu -zrobić ! obkukam najpierw wyciągnięcie łańcucha oraz sprawdzę czy czasami nie mam pod deklami jakiejś składanki
I jak wrażenia?

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
Post: śr maja 04, 2011 7:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Ano ,szukałem ,szukałem , a tu KUKU ! prawy wałek rozrządu nie od pary,wsadzony z 500-tki ! Dzięki uprzejmości kolegi z forum ,jutro powinienem mieć właściwy z 560 , wsadzę to się okaże -co i jak !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr maja 04, 2011 8:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Niestety pojutrze, bo kurier nie przyjechał, bo coś tam się tłumaczyli i przepraszali. Rano ma być zabrać.

A z tym wałkiem, to masz niezłego farta, bo dorwać wałek do 560, w dodatku do wersji 300-konnej i tą stronę co potrzebujesz, to na prawdę wyczyn.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr maja 04, 2011 8:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Och,cicho ! musiałeś się zaraz wygadać,co i jak, teraz wszyscy będą wiedzieli że w czepku się urodziłem [zlosnikhihi]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw maja 05, 2011 4:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Podepnę się pod temat:
M119.971 - wyciągniecie łańcucha 5 stopni. Czy to już jego czas?
Sposób pomiaru:
-40TDC jest dobrze ustawiony rozrząd - na dziurkach, a powinno być -45TDC.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl