MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 3:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 05, 2010 2:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Mam 88rok, wąska listwa, M103 z katalizatorem, czyli wersja 180km. Bez kata 8 kucy więcej i mniejsze spalanie. No i korci ;)
Domyślam się, że różnica nie polega jedynie na samym katalizatorze. Co oprócz usunięcia katalizatora muszę poczynić aby uzyskać wersję bez kata?

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 4:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Compression ratio 10,0 (ECE-version); since 09.85: 9,2
podejrzewam że stopień sprężania większy był bez kata.Wycięcie prawie nic nie zmieni a różnicy oprócz głośności pewnie nie poczujesz.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 4:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
To sobie sprawdziłem/czytałem. Natomiast z tego zapisu wynika (ja to tak rozumiem) ze zmiana sprężania nastapiła w 9.85 niezależnie od wersji. I przeglądając niemieckie ogłoszenia występują wersje 188 konne po 85 roku.

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 7:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A kolega na 3/4 mili się szykuje?
Ja mam taki motor, a chciałbym mieć taki bardziej ekologiczny
Z tym spalaniem to niewielkie różnice
Bez kata nie wiem jak komputer sobie poradzi.
Jak chodzi bez zastrzeżeń to nie warto kombinować.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 05, 2010 7:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Komputer [zlosnik] da se rade,sonda przed katem.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 8:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Vivalawita pisze:
A kolega na 3/4 mili się szykuje?


Bez szydery nie da rady no nie?... Zadałem czysto techniczne pytanie. A co ja ze swoim samochodem zrobie to jest to tylko i wyłącznie moja sprawa.





Tak czy siak dam sobie spokój z tym, myślałem tylko ze moze a nóż widelec.

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Miki pisze:
Mam 88rok, wąska listwa, M103 z katalizatorem, czyli wersja 180km. Bez kata 8 kucy więcej i mniejsze spalanie. No i korci ;)
Domyślam się, że różnica nie polega jedynie na samym katalizatorze. Co oprócz usunięcia katalizatora muszę poczynić aby uzyskać wersję bez kata?


Inne są gwiazdki - jedna to korektor oktanowy, a druga jest za akumulatorem. Do tego nie ma lambdy.

Masz manual czy ASB? <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Vivalawita pisze:
A kolega na 3/4 mili się szykuje?


A co to takiego? [hehe3]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
zegarek pisze:
Inne są gwiazdki - jedna to korektor oktanowy, a druga jest za akumulatorem. Do tego nie ma lambdy.


A co to sa te gwiazdki?

zegarek pisze:
Masz manual czy ASB?


automat

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:25 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Miki pisze:
zegarek pisze:
Inne są gwiazdki - jedna to korektor oktanowy, a druga jest za akumulatorem. Do tego nie ma lambdy.


A co to sa te gwiazdki?

zegarek pisze:
Masz manual czy ASB?


automat


Obrazek

Można nimi kręcić ustawiając na odpowiedni opornik w środku.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 10:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A na końcu efekt jest - przypadkowy :-)
Bo wtrysk i silnik są w kondycji - nieznanej.
Wzrośnie zużycie paliwa - nie ma cudów. Moc się nie bierze z powietrza, no szczególnie moc z rozklekotanego KE.
Sprawne zwykłe KE (KAT) - z gazem do dechy zaczyna pracować w pętli otwartej - tak jak ECE...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 06, 2010 11:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 08, 2005 5:40 pm
Posty: 199
Lokalizacja: 3miasto
Ukaniu, dzięki, nic tam nie ruszam [ok]

_________________
W124 300E bez lpg


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 4:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mniejsza moc i wyzsze zuzycie paliwa (oraz mniej rowna praca na wolnych obrotach) to efekt dzialanosci sondy lambda (regulacji lambda w ogole). Poza tym, tak jak napisal ukaniu, przy pelnym obciazeniu nie dziala juz korekcja skladu mieszanki.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn sty 01, 2018 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 567
Lokalizacja: Warlubie
Szukam, szukam i nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.
Jak powinien byc ustawiony korektor za akumulatorem? Wiem ze jest fabrycznie plombowany, ale w moim nowym nabytku był kiedys gaz a jak wiadomo gdzie gaz tam i magicy od rzezby pod maska i u mnie ta plomba jest zerwana a korektor ustawiony na 3 bodajze. Obawiam sie ze nie jest to prawidłowe ustawienie.
Ten na lewym nadkolou tez chyba przestawiony no jest na N.
Podpowie ktos?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: śr sty 03, 2018 9:13 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn mar 07, 2016 9:17 am
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław
Ustaw na S, to oznacza benzynę "Super", co w tamtych czasach było nazwą benzyny około 95 oktanów.


Na górę
Post: ndz sty 07, 2018 2:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
diablos25 pisze:
Szukam, szukam i nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.
Jak powinien byc ustawiony korektor za akumulatorem? Wiem ze jest fabrycznie plombowany, ale w moim nowym nabytku był kiedys gaz a jak wiadomo gdzie gaz tam i magicy od rzezby pod maska i u mnie ta plomba jest zerwana a korektor ustawiony na 3 bodajze. Obawiam sie ze nie jest to prawidłowe ustawienie.
Ten na lewym nadkolou tez chyba przestawiony no jest na N.
Podpowie ktos?

Podaj nr komórki na PW, to wyślę Ci MMS bo nie chce mi uploadować fotki (za duża).

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl