MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 10:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 12:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
I tu jest problem - Sklasa jest z założenia luksusowa. Bruno Sacco powiedział kiedyś, że S-klasa ma jedną wadę - cenę, jest za tania i zbyt wiele osób może ją sobie kupić. Ale fakt - ekonomia się liczy, choć jeżeli ktoś wydaje 400kPLN na auto to po cholerę liczyć tu koszty paliwa?


Tutaj sie zgodze, ale pamietaj, ze najwiekszym odbiorca MB jest rynek niemiecki. Tutaj kupisz nawet Jage z silnikiem diesla. Trzeba tez poznac troche charakter Niemcow i ich oszczednosci, ktora czasami prowadzi do roznych skrajnosci. W przyszlym roku ma wejsc Biodiesel i ze wzgledu na nizsze podatki bedzie jeszcze tanszy, a wiec benzyniaki zaczna zanikac.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 1:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Oszczędności płynące z dieseli to nie tylko -ropa tańsza od benzyny-
ale i niezawodność i "żywotność" dieselowskich silników

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 1:37 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
A najciekawsze w tym wszystkim, że biedny Rudolf Diesel nie ma nawet pojęcia jaką rewolucję sprawia jego wynalazek w XXI wieku... (To tak w nawiązaniu do artykułu z Wyborczej zasygnalizowanego przez Kubola...)...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 2:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Rad.ek pisze:
Oszczędności płynące z dieseli to nie tylko -ropa tańsza od benzyny-
ale i niezawodność i "żywotność" dieselowskich silników


W przypadku MB dotyczy tylko tych, którzy kupują samochód "na całe życie". Różnica w cenie zakupu diesla i benzyny, uwzględniając tańsze paliwo i oszczędność w spalaniu, nie zwraca się tak szybko. Jeżeli kupujesz auto na 3-4 lata i w tym czasie zrobisz nim 100.000km to dopłata do diesla nie ma sensu - to tylko iluzja oszczędności. Jeśli chodzi o żywotność współczesnych diesli to pogadamy za 5-8 lat. Common rail z jego potwornym ciśnieniem pracy to nie to samo co poczciwa, wolnossąca trzysetka. Obecne ceny MB CDI raczej mnie odstraszają.

laudan pisze:
Tutaj sie zgodze, ale pamietaj, ze najwiekszym odbiorca MB jest rynek niemiecki. Tutaj kupisz nawet Jage z silnikiem diesla. Trzeba tez poznac troche charakter Niemcow i ich oszczednosci, ktora czasami prowadzi do roznych skrajnosci. W przyszlym roku ma wejsc Biodiesel i ze wzgledu na nizsze podatki bedzie jeszcze tanszy, a wiec benzyniaki zaczna zanikac.


Chyba jednak USA, a nie Niemcy to największy rynek dla MB, ale mogę się mylić. Z drugiej strony - 116 i 126 diesel głównie szły do USA (116 wyłącznie).
Niemcy często dojeżdżają 50 i więcej km do pracy, autobahnem oczywiście - wtedy zakup diesla ma sens. Dla mnie największą zaletą diesla jest: niskie obroty, czyli spokojna i cicha jazda; oraz wysoki moment obrotowy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 3:23 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Chyba jednak USA, a nie Niemcy to największy rynek dla MB, ale mogę się mylić. Z drugiej strony - 116 i 126 diesel głównie szły do USA (116 wyłącznie).
Niemcy często dojeżdżają 50 i więcej km do pracy, autobahnem oczywiście - wtedy zakup diesla ma sens. Dla mnie największą zaletą diesla jest: niskie obroty, czyli spokojna i cicha jazda; oraz wysoki moment obrotowy.


Co do liczb nie wiem, ale najwiekszym odbiorca silnikow diesla sa Niemcy, stad tez i taki rozwoj u nich tych silnikow. Co ciekawe MB jest najchetniej kupowanych autem w Niemczech :o , nie wiem czy chodzi o caly koncern daimlerchrysler, czy samo MB.

Jesli chodzi o diesle w USA, to szly tam dlatego, ze byly obostrzenia co do paliwozernosci po kryzysie naftowym, z ktorymi nie radzily sobie sliniki benzynowe. Stad tez w123 coupe z 3 litrowym turbodieslem:)

Co do dojazdow to prawda. Cicha jazda tak:), ale raczej nie spokojna [zlosnik] Jak pierwszy raz jechalem A3 z 130KM TDi i zobaczylem 3 tys obr/min, a na predkosciomierzu 180km/h to sie mocno zdziwilem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 10:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
Idzik pisze:
Luk pisze:
Mam doświadczenie z takim bo mielismy taką 126 300SD.


Luk, ale przecież ma lokalnym spocie Twój Tata mówił, że bylo to początkowo S280 z wsadzonym 3 litrowym dieselem :-?


Początkowo było to 300SE, ale przeszczepiony na 300 turbodizel.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.
W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)
Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym
503 076 116


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2003 11:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Tylko dlaczego do projektowania Maybacha nie zatrudniono dobrego designera? Z oszczędności? [zlosnik] [zlosnik]


Przedwojenny Maybach mial urode traktora, a wiec po co designer [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Luk pisze:
Idzik pisze:
Luk pisze:
Mam doświadczenie z takim bo mielismy taką 126 300SD.


Luk, ale przecież ma lokalnym spocie Twój Tata mówił, że bylo to początkowo S280 z wsadzonym 3 litrowym dieselem :-?


Początkowo było to 300SE, ale przeszczepiony na 300 turbodizel.


To po takich autach nie można wymagać ani kopa ani jakiej kolwiek dynamiki ja pisze o aucie orginalnym które naprawde sprawuje sie wspaniale .
Piseszesz że padła turbina to ciekwe bo znam gościa ktory jeździ W126 300SD na Taxi przejechał juz ponad 450 tys mil i turbina nadal działa lecz troche cieknie .... wiec ten wasz silnik to musiał być strasznie zmęczony życiem ...

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Co do liczb nie wiem, ale najwiekszym odbiorca silnikow diesla sa Niemcy, stad tez i taki rozwoj u nich tych silnikow. Co ciekawe MB jest najchetniej kupowanych autem w Niemczech :o , nie wiem czy chodzi o caly koncern daimlerchrysler, czy samo MB.


Co do diesli to tak - ja miałem na myśli MB w ogóle (niezależnie od silnika).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:51 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
AMG pisze:
Piseszesz że padła turbina to ciekwe bo znam gościa ktory jeździ W126 300SD na Taxi przejechał juz ponad 450 tys mil i turbina nadal działa lecz troche cieknie .... wiec ten wasz silnik to musiał być strasznie zmęczony życiem ...


A ja jechalem Taxa, Peugeotem 406 1,8 16V, ktory mial na liczniku 600tkm i facet twierdzil, ze nawet glowicy nie dotykal [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:53 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Co do diesli to tak - ja miałem na myśli MB w ogóle (niezależnie od silnika).


Mozliwe:), ale pozniej do nas czesciej trafiala za zachodniej granicy, niz za oceanu [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2003 11:54 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Bukol pisze:
Co do diesli to tak - ja miałem na myśli MB w ogóle (niezależnie od silnika).


Mozliwe:), ale pozniej do nas czesciej trafiala za zachodniej granicy, niz za oceanu [zlosnik]


A szkoda!

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 8:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Bukol pisze:
(...)
A propos trwałości - trudno wypowiadać się o CDI w tym kontekście, a starszym V8 jakoś trwałości nie brakowało.

Moj znajomy mechanik z Reichu mowi, ze _wszystkie_ nowe silniki w MB sa mniej trwale od starych = optymalizacja zuzycia materialow, czyli blok minimalnej grubosci, zero mozliwosci kapitalki. Te silniki sie wymienia.. a mial juz kilka przypadkow padu takich nowych silnikow, rekord to 70kkm i kibel [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 27, 2003 4:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2003 8:50 pm
Posty: 798
Lokalizacja: Warszawa
AMG pisze:
wiec ten wasz silnik to musiał być strasznie zmęczony życiem ...


Ogólnie był bardzo zmęczony. Klekot. Klima siadła, el. szyby czasami działały, tempomat nie działał, szyber też padł i kłopoty z silnikiem. Sprzedaliśmy i facet wszystko uruchomił łącznie z turbiną i wyremontował na cacko. Fajnie.

_________________
W116 450SE 75' -"Niunia"-na emeryturze.

W116 280SE 75'-"Manual"-sprzedam(3500zł)

Opel Kadett 1,3S 81' - "Kwadrat" - kupiony z przebiegiem 18Kkm w stanie idealnym

503 076 116


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl