MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=34349
Strona 30 z 30

Autor:  JarekBien [ ndz lip 28, 2013 11:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Czasy się zmieniły i można już spokojnie połączyć LPG i KE-jet w opcji pełnej sekwencji. IV generacji instalacja i 0 klasycznych problemów z gazem.
Założony w 300TE, jeździ jak szalony.

Autor:  ukaniu [ pn lip 29, 2013 8:04 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

A jaki związek z naprawą wtrysku ma instalacja LPG?

Autor:  Worek [ pn lip 29, 2013 9:49 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

ukaniu pisze:
A jaki związek z naprawą wtrysku ma instalacja LPG?


Ideologiczny?

Autor:  JarekBien [ pn lip 29, 2013 10:40 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Jak najbardziej ma. Chyba że wszyscy są w stanie komputerem sterować KE - jet? A swoja drogą to w temacie wielokrotnie pojawia się słowo LPG i nie do końca w aktualnej na dzisiejszy stan rzeczy wiedzą i praktyką.

Autor:  Wojtyla [ pt paź 04, 2013 3:56 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Witam,
ukaniu pisze:
A jaki związek z naprawą wtrysku ma instalacja LPG?

ma, bo do zestrojenia ke-jet a i do regulacji EHA łatwiej mi rękę oprzeć o "czystą" gardziel klapy spiętrzającej. Ponadto przeszkadza ona w "naciskaniu" klapy celem sprawdzenia dawkowania podczas pracy reaktora bunkier lub pierścień przeszkadza [zlosnikhihi] [zlosnik]
JarekBien pisze:
Czasy się zmieniły i można już spokojnie połączyć LPG i KE-jet w opcji pełnej sekwencji

tylko że w mechanicznym wtrysku WiFi nie biega [hihi]
a tak swoją drogą/z innej beczki jestem ciekaw kiedy nasi "super mechanicy" zrozumieją słowo tolerancja wykonania? Bo zaworu obejściowego - nie ruszać, EHA - nie ruszać, dawkowania paliwa - nie ruszać, wkręta regulacji skałdu - o...mam taki klucz imbusiowy...to może pokręcimy? I jeszcze jedno: Ci, którzy piszą "może wygięte ramię klapy" - jak? W którą stronę? Rozbieraliście kiedyś w drobny mak całe to dziadostwo? Jak można wygiąć ramię skoro ono jest zabezpieczone sprężyną? Tak strzela na ubogiej i nie tylko na lpg ale również na PB!
Ukaniu wielki szacun za stalowe nerwy i powtarzanie trzeba to, to, to ....to [zlosnikok],
pozdrawiam

Autor:  jonny [ pt paź 25, 2013 10:19 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Po bip takie forum jeśli nie można pisać postów. Pozdrowienia dla administratora :(

Autor:  jonekk [ pn gru 05, 2016 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

A co może być przyczyną braku napięcia na potencjometrze klapy?

Mam jeszcze jeden problem, glownie jak silnik sie nagrzeje. Szarpie silnikiem, nie wazne czy jade czy stoje. Nie jest to szarpanie jakby nie wszystkie cylindry chodzily tylko gwaltowne jakby zahamowanie, jakby na chwile dostawal zwarcia i puszczalo. Widac to tez na obrotomierzu - nagle opada szybko w dol i podnosi sie. Przewody, swiece, kopulka z palcem wymienione. Podpowie ktos co moze byc zepsute? Cewka? Cokolwiek?

Autor:  diablos25 [ wt sty 30, 2018 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Witam.
Pytanie nr.1 czy potencjometr klapy spietrzającej (m 102) o oznaczeniu 3 437 224 035 jest zamienny z potencjometrem o oznaczeniu 3 437 224 015. pierwszy z nich ma opornosc wbudowana 4,3kohm a drugi 4,5 kohm.

Autor:  ukaniu [ wt sty 30, 2018 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Wg tej strony
http://www.bosch-classic.com/en/internet/bosch_classic/produkte/motor_1/einstellpotentiometer_1/einstellpotentiometer___mit_teaser_1.html
oba mają odniesienie do jednego zamiennika.
Chyba lepszych info się nie znajdzie. Rezystancja całkowita nie jest aż tak ważna bo one działają w układzie jak dzielnik napięcia. Ważna jest charakterystyka zmian napięcia od kąta wychylenia.

Autor:  diablos25 [ śr sty 31, 2018 7:49 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Ukaniu, dziekuje za szybka i jednoznaczna odpowiedz. Jak juz dawno zauwazylem w ke-jet jestes mistrzem. :-).
Pewnie bede mial jeszcze jakies pytania wiec jakbys mogl co jakis czas tu spojrzec i podpowiedziec bede niezmiernie wdzieczny.
Pozdrawiam i milego dnia zycze.

Autor:  tomsonikkk [ pn kwie 19, 2021 11:23 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Witam szanowne grono w temacie może i starym jak świat ale jak aktualnym
Od dłuższego czasu borykam się z akcją reanimacji w 124 300ce z silnikiem m103 z 89r
prace które zostały wykonane przy silniku to pełen serwis olejowy nowe kable kopułka nowe wtryski z gumkami cały rozdzielacz pojechał do firmy german spoob z kont wrócił jak nowy po wymianie benbramy itp.
niestety napotkałem pewne trudności z poprawnym ustawieniem mianowicie według pomiarów
przy wyłączonym silniku na samym zapłonie uzyskałem wartości wypełnienia w granicach 73 %
niestety na potencjometrze zakres regulacji który uzyskałem jest w przedziale między 0,25 do 0,35v na ciepłym silniku
wypełnienie oscyluje w granicach 35 nie kręciłem inbusem bo wydaje mi się że najpierw powinienem złapać 0,7v na potencjometrze który oczywiście też jest nowy
praca silnika jest dość kulawa a na świecach szybko zbiera się nagar zresztą auto dość kopci
jedno co mnie zastanawia praca z włączoną wtyczką lub wyciągniętą od potencjometra nie robi na silniku żadnej różnicy a najbardziej mnie zastanawia fakt że przy włączonym zapłonie na żadnym z trzech pinów przy odłączonym potencjometrze nie pojawia się żadne napięcie a powinna jakaś wartość się pokazać ? sprawdziłem kable do sterownika czy jest przejście i wszystko pasuje . pomału brakuje mi pomysłów może Wy macie jakąś dobrą drogę którą mam podążać .
OD TAKI PRZYPADEK

Autor:  tomsonikkk [ wt kwie 20, 2021 10:04 am ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

Witam pytanie do administratora dlaczego nie można wystawiac postów w temacie wczoraj jednego wysmarowanej i jakoś się nie ukazał?

Autor:  Leszek3.0 [ wt kwie 20, 2021 2:05 pm ]
Tytuł:  Re: [W124 i inne ] KE-Jetronic - czyli zrób to sam. Częśc 1

tomsonikkk pisze:
Witam pytanie do administratora dlaczego nie można wystawiac postów w temacie wczoraj jednego wysmarowanej i jakoś się nie ukazał?


Cześć,
moderujemy posty nowych użytkowników.
Ponieważ na forum jest niewiele nowych wątków, czasem może się zdarzyć, że żaden z adminitrtorów nie sprawdzi nowych aktywności przez kilka dni. Post kolegi już jest zaakceptowany.

Strona 30 z 30 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/