MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr kwie 24, 2024 2:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 03, 2012 12:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
Nikomu nie chciało się odpowiedzieć :P Więc odpowiem sobie sam.

Sprężynka montowana jest do tych uchwytów zaznaczony na powyższym foto.
Sprężyna ma nr: A 102 993 2310 - 11zł
Obrazek

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 1:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej.
Musze podpiac sie pod temat i prosic o rade i opinie madrych glow, bo mnie regulacja Kjeta zaczyna przerastac.

W skrocie i do rzeczy:
Mam w126 z m103 zgazowanego z blosem.
Problem polega na tym, ze mam niskie obroty ok.600 a jak dam na np. D to spadaja obroty do 500 na benzynie i na gazie.
Dodam, ze walcze z tym juz jakis czas i tak:
- Swiece BERU miesieczne, zmniejszona przerwa na gaz
- kable BERU kupione ok 2 lata temu
- palec i kopulka sprawdzona, nie dojechana, aczkolwiek za kilka dni bede mial nowki BERU
- kalosz nowy rok temu + rurki do zaworu powietrza
- sprawdzona szczelnosc i jest ok
- potencjometr wymieniony na chinczyka ustawiony na 0.7V
- zawor powietrza czysty dzialajacy
Teraz tak proby regulacji Kjetronika nie przynosza zadnych efektow (krecenie sruba)
Podczas krecenia sruba imbusem nie zmienia sie w ogole napiecie na 3-5 pinem, co za tym idzie nie zmienia sie wypelnienie?
Widac roznice w pracy silnika, jak skrecilem za mocno to strasznie telepal, jak rozkrecilem srube(domniemam ze wzbogacilem mieszanke) to silnik zaczal ladnie rowno pracowac i wszedl na jakies 1000-1050 obrotow (wskazania na 3-5 pinie nadal sie nie zmienily), jednak po tej operacji sprawdzilem napiecie na potencjometrze i bylo za niskie 0.3V, zmienilem na 0.7 i obroty spadly znow do 600-650 i silnik zaczal nierowno pracowac na wolnych obrotach...

Teraz nie wiem czy
- dostroic te srube imbusa (tylko jak jak nie zmienia mi sie wypelnienie wg wzoru) czy tylko na sluch?
- czy ustawic najpierw potencjometr?
- mam to robic na zimnym czy cieplym silniku?
Prosze pomozcie bo szkoda aby tak piekny merc zostal uziemiony.

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 3:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
eczny pisze:
Hej.

Widac roznice w pracy silnika, jak skrecilem za mocno to strasznie telepal, jak rozkrecilem srube(domniemam ze wzbogacilem mieszanke) to silnik zaczal ladnie rowno pracowac i wszedl na jakies 1000-1050 obrotow (wskazania na 3-5 pinie nadal sie nie zmienily), jednak po tej operacji sprawdzilem napiecie na potencjometrze i bylo za niskie 0.3V, zmienilem na 0.7 i obroty spadly znow do 600-650 i silnik zaczal nierowno pracowac na wolnych obrotach...


Jakie są wskazania na 3-5?
Sonda lambda działa?

Jak widze LPG w temacie KE to nie czytam dalej ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 3:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
na 3-5 mam caly czas 6.87V niezaleznie czy krece imbusem czy tez nie czy w prawo czy w lewo, napiecie na 3-5 caly czas bez zmian.
Sonda lambda? U mnie chyba nie ma? Nie wiem

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 3:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No ja nie mogę wiedzieć, czy masz sonde czy nie masz.
wypełnienie działa tylkow autach z sondą - o tym było :-P
Jak nie masz to analizator spalin i w kółko potencjometr i skład i... i jeśli jest wszystko resztę sprawne to będzie dobrze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 4:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Ok lece sprawdzic a gdzie powinna byc sonda lambda na kolektorze wylotowym? moj silnik to m103 3.0

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Kurde nie widze zadnej sondy, kurcza nie wiedzialem ze trzeba miec sonde lambda aby stroic Kjeta poprzez wypelnienia....

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: czw sie 09, 2012 10:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
sondę jeśli masz to pod samochodem, przed katalizatorem za/obok skrzyni biegów.

Bez sondy nie ma sygnału zwrotnego o składzie mieszanki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 1:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
A byly jakies reguly do aut ktore mialy sondy albo nie?
Mam na mysli czy tylko nowsze mialy, czy tylko starsze, czy tylko dane typy silnika?
Moje auto jest z 1990 z silnikiem 3.0 m103.
Caly czas zylem w przekonaniu ze u mnie w aucie sondy nie ma...
Jesli sonda by byla zepsuta to tlumaczyloby to ze podczas krecenia imbusem od CO nie zmienia sie napiecie na pinach 3-5?

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pt sie 10, 2012 8:28 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
WIN powi wszystko, ew. to co jest na okrągłym przełączniku koło sterownika wtrysku.
Wersje RUF, KAT. O tym już gdzieś pisano.
Nie można ustawic składu spalin nie znając składu spalin, stąd wypełnienie bez sondy nie mówi nic czego byśmy chcieli.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 12:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
moj vin to WDB1260252A586274 , sprawdzilem w jakiejs ruskiej dzialajacej winiarce i zbyt wiele nie ma na temat sondy a w zasadzie nic.
JAk to sprawdzic po vinie?
Okragly przelacznik masz na mysli ten nastawnik wyprzedzenia zaplonu co jest kolo srebrnego przekaznika?
Czy jeszcze cos innego?
Moglbys sprecyzowac?
Dzieki pozdr

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 11:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tw winiarki są dziś jakieś upośledzone.
Co pisze na regulatorze koło zapłonu?
Masz wersje USA może nie być koło sterownika.
Gdyby było to znajdziesz takie coś
http://ozbenz.net/viewtopic.php?f=3&t=3827
Jak prześledziłeś palcem wydech pod samochodem do pierwszego tłumika czy katalizatora i nie ma sondy no to jej nie ma ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 5:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Czyli ten regulator oktanowy czy jak go zwa.
Nie mam go kolo sterownika a mam go kolo slynnego srebrnego przekaznika w okolicach podszybia.
Jest na nim napisane oprocz numeru czesci cos takiego EZL ECE.
Wiem tylko tyle ze poprzedni wlasciciel wymontowal kata bo juz nie spelniaj zadnych norm.
Moze podczas wycinania kata pozbyl tez sie sondy? bo jakos jednak jej nie widze.
Swoja droga jak ci wyszlo ze to wersja USA skoro to anglik? chyba te vin sprawdzarki sa naprawde jakies nie teges.. :)

Pozdr

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: sob sie 11, 2012 10:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przełącznik oktanowy swoją droga, plombowany przełącznik zamiany trybu pracy sterownika swoją. Tak czy siak -
ECE nie ma katalizatora fabrycznie.
Pierwsza z brzegu winiarka dekoduje wersje silnika jako USA. To nie ma nic wspólnego z krajem gdzie go sprzedano. I może nie mieć nic wspólnego z prawdą.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr sie 15, 2012 11:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
W moim lambda jest tu:


Załączniki:
IMAGE_089 - Kopia.jpg
IMAGE_089 - Kopia.jpg [ 21.85 KiB | Przejrzano 6853 razy ]

_________________
S124 300TE 4MATIC `90
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl