MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob maja 04, 2024 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 830 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 11:23 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Aby stwierdzić bez oscyloskopu czy sonda utrzymuje właściwe stany na wyjściu najprościej kupić tester sond lambda - widywany na allegro.
Albo podjechać do mnie to podłączymy oscyloskop.
Jeśli jednak wnosi widoczną poprawkę do strojenia CO na wolnych obrotach to najprawdopodobniej działa.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 1:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Woltomierz wychylowy ("analogowy") tez sie dobrze sprawdza.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 7:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:03 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
Regulacja przeprowadzona na wolnych wypełnienie między 47%-53% a Gwiazda nadal pali 14l. Co można jeszcze sprawdzić wymienić lub wyregulować? Może być coś takiego, że sonda działa ale nie tak jak powinna?

_________________
W 202 2.0 Kompressor 98r. Kombi
VIN WDB2020821F729656

W 201 2.3E 90r. Sportline EX
VIN WDB2010281A594390


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 7:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
fifi pisze:
Gwiazda nadal pali 14l. Co można jeszcze sprawdzić wymienić lub wyregulować?

wymienić filtr powietrza i sprawdzić czy nie trzymają hamulce :), a poza tym to może leją Ci wtryski i to jest powód...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 8:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ano, wtryski sprawdzić trzeba.
Trzeba też pojeździć ze wskaźniekiem sygnału sondy aby zobaczyć jak szybko następuje adaptacja -tzn. w jakim czasi po wciśnięciu pedału gazu, czy popuszczeniu mieszanka zaczyna oscylować ubogo-bogato w granicach L=1. W jaką stronę dąży też po wciśnięciu gazu.
Mam nadzieje, że o ile był to do testowania spalania zdemontowałeś zmikser LPG. Inaczej na tyle skutecznie zaburza strugę powietrza, że pomiar nie jest miarodajny.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2008 3:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 37
Witam
Jako ze moj m102 niebardzo chce chodzic na benie, pali niezle ale wolne obroty szaleja ,potrafi zgasnac i niema sily zabardzo sie wkrecac dopiero powyzej 4 tys obr to zmierzylem czujnik temp i pokazuje mi na cieplym silniku ponad 400ohm czyli zle tak?? a potencjometr klapy na cieplym pracujacym silniku ponad 2V a powinien 0.7V, wczeniej wyczytalem ze trzeba ustawic na 0.7V ale jak sie ta klape ustawia??
widze ze UKANIU ma duza wiedze na ten temat wiec prosba o pokierowanie co robic dalej :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2008 8:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
podepne się pod temat
W tym tygodniu mam zamiar sprawdzić czy da się podłączyc interfejs diagnostyczny pod piny wyprowadzone do złącza, Opisy znam, ten tutaj jest ok, pełniejeszy opis tylko i wyłącznie do KEjeta ma ok 200str łącznie z charakterystykami itp
Aż jestem ciekaw czy interfejs za 20 tys zł pociągnie KEjeta, jak tak to sprawdze co potrafi odczytać w formie analogowej oczywiście wszystkie dane w czasie rzeczywistym. Potem postaram się potestować taki za 8 tys zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 30, 2008 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ciekawostka:

W sierpniu wyregulowałem 300SE na analizatorze. Do tego czynu nakłoniło mnie duże spalanie, kopcenie o zapachu benzyny i to, że słabo ciągnął z dołu.

Panowie na stacji diagnostycznej dali mi się pobawić na analizatorze za darmo. :)

Jaki był wynik? :o
4,2% CO na biegu jałowym. :zly1x:

Inbusem wyregulowałem na 1,3-1,5% (górna norma dla wersji bez katalizatora), gdyż nie wiem, czy katalizator w ogóle istnieje w obudowie, a jeśli istnieje, to czy działa po 235 tys. km, poza tym silnik zaczął pracować trochę nierówno poniżej tej wartości.

Przy okazji mam pytanie. Czy to normalne w KE, że po przegazowaniu, od ustabilizowania się obrotów biegu jałowego do powrotu CO do wartości ustawionej mija 10-20 sekund?

Silniczek po regulacji zaczął pracować naprawdę równo, jak przystało na 6 garów. :diabelx:

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 12:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czujnik temperatury przy 80 stopniach powinien mieć R od 300 - 370, przy ok 100 stopniach poniżej 200 om.
Potencjometr reguluje się odkręcając jego platikową obudowę (2 zaślepki do 4 śrub). Brak mocy może mieć bardzo wiele przyczyn. Najpierw jednak trzeba porpawnie zestrić i sprawdzić wtrysk o czym jest ten wątek :-)

Nie wiem jakie ma możliwości dany tester diagnostyczny, w przypadku KE nie powie nic więcej ponad oscyloskop czy zwykły multimetr wskazówkowy. Jeśli KE ma funkcję zapamiętywania błędów DTC to odpowiedni błędy wskazywane wcześniej wypełnieniem można sobie wybłyskać.

Regulowanie KE za pomocą analizatora to jest zły pomysł. Bo elektronika na siłę cały czas stara się dostroić mechanikę na L=1 - w efekcie cały czas jest na analizatorze OK a co sobie o nas myśli sterownik to lepiej nie pisać ;-).
Wypełnienie na pinie diagnostycznym to jest jedyna słuszna metoda w przypadku normalnie funkcjonującego wtrysku typu KAT. I to chyba trzeba będzie powtarzać jeszcze za 2303 razy ;-)
Jeśli już upieramy się na analizator i skład to trzeba wcześniej odłączyć wtyczkę od EHA. To będzie strojenie prawie OK na normalnie rozgrzanym silniku. Ale po co sobie utrudniać zycie?
Analizator ma służyć (o ile mamy manię prześladowczą) tylko do sprawdzenia poprawności pracy. Jeśli jednak działa sonda L i wszystko wygląda OK to jest to potwierdzenie całkowicie zbędne.
Sprawnie funkcjonujący wtrysk ze sprawną mechaniką praktycznie w chwilę po zejściu z obrotów zaczyna dostrajać mieszankę na L=1. Jeśli musi odjechać z korekcją w kosmos to faktycznie to niestety trwa...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 1:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Opierałem się na kilku książkach o KE podejmując decyzję o regulacji na analizatorze.

Spalanie w końcu mam książkowe, tzn. 9-10 na trasie, 14-15 w mieście. Chociaż myślę, że jednak możnaby mu jeszcze trochę skorygować CO, np. na 1%.

Sonda lambda jest nowa i sprawna na dodatek ;), potwierdził to analizator. :)

No i silnik jest w stanie pracować bez elektroniki na wolnych obrotach, co mu się do tej pory nie zdarzało, wcześniej trzeba było go trzymać powyżej 2 tys. obrotów, żeby nie zgasł, a raczej się nie zalał. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 9:29 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Znaczy kręciłeś śrubką od CO bez odpiętej elektroniki patrząc na wskazania analizatora - zgodnie z opisem w książkach? Jaka to literatura bo ja już widziałem różne cuda z chęcią poczytam co tam znów ktoś wykumał poprawiając Boscha i Mercedesa :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
MERCEDES-BENZ 190, WKiŁ

Układ wtryskowy KE-Jetronic - Poradnik Serwisowy

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 1:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zapodaj jakiś cytat bo trzeba albo potwierdzać albo poprawiać jeśli są błędy. Książkę do 190 (nie wiem czy akurat tą bo jest chyba 2 rózne) mam w Ostrowcu zerknę jak będę na 1.
Niestety w polskich tłumaczeniach zachodnich manuali spotyka się bardzo wiele dziwnych kwiatków.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Wedle życzenia. ;)

Cytuj:
Sprawdzanie i regulacja zawartości CO w spalinach
-Podłączyć obrotomierz lub odpowiedni analizator spalin.
-Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy.
-Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować prędkość obrotową biegu jałowego (patrz poprzedni opis).
-Sprawdzić zawartość CO w spalinach. W razie potrzeby wyregulować zawartość CO oddziałując na skład mieszanki śrubą regulacyjną (2, rys. 1.19), osłoniętą kołpakiem ochronnym. Do regulacji należy użyć klucza trzpieniowego sześciokątnego 3 mm. Obrót zgodny z kierunkiem ruchu wskazówek zegara powoduje wzbogacenie mieszanki (zwiększenie zawartości CO); orót w kierunku przeciwnym - zubożenie mieszanki (zmniejszenie zawartości CO).


Swoją drogą dla mnie to logiczne, bo silnik ma mieć zadaną emisję CO (czyli ECE 1+-0,5, KAT =<0,5) pracując tak jak praktycznie zawsze pracuje, czyli razem z elektroniką...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 31, 2008 7:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Opis jest poprawny ale tylko w przypadku wtrysków bez sondy lambda.

Mechanika wtrysku sama z siebie dawkuje paliwo w jakiejś ilości zależnej od przepływającego powietrza. Z uwagi na to, że nie jest ona idealna wprowadzono korekcję elektroniczną w wersjach bez sondy lambda liczoną na podstawie temperatury silnika, powietrza i sygnału z potencjometru - pozwala to wprowadzić bardziej skomplikowaną krzywą zależną od większej ilości parametrów jak w starym wtrysku typu K.
W układach z sondą do tej korekcji dodawana jest prawdziwa wartość składu mieszanki. Tak więc istnieje pewna bazowa nastawa wtrysku wynikajaca z mechaniki i elektroniczna korekcja wprowadzana przez prąd EHA.
Kręcąć śrubką od CO zmieniasz bazową nastawę mechaniki wtrysku a elektronika na tyle na ile możne wprowadzi korekcję aby L=1. Czyli CO w normie, Skład zacznie sie zmieniać dopiero jak przejedziesz przestawiając mechanikę ponad możliwości elektroniki do dostrojenia.
I cały witz polega na tym aby mechanika bazowo była jak najbliżej ideału bo wtedy korekcja jest niewielka i ma możliwość "pełnego" zakresu pracy koniecznego do poprawnego działania przy -20 jak i przy 110 stopniach.
Badanie wypełnienia na pinie diagnostycznym mówi nam dokładnie
"w jakim zakresie regulacji się znajdujemy" i 50% wypełnieniaznaczy, że elektronika ponad poprawki jakie sobie wyliczyła nie wprowadza praktycznie wcale korekcji z uwagi na źle ustawioną mechanikę. Z tego właśnie powodu zawsze strojenie wtrysku KE polega na pomiarze wypełnienia i doprowadzeniu go do wartości podane przez producenta zwykle bliskiej 50%.

Jeśli jednak planujemy ustawiać na analizatorze trzeba odpiąć sterowanie EHA - zestroimy mechanikę wtrysku bazowo najbliżej ideału - niestety bez korekcji od ciśnienia i temperatury.
Trzecii sposób to pomiar prądu nastawnika i dostrojenie na 0mA - wady takie jak powyższy.

Tak to w przybliżeniu działa.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 830 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl