MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 18, 2012 11:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Ukaniu ratuj bo błądzę we mgle ;)

Niedawno, zakupiłem auto które miało problem z zalewającym ke. Po wymianie wszystkich gum i uszczelnieniu zabrałem się do dzieła. Po podpięciu miernika wyrzucało błąd 90 %. Zbyt uboga mieszanka, a była wręcz zbyt bogata świece czarne dymienie na czarno itp. Pomyślałem, że sterownik szlak strzelił zakupiłem nowy o tym samym oznaczeniu (oznaczenie sprawdzałem w ASO i zgadza się z numerem VIN) na "nowym" sterowniku również wyrzuca błąd 90 % i nie reaguje na jakiekolwiek kręcenie imbusem. Wyregulowałem na słuch zubożałem aż zaczął kuleć i następnie dodałem ćwierć obrotu (wzbogaciłem) i chyba trafiłem. Świece przepala ładnie. Oznaczenie silnika m102.963 wersja włoska, możliwe jest że włochy miały inne oznaczenia wypełnień ? Czy czepiać się dalszego opisu błędu 100 % zbyt uboga mieszanka brak masy bądź zasilania ? Gdzie w takim razie szukać zasilania i masy. Ciekawostką jest to iż z instrukcji serwisowych (tych po polsku) brak jest schematu dla oznaczenia tego silnika, a inne nie pasują. Inne kolory kabli i kable w innych pinach. Audo z ASD, klimatronikiem i SRS. Dodam jeszcze, że auto słabo odpala na zimnym nie pali od kopa trzeba pokręcić z 5 sec potem pali już od strzała. Czasem podczas przyspieszania występuje takie mulenie z dołu jakby ktoś przez 2 sec zdławił dolot. V-MAX 150 oO

Padł rozdzielacz ? EHA miesza ? Czy wtryski do wymiany (jedyna rzecz której dotychczas nie sprawdzałem)

PS Wymienione : wszystkie gumy, Sonda, czujnik powietrza zasysanego, Sterownik. potencjometr nie wytarty wyregulowany na 0.7. Świece, Nigdy nie wiedział gazu, Czujnik położenia przepustnicy sprawny, stycznik biegu jałowego sprawny, Wszystkie sprężynki są. Nie mam już pojęcia i szlak mnie strzela że nie mogę sobie go wyregulować książkowo i widzieć na mierniku 50 % ;). Jak już odpali jedzie dobrze przyśpiesza itp obroty trzyma wzorowo, brak jakiegokolwiek falowania, Ssanie z rana jest.


Na górę
Post: śr wrz 19, 2012 12:39 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
mierzyłeś 5 do masy, czy napięcie na akumulatorze?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: śr wrz 19, 2012 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Tak, napięcie w granicach 14 V na aku i w gniezdzie takie samo.


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 11:54 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie pozostaje nic jak znaleźć odpowiedni schemat po kolorach kabli i po koleji sprawdzać sygnały z czujników. Sonda lambda jest?
Jak wygląda wypełnienie od chwili przekręcenia kluczyka przez odpalanie i pracę, stany, zmiany, czasy.
Jakie napięcie potencjometru.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 20, 2012 11:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Sonda jest nowa.
Praca wygląda następująco : Odpalam wypełnienie stoi na 50% (wiadomo) po chwili zaczyna liniowo rosnąć tak jakby liczył do 90 - 100 % (oscyluje w tym zakresie) od czasu do czasu wypełnienie zaczyna latać losowo 20 %,70 %, 35 %,po przegazowaniu zatrzymuje się na 50 % i znów zaczyna rosnąć do 90 i tam oscyluje. Potencjometr nie wytarty ustawiłem go na 0.72.

Czysto teoretycznie co może być przyczyną tego błędu ?


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 12:27 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak lekko naciskasz albo podciągasz klapę podczas pracy ręką (na tyle aby zmiana pracy była odczuwalna) to wypełnienie się zmienia? Co się wtedy dzieje z sygnałem z sondy L?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 1:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Żeby nie zaśmiecać forum, bo trochę powiązane. Ma ktoś schemat instalacji pod maską do W201 2.0E 1988 rok, 201.024, M102.962, zapłon EZL-KAT?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 3:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
ukaniu pisze:
Jak lekko naciskasz albo podciągasz klapę podczas pracy ręką (na tyle aby zmiana pracy była odczuwalna) to wypełnienie się zmienia? Co się wtedy dzieje z sygnałem z sondy L?


Cześć, sorry ze tak dawno nie pisałem robota etc. Podczas naciskania klapy wypełnienie nie zmienia się nadal w okolicach 100 % sygnału. Podczas naciskania klapy sygnał na sądzie stoi w granicach (0.11-0.13) i nie zmienia się, zas podczas podciągania klapy ku górze maleje do wartości minusowych -0.02 .

Obrazek Obrazek Obrazek


Schematy dla kolegi wyżej :
Obrazek Obrazek


Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2012 3:27 pm przez fr4n, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 3:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sygnał z sondy to miernikiem wychylowym najlepiej zbadać (no chyba, ze masz oscyloskop). Ale wygląda, ze sonda nie żyje albo masz potężna dziurę w kolektorze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 3:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
TReneR pisze:
Sygnał z sondy to miernikiem wychylowym najlepiej zbadać (no chyba, ze masz oscyloskop). Ale wygląda, ze sonda nie żyje albo masz potężna dziurę w kolektorze.


Sonda jest nowa jakaś uniwersalna - całkiem możliwe że padła ale po jej wymianie powinna przez chwile działać dobrze a ona świruje tak od początku i od początku wypełnienie cały czas 100 %. Podjadę jutro do elektryka i się upewnię.


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 4:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A była dobrze rozgrzana jak robiłeś pomiary?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 8:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Tak była dobrze rozgrzana. byłem już u elektryka twierdzi że sonda działa dobrze. Polecił mi wkrecic używany orginal i wtedy zobacczyc, orginal będę miał na dniach i sie okaże. Jest jakiś sposób aby zasymulować pracę sondy aby sterownik myślał że z sonda wszystko dobrze ?


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 9:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli podczas lekkiego naciskania klapy silnik zaczyna "przebierać" znaczy mieszanka jest bogata i napięcie ze sprawnej sondy L ma wynosić wtedy ok 0,8V. Nie ma cudów, palcem cisnąć klapę da się zalać silnik jak konewką w gaźnik więc nie może być tak, że nie da się uzyskać mieszanki bogatej i tym samy wysokiego napięcia z sondy.
Jeśli grzałka jest zasilana a napięcia nie ma to albo błąd w sztuce pomiarowej albo uszkodzenie czujnika albo zwarcie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 27, 2012 11:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
fr4n pisze:
Schematy dla kolegi wyżej :

Ten schemacik mam, nie do końca się zgadza ;)
P.S. co to za czujnik, że Ci wypełnienie w procentach podaje?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pt wrz 28, 2012 9:13 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Tani chiński miernik firmy Uni-T http://allegro.pl/miernik-mini-uni-t-ut ... 70303.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 126 27 28 29 30 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl