MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt maja 03, 2024 3:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2630 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 6:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Napięcia są jakie są moga być OK a może nie ;-)
Śruba musi dawać zmiany w pracy.
Wypełenienie sygnału - napięcie 3-5 musi się wahać jako oznaka strojenia.
Sygnał z sondy jest kluczowy do pracy - nie wiemy jaki jest - czy się waha czy nie.
Wydaje się, że zgłasza sobie błędy.
W Ke musi być wszystko sprawne - Ty masz conajmniej kłopty z tą srubką, nie wiadomo czy sprawną sondę L, a być może trzeszczący potencjometr i od czasu do czasu z tego powodu wariują obroty.
Ale to wszystko na siebie wpływa.

maciek-126 - nie pamietam, to było napisane na początku wątku.

fifi - śruba od CO stroi się podczas pracy w sprawnym układzie z sprawną sondą na odpowiednie wypłenienie. A obroty z wyłączonym sterowaniem kompletnie nic nie znaczą - to praca awaryjna.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 7:37 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 07, 2010 7:18 am
Posty: 1
Witam wszystkich, jestem nowy,mam nadzieję,że pomożecie.Chodzi o KE-jetronic w Escorcie XR3i z roku 1989. Musiałem wymienić uszkodzony potencjometr klapy spiętrzającej i nigdzie nie mogę znaleźć, jakie napięcie powinno być na nim na wolnych obrotach /u was jest to 0,7v/. Jest to prawdopodobnie KE2.6.
Pozdrawiam wszystkich


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2010 5:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
ukaniu pisze:
Napięcia są jakie są moga być OK a może nie ;-)
Śruba musi dawać zmiany w pracy.
Wypełenienie sygnału - napięcie 3-5 musi się wahać jako oznaka strojenia.
Sygnał z sondy jest kluczowy do pracy - nie wiemy jaki jest - czy się waha czy nie.
Wydaje się, że zgłasza sobie błędy.
W Ke musi być wszystko sprawne - Ty masz conajmniej kłopty z tą srubką, nie wiadomo czy sprawną sondę L, a być może trzeszczący potencjometr i od czasu do czasu z tego powodu wariują obroty.


Aby sprawdzić sygnał z sondy trzeba mieć koniecznie ten miernik o którym wspominałeś ? Czy idzie go zwykłym multimetrem jakoś pomierzyć ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 5:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Dobra wszystko zmierzyłem wszystko dzaiła mój problem polega teraz na samej regulacji tj co najpier regulować ? Potencjometr na 0.7 czy śrubę CO ?

Bo jak ustawie sobie ładnie obroty przez srubę CO, obroty nie faluje wszystko jest ok to po ponownym odpaleniu nie jest tak jak ustawilem sobie wczesniej. Co mam teraz zrobić sprawa polega tylko na regulacji. Najpierw potencjometr ustawić na włączonym silniku na 0.7 a nastepnie ustawiać sobie obroty sróba CO ? Czy najpierw obroty a potem Potencjometr ?

Troche zakręciłem ale mam nadzieje ze mi pomożecie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 6:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Xr3i - niestety nie widziałem na oczy Escorta z KE :-( musisz pytać google.
Przypuszczam, że eksperymentalnie sam możesz stwierdzić czy 0.7 jest OK czy nie.

fr4n - jak Ty teraz ustawisz śrubą od CO obroty?! i nie mówisz czy działa strojenie lambdą na gorącym silniku, jak wygląda sygnał z sondy, wypełnienie itd. to ja już nie mam siły pisać w koło jedno i to samo dla wszystkich z osobna. Kursu naprawy KE nie prowadzę - nie mam czasu :-( Może ktoś się poświęci i będzie działał jak kataryna i dojdziemy do 100 stron wątku z czego 5 wnosi cokolwiek nowego.
Było pisane i przy jakich obrotach trzeba ustawić 0.7 .
Było pisane kiedy i jak kręcić śrubą od CO i co koniecznie musi być sprawne.
Jeśli regulacje na siebie wpływają co świadczy raczej o błedach w sztuce albo o ardzo rozprutym KE nalezy je wykonywać iteracyjnie do skutku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 8:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 30, 2006 9:33 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia
Ma ktoś pomysł co się dzieje z moim w124 230 m102.
Auto odkąd kupiłem cały czas kuleje silnik, mnogość objawów jest spora i zmienia się niezależnie od temp.,paliwa,pogody. Otóż auto czasami nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie(ale wkręca się normalnie) albo trzyma obroty ale się nie "wkręca" wogóle lub z otępieniem(w różnym stopniu) a czasami chodzi normalnie aż miło . Ssanie z reguły działa ale też czasami zapomina "podnieść" obroty. Zmieniałem kilkukrotnie świece i przewody różnych marek, testowałem pompę paliwa i rozdzielacz paliwa.

Ma ktoś jakieś pomysły?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 8:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 21, 2007 2:11 pm
Posty: 12
Witam.
Ja mam troszkę dziwny problem…
A mianowicie wszystko jest Ok., nie faluje na wolnych obrotach itp., ale jak np. silnik jest zagrzany, pochodzi na wolnych obrotach i dodaję gazu to zaczyna z początku „przebierać”, i tak przez kilka razy. Później np. wracam z drogi silnik jest zagrzany i dodaję gazu a obroty pięknie równo idą w górę. Za chwilkę pochodzi np. 5 minut dodam gazu i zaczyna przebierać przez moment, mocniejsze przegazowanie, pochodzi na wolnych i jak dodaję jest OK.

W czym jest problem?
Sprawdzone przewody podciśnieniowe, kalosz itp…
Wymienione świece beru + kanle beru + kopułka beru + palec beru. Poczyszczone wszystkie styki na złączach. Auto z zapłonem typu STANDARD (bez korka oktanowego), bez sondy lambda.
Niby to nie przeszkadza w codziennej jeździe, bo jak się wkręci już np. na 1500-2000 to idzie jak strzała, i nic nie przebiera. Jednak normalnie nie daje mi to spokoju, bo chce mieć idealnie ustawione. Czy np. regulacja składu mieszanki coś pomoże? Oczywiście chciałbym to ustawić na analizatorze (na diagnostyce).
Auto nigdy nie widziało gazu, jeździłem zazwyczaj bardzo delikatnie. Klapa spiętrzająca OK, nie przycina się itp.

Jak ktoś ma na to pomysł to proszę o poradę.
Pozdrawiam

P.S.
W124 1991rok
200E - M102.963 (122KM) Zapłon standard, bez sondy lambda.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 10:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:58 am
Posty: 17
Cytuj:
i nie mówisz czy działa strojenie lambdą na gorącym silniku

strojenie sondy na gorącym silniku tak jakby działa, na wolnych oscyluje wypełnienie w jednym przedziale 7.5 po dodaniu gazu wartość zmienia sie do 7.9 max
Cytuj:
wypełnienie

wypełnienie to tak jak wyżej wspomiałem 7.53 to jest 50 % jak wspominałeś wcześniej dla silnika m102 ma takie być
Cytuj:
Było pisane i przy jakich obrotach trzeba ustawić 0.7 .

Wiem, że na jałowych - czytałem

ukaniu nie denerwuj sie na mnie proszę, nie posiadam takiej wiedzy jak ty i czasami trzeba mi trochę podstawowych rad. Przeczytałem cały wątek ale niektóre wypowiedzi są tak zbudowane, że ni jak nie potrafię nic z nich wyciągnąć dlatego Przepraszam Cie za to, wiem, że denerwuje Cie powtarzanie całe czas tego samego ale co poradzisz na takich jak ja ;)
Nie denerwuj sie głowa do góry ;)

Poprostu chciałbym sie dowiedzieć dlaczego jak juz sobie wszystko pieknie poustawiam na włączonym silniku obroty równe nie faluje wszystko gra jak nalezy wypełnienia itp sie zgadzają, to po wyłączeniu i włączeniu silnika ponownie wszystko znowu szaleje.

[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 08, 2010 10:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 21, 2007 2:11 pm
Posty: 12
Jeżeli chodzi o mój problem opisany wyżej to dodam że filtr paliwa i powietrza jest wymieniony.
Czy mój problem może być spowodowany jakością paliwa? Tankowałem na orlenie.


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 2:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Pacjent to W126 2.6 M103 kat

Nie przyspiesza równomiernie, falują lekko obroty gdy rozgrzany silnik (na zimnym nie)

Poziomy wypełnienia:

Włączony zapłon (silnik wyłączony) 70% -ok
Silnik włączony zimny - wypełnienie 50%
Silnik włączony rozgrzany - wypełnienie 90% ? co jest ? Za ubogo?
Silnik włączony rozgrzany i odpięty czujnik temperatury wlotowej - wypełnienie 80% - ok
Silnik włączony rozgrzany i odpięta sonda lambda - wypełnienie 50% - ok

Przy wypełnieniu 90% przy rozgrzanym silniku obroty lekko falują w okolicy 650.
Da się zjechać wypełnieniem , ale wraz ze spadkiem wypełnienia rosną obroty na biegu jałowym powyżej 1000 przy 65% (regulując śrubą CO)

Jak rozwiązać problem ?

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
Post: pn lip 19, 2010 12:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Poluzuj śrubki mocujące potencjometr klapy, wepnij się do niego z miernikiem, ustaw wypełnienie na 45-50% i popraw potencjometr na napięcie 0,7-0,8 V. Potem zobacz, czy wypełnienie nie zmieniło się, jak tak, to popraw kręcąc śrubą od składu mieszanki.

Generalnie, powinieneś dojść do momentu, gdy będziesz miał wypełnienie 45%-50% na jałowych i ok. 0,7 V na potencjometrze.


Na górę
Post: sob wrz 04, 2010 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
M116, 4.2 KAT.
Objaw jest taki, ze nie chce palić, jak juz zapali, to mocniejsze wcisniecie gazu przy ruszaniu powoduje gasniecie silnika.
Potencjometr klapy wyregulowalem na 0,7V. Chodzi rowno do 3-4 V.
Wypelnienie na zgaszonym 70%.
Wypelnienie na cieplym, uruchomionym - 50%
Dodawanie gazu powoduje, ze robi sie z tego 40-55% w sporym zakresie obrotow.
Jak odpuszcze gaz, wypelnienie spada do 2-3% (sic!) i juz tak zostaje.

co teraz?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2010 10:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wydaje sie, że nie działa sonda lambda - sprawdź. Ew jest mocno rozregulowany skład mieszanki śrubą CO.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2010 11:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
ukaniu pisze:
Wydaje sie, że nie działa sonda lambda - sprawdź. Ew jest mocno rozregulowany skład mieszanki śrubą CO.


ale to jak rozumiem oznaczaloby, ze zepsuta lambda to jeden problem, a drugi bardzo ciezkie zapalanie (2-3 minuty krecenia).
jezeli 50% wypelnienia to blad sondy, to co oznaczaloby spadniecie do 2-3% po przegazowaniu, i jaki mialoby byc wlasciwe wypelnienie? 60%? 35%?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: ndz wrz 05, 2010 11:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Naprawiaj sprawy systematycznie, nie wszystko na raz.
Sprawdź czy działa sonda.
Długie kręcenie to może być awaria czujników temperatury cieczy, sygnału o rozruchu, kompletne rozregulowanie układu klapa-rozdzielacz, przytaknie EHA..., lejące wtryski, przytarty rozdzialacz, fałszywe powietrze.
Właściwe wypełnienie - oscyluje wokół 50% (oscyluje! np w przedziale 40-60). Sterownik KE i jego "odczyt błędów" to nie jest narzędzie precyzyjne - samemu trzeba po kolei eliminować podstawowe problemy.
Jak zaczynasz robić to nie po omacku - wypnik wtyk od sterownika - znajdź schemat, przemierz kabel po kablu, czujniki, włączniki - bo potem sie szuka nie tam gdzie trzeba.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 448 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 122 23 24 25 2630 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl