MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt maja 14, 2024 1:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 29, 2003 2:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 29, 2003 2:31 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
2 tygodnie temu kupiłem mojej dziewczynie MB 200D T kombi 1988 r. Autko jeździ super, i w ogóle, oprócz jednego mankamentu. Tylne zawieszenie skacze jak piłka na małych nawet nierównościach jezdni. Nie jest za twarde - nic nie wali jak kamień, ale po prostu podskakuje. Dochodzi do tego, że jadąć po miejskich wybojach samochód np. na torowisku lekko zmienia tor jazdy. W pobieżnej rozmowie telefonicznej facet z warsztatu (nie z autoryzowanego serwisu) wspomniał coś o "tylnych akumulatorach ???", wstępnie stwierdził że dwie sztuki to koszt ok 2x300 zł=600 zł + robocizna. Pierwszy raz mam do czynienia z Mercedesem a w szczególności z hydrauliką w zawieszeniu, więc nie wiem jak na to się zapatrywać (sam jeżdżę Toyotą [ups] :)). Jeśli ktoś mógłby mnie w tym temacię oświecić będę bardzo wdzięczny!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 29, 2003 2:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Raczej awaria NIVO - wszystkie W124 T miały NIVO, a objawy wskazują na awarię amortyzatorów. To może być kosztowne :o

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 29, 2003 3:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lip 29, 2003 2:31 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław
Doceniam Twoją expresową reakcję :) ale gdybyś mnie troszkę oświecił: co to jest NIVO? Jak wspomniałem jestem w temacie Mercedesa kompletnym lajkonikiem...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 29, 2003 3:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Hydropneumatyczne, samopoziomujące tylne zawieszenie. Pomysł polega na tym, że niezależnie czy wieziesz skrzynkę piwa czy pół tony cegieł, to auto zawsze stoi tak samo, niestety polskie drogi i przeładowywanie samochodów mocno dają w kość temu systemowi. Poszperaj trochę na forum, wpisz NIVO do wyszukiwarki, ten temat co chwila się tu pojawia. Powodzenia.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2003 11:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Filip pisze:
Doceniam Twoją expresową reakcję :) ale gdybyś mnie troszkę oświecił: co to jest NIVO? Jak wspomniałem jestem w temacie Mercedesa kompletnym lajkonikiem...


Jesli poszly Ci amory (ale skoro nie siadl na tylku, to moze jednak sa OK), to koszt jednego = minimum 600-700 zl.
Ja kiedys mialem podobna sytuacje do Twojej, gdy poszla mi taka mala dzwignia przy centralce, ktora odpowiada za utrzymanie/regulacje poziomu auta.. dupa mi poszla do gory, i poznalem jakie rowne sa polskie drogi = max 40km/h dalo sie jechac, potem walilem lbem o sufit [zlosnik] Tak wiec przyczyn moze wiele... ta w/w centralka (wielkosci paczki papierochow) to koszt 1500 zl netto [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł: NIVO
Post: ndz sie 03, 2003 12:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Miałem podobny problem w moim MB, z twojego opisu proponuję sprawdzić "gruszki"(najlepiej założyć inne i odpowietrzyć układ) od NIVO w 80% przypadkach to one zawodzą, amortyzatory są częścią wykonawczą tego układu a " gruchy " odpowiadają za komfort jazdy. Jeśli cały układ jest szczelny stawiam na "gruchy", musisz szukać używanych bo nowe są drogie ( do mojego auta jakieś 1000zł szt servis, nie ma zamienników) warto było, pozdrawiam i powodzenia.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl