MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 3:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 15, 2008 5:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Muszę wymienić uszczelniacze zaworów w m117 bez ściagania głowicy.
Czy moglibyście polecić konkretne narzędzie za pomocą którego łatwo będę mógł ściagnąć i założyc sprężyny zaworowe?
W necie dostępne są różne rodzaje, ale mam nadzieje, że na forum mamy kogoś doświadczonego co to już wykonywał i kto mógłby doradzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 15, 2008 8:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Witaj. Jak wymienialismy uszczelniacze to brat takie urządzenie skonstruował sam wygląda to moze prowizorycznie ale spokojnie spełnia swoje zadanie(wymieniliśmy komplet uszczelniaczy w 560sec). Co do samej wymiany to najlepiej usawic tłok u gory (zrobic sobie jakis cienki prosty pręcik i przy wykreconej swiecy "złapac" tłok w GMP i zaznaczyc sobie tą odległość na pręcie). co do puszczania powietrza przez otwór swiecy zapłonowej w celu podtrzymywania zaworu to uwazałbym bo często kiedy ustawialismy tłok w GMP i kiedy puścililsmy powietrze to silnik lubił się przekręcić i już w GMP nie był także trzeba byc pewnym żeby coś sie czasem z tym powietrzem nie rozłaczyło bo jezeli tłok akurat nie będzie u góry to może być klops i trzeba będzie szukać zaworu także pewniej jest ustawic tłok w GMP i wtedy jest większa pewnosc ze nie stanie się przykra niespodzianka.
Urządzenie wygląda tak składa się z 3 częsci jedną opierasz na spręzynie zaworowej, jedną podpierasz o wałek rozrządu a tą 3 z kawałkiem profila przyciągasz do siebie i mozesz wyjmować talerzyki i sciagac spręzyne.
Obrazek
Obrazek
Jak masz blisko do Częstochowy to jeżeli będziesz chciał to oczywiscie go mogę Ci pożyczyć tego urządzonka. Pozdrawiam

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 9:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ja mam takie coś:
Obrazek

Nie próbujcie otwierać zamków zaworowych naparzając zaworem po tłoku, ponieważ są pod kątem, a dodatkowo w denku tłoka jest poglębienie. Łatwo pogiąć zawory i będzie klops. Opcja z powietrzem jest najlepsza. Ja wkładałem miękki sznurek do środka podpierając zawór a dopiero potem powietrze, właśnie po to, jakby coś nie tak poszło - zawór w razie czego opierał się na sznurku i nie wylatywał z prowadnicy. Potem odpowiednie szczypce chirurgiczne i sznurek z powrotem na wierzch. Uszczelniacze są praktycznie na wierzchu, więc nie ma potrzeby użycia specjalnych szczypiec czy nabijaków (np. w M104 już się przydają ;).

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 2:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Dziękuje wam za zdjęcia i rady. Pomóżcie mi wybrać narzędzie z listy poniżej, które najbardziej ułatwi prace ze sprężynami :)

http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPa ... rrency=PLN

TU jest narzędzie w stylu tego co ma kolega Mor. O co ewentualnie zapierać ten hak? O wałek?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 3:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Mój klucz to ten na rysunku. Dałem tam zdjęcia, jak go używać. Mam też ten magnesik, kosztuje grosze, a jest naprawdę mocny.
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 4:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Dzięki, już wszystko wiem.

Ten klucz w aso ma konkretną cenę 1600PLN [zlosnikz]
Ma tę zaletę, że ta część która ściska sprężynę, jest wyprofilowana do kształtu wałka. W tamtym narzędziu co dałem linka, jest niestety prosta i nie wiem czy podejdzie.

Ale cena kusząca bo 90PLN:
Obrazek

Ten za 180PLN:
Obrazek

Co sądzisz o nich z doświadczenia?

Magnesik coś ok. 40PLN


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 7:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Jak widzisz na zdjęciu, ten mój klucz jest otwarty z jednej strony. To jest po to, abyś mógł nim wyciągać dźwigienki zaworowe bez szarpaniny. Jeśli będzie normalny zamknięty to już tylko rozbieranie zaworów. Ten drugi ma ten plus, że nie jesteś związany wałkiem, wkręcisz gdzieś śrubę lub zastosujesz jakieś inne mocowanie i tyle (w sumie przy tym pierwszym też można śrubę i poprzeczkę zastosować i wyjdzie na to samo). Tam jest w ogóle kicha przez wałek zmiejscem, ale jak pokombinujesz prostym też dasz radę. Ja pierwszy raz rozbierałem oryginalnym kluczem od starych Nissanów z zamkniętym oczkiem i jakoś poszło, tylko z dźwigienkami była rzeźba, żeby wyszły.
Z tym Johneswayem można zaryzykować, bo cena jest znośna, a jak nie podejdzie to można na alle spróbować puścić...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: ndz gru 24, 2017 8:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Panowie pomóżcie wymienić uszczelniacze zaworowe w kumpla 560SEC 1990r.
Jest gotowy dostarczyć auto pod wskazane miejsce do 300km od Zielonej Góry.
Mor zaglądasz na forum? Podejmiesz się ?? :)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn gru 25, 2017 1:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To dawaj go do wrocławia. Mam znajomy warsztat co sobie z tym poradzi. No chyba, że brak biletów NBP zmusza go do dłubania samemu.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn gru 25, 2017 1:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Kasy to on ma jak lodu, boi się po prostu oddać auto w niepowołane ręce [zlosnikok] Bo powiedzieli mu u nas, że trzeba głowice zrzucać.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl