MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 11:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 11, 2003 7:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 10, 2002 11:24 am
Posty: 45
Lokalizacja: Kępno
Mam pewien problem ,otóż kiedys pisałem na tym forum o tym że po włączeniu biegu czyli D i trzymaniu nogi na STOPIE obroty spadają mi o 500-600 obr/min. Kiedys myślałem że to wina skrzyni ale teraz już wiem (przypuszczam) że to wina czegoś innego a konkretnie wadliwego działania lub podłączenia czujnika,urządzenia...(niewiem jak to sie nazywa) który powinien stabilizować wolne obroty na mniej więcej stałym poziomie na przykład po włączeniu klimy,ogrzewaniu tylnej szyby,skręceniu kolami do oporu przy wspomaganiu itp. U mnie jest np. tak że gdy skręcę kołami do oporu wtedy silnik ma cięzej i obroty spadają o jakąś wartość i podnoszą się ale dopiero po tym jak skręcę spowrotem i co także istotne- bardzo powoli czyli nawet do 10 sekund, a powinno być tak że obroty spadają na ułamek sekundy i natychmiast podnąszą sie do poprzedniego stanu nawet przy trzymaniu kierownicy do oporu.
I dlatego myślę że ma to związek także z automatem(silnik dostaje obciążenie a urządzenie które powinno podnieść obroty..nie działa lub jest źle podłączone). Przy moim silniku jest kilka wężyków od powietrza luźnych lub podłaczonych "byle gdzie" , a niewiem jak powinny one być prawidłowo podłaczone.Sam je kiedys metodą prób i błedów przekładałem w inne miejsca ale nic nie pomogło. Może ktos wie jak powinny być podłączone te węzyki.Może wtedy zniknąłby ten problem ze spadkiem obrotów...mam nadzieję ...
Może ktos dysponuje jakimś schematem podłaczenia tych wężyków
PS.silnik M110 2.8
Pozdrawiam

_________________
Krzysiek
W 126 280 SE , 1985 rok
jasne sreberko
automat
www.126sec.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 11, 2003 8:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Rodzaje wtrysku to D-jetronic czyli sterowany elektronicznie pośredni wtrysk benzyny stosowany do 1975r i K-jetronic czyli mechaniczny układ wtrysku benzyny stosowany od 1975r.
A co do Twojego pytania o wolne obroty to jest układ stabilizujący obroty niezależnie od obciazenia silnika,dokladnych danych do Twojego samachodu nie mam,mam ogolne schematy obiegu podciśnień motoru 110.
kilka lat temu naprawiałem silnik w 123 280E i samochód trafił do mnie rozmontowany tzn silnik w bagażniku(to było kombi)
Samochód miał pełne wyposażenie klima,nivo oczywiście wspomaganie,webasto,automat itd.
Z tego co pamiętam miał też bardzo rozbudowany układ rurek podciśnieniowych i etektrozaworkow służący właśnie do kompensowania obciążenia siłnika np klimą czy skrzynią aut. czy też stopniem nagrzania silnika.
Ja poradzilem sobie z tym udając się do Serwisu gdzie po numerach nadwozia znalezli schemat obiegu podciśnien i z wielką łaską pozwolili odrysować(bo to przecież tajne jest,to trzeba mieć szkolenia,niech pan przyjedzie to podłączymy itd)
Najpierw spóbuj dobrze podłączyć a pożniej dopiero szukaj uszkodzonych elementów.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 11, 2003 9:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 10, 2002 11:24 am
Posty: 45
Lokalizacja: Kępno
marcin280e pisze:
Najpierw spóbuj dobrze podłączyć a pożniej dopiero szukaj uszkodzonych elementów.

Chetnie spróbuję tylko problem w tym że nie wiem jak to jest "dobrze".Piszesz że posiadasz ogólne schematy podciśnień,byłbym baardzo wdzięczny gdybys mógł mi je udostepnić.

_________________
Krzysiek

W 126 280 SE , 1985 rok

jasne sreberko

automat

www.126sec.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 12, 2003 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Pierwsza sprawa-wiem, że w W126 500 SE po podniesieniu maski u nasady silnika przed chłodnicą znajduje się urządzenie (nazwy również nie znam) które steruje wolnymi obrotami, ono samo zaś sterowna jest elektryką. Tak więc powinieneś sprawdzić elektrykę tego urządzenia a jeśłi to nie to to zobacz czy po odłączeniu tego urządzenie są jakieś zmiany w pracy silnika. Jeśli elektryka jest ok a po odłączeniu slinik nie reaguje to wiesz co jest problemem.

Druga sprawa. Bardzo chciałbym mieć schemat własnie układu podciśnieniowego do motoru 500 SE bo metodą prób i błędów to do niczego się nie dojdzie - ok. 30 wężyków - tak więc możłiwe ale nierealne :( . Czy ktoś posiada owe schematy albo wie jaki zakład je posiada? (najchętniej rejon B-stok) Bo w serwisie autoryzowanym też śpiewają, że to trzeba fachowca, że to to, że to tamto...a chodzi o sól jak zwykle... :-?

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl