marcin280e pisze:
Przeczytałem parę postów nt jak wyżej i nasuwa mi sie parę uwag:
-czy Mercedes ma słabe silniki bo gaz je niszczy(a Volvo czy Renault ma lepsze)??
Nie, jest to jednak dość często spotykana opinia. Nikt jednak nie bierze pod uwagę tego, że Mercedes często ma o wiele większy przebieg niż inne popierdółki i wtedy faktycznie gaz może przyspieszyć zużycie się silnika. Wypłukanie nagarów, wypalenie gniazd zaworowych, które już nie są nowe, a dodatkowo na gazie ktoś chciał zaoszczędzić 2-3 LTR/100 km. Jeśli chodzi o inne auta to i tak niezależnie czy na benzynie czy na gazie 300 - 400 kkm i silnik to złom
marcin280e pisze:
-a co konkretnie się niszczy i dlaczego?
Jak już wczesniej powiedziano, głównie gniazda i przylgnie zaworów. Ale szybszemu zużyciu ulegają też świece zapłonowe. Trzeba też posiadać porządne przewody WN, czyścić filtr gazu. Warto też regularnie robić przegląd całej instalacji i czasem wymienić membranę w reduktorze. Znajomy kiedyś bardzo często musiał regulować zawory w M110 - tak co około 3-4 kkm. Okazało się, że membrana jest do niczego. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
marcin280e pisze:
Ps.ja mam gaz i nie widzę znszczeń w silniku.
Pozdrawiam.
A ja nie mam i też nie widzę zniszczeń w silniku
. Niestety, ale to jest Polska i rozumiem powody ekonomiczne, dla których LPG jest jakimś kompromisem. Swoją drogą, jeśli przejdą biopaliwa, to LPG będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. A ciekawe, jak takie biopaliwa będą się zachowywały przy -20 stopni. Bo te obecne przymarzają, a te bio ponoć będą potrafiły jeszcze lepiej przyswajać wodę
...
Również pozdrawiam