MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn kwie 29, 2024 12:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 14, 2002 11:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Witam!

Znajomy poprosił mnie o pomoc w znalezieniu części do W116 450SE.
Potrzebne jest koło zamachowe+docisk i manualna skrzynia biegów jeżeli ktoś ma coś takiego lub wie kto ma i chce sprzedać to prosił bym o jakieś wieści.

Z góry dziękuje i pozdrawiam! [cool]

_________________
Michał
W116 350SE '72- "Smoczyca"
gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 17, 2002 12:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Z tego co wiem (a może się mylę?) nie ma czegoś takiego jak manual do 450SE. W katalogu sprzęgieł Sachsa nie ma też sprzęgła.Największy silnik na manualu to żeliwny V8 z 350SL/SLC i 116 350SE.Być może da się to dopartolić do 450 tego nie wiem ale takiego zestawu szukaj.Powinieneś mieć 3 biegowy automat taki sam jak w 6,9 da się to naprawić jakby co.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 17, 2002 3:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
O tóż to. Zanim zobaczyłem post marcina280e to już chciałem pisać to samo co on. I napiszę bo jestem pewien - Manual był w motorach do 350 i nie większych. Wyższe miały tylko automat.

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 4:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
marcin280e pisze:
Z tego co wiem (a może się mylę?) nie ma czegoś takiego jak manual do 450SE. W katalogu sprzęgieł Sachsa nie ma też sprzęgła.Największy silnik na manualu to żeliwny V8 z 350SL/SLC i 116 350SE.


Możliwe, że 450SE nie występował z manualna skrzynią biegów. Znajomy poprosił mnie o pomoc w tej sprawie i nie sprawdziłem czy wystepował taki silnik z manualem. Ale nie moge się z Toba zgodzić bo silnik 350SE V8 nie ma żeliwnego bloku tylko aluminiowy i chyba żeliwny nie był produkowany przynajmniej jeszcze się z takim nie spotkałem ani nie słyszałem o takim. [oczko] Dzięki za zainteresowanie!!!
Pozdrawiam.

_________________
Michał

W116 350SE '72- "Smoczyca"

gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 6:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Gonez pisze:
Możliwe, że 450SE nie występował z manualna skrzynią biegów. Znajomy poprosił mnie o pomoc w tej sprawie i nie sprawdziłem czy wystepował taki silnik z manualem. Ale nie moge się z Toba zgodzić bo silnik 350SE V8 nie ma żeliwnego bloku tylko aluminiowy i chyba żeliwny nie był produkowany przynajmniej jeszcze się z takim nie spotkałem ani nie słyszałem o takim. [oczko] Dzięki za zainteresowanie!!!
Pozdrawiam.


Też nie znalazłem informacji o 450 SE z manualem. Największy silnik do jakiego montowano manual to własnie M116 3500 ccm. Mozliwe, że całkiem bezproblemowo Twojemu koledze uda się zamontować taki sam zestaw jaki występuje u Ciebie. Ale ja na jego miejscu szukałbym automata [oczko] . A co do materiałów z jakich wykonane są silniki to zarówno motory M116 jak i M117 występowały w wersjach żeliwnych. Pierwszy blok ze stopów lekkich pojawił się CHYBA dopiero w modelu W107 450 SLC 5.0. Był to motor M117.960 i było to na jesieni 1977 roku.

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Gonez pisze:
Ale nie moge się z Toba zgodzić bo silnik 350SE V8 nie ma żeliwnego bloku tylko aluminiowy


Nie prawda. U mnie w garażu leży (więc jestem pewien [zlosnik] ) calusieńki silnik 350 na żeliwnym bloku - więc były na takim.
A co do zmontowania 450 na manualu to chyba musisz miec 350 motor + skrzynia + tylni most + NO WŁAŚNIE, CAŁY KORBOWÓD Z 450-tki a nie wiem czy średnice tłoków zgadzają się z tym z 350.

_________________
...własny MB soon

Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 10:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Sorry Webster ale o co chodzi z tym korbowodem i średnicą tłoków bo nie rozumiem?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Silniki 350 i 450 na pierwszy rzut oka różnią się tylko skokiem tłoków, a co za tym idzie i pojemnością.
Różnica mocy jest niewielka ale 450 swoje parametry uzyskuje przy znacznie niższych obrotach (podobno to była jej największa zaleta)
przełożenie mostu w 350 wynosi 3,46 a w 450 3,07 , więc to jakby tę różnicę likwidowało.
Skoro w obydwu silnikach montowano taką samą skrzynię automatyczną, to czemu by nie zrobić tego z manualem.
Według mnie pozostaje tylko kwestja gustu i odpowiedni upór (ano trzeba wstawić jeszcze jeden pedał, wymienić drugi, drążek zmiany biegów i pewnie jeszcze coś się znajdzie)

Tylko czy we wszystkich 116 manuale były o identycznych przełożeniach?

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 12:00 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Manual ma zawsze to samo przełożenie 1:1 na biegu bezpośrednim chodzi raczej o zestopniowanie skrzyni biegów co przy tak dużym motorze nie ma znaczenia(to nie Punto że trzeba 6 biegów aby coś tam jechać).Jak pasuje do motoru to gumę będzie smalić.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 12:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 18, 2002 11:02 pm
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Ok przyznaje się do błędu chociaż nie napisałem, że napewno nie produkowano silnika 350SE V8 na żeliwnym bloku. Najprawdopodobniej jest tak jak napisał Sebaa bo mój silnik to M116.985 produkowany od 1978 roku i jest właśnie na aluminiowym bloku.

_________________
Michał

W116 350SE '72- "Smoczyca"

gonez_w116@go2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 8:55 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Sebaa pisze:
Pierwszy blok ze stopów lekkich pojawił się CHYBA dopiero w modelu W107 450 SLC 5.0. Był to motor M117.960 i było to na jesieni 1977 roku.


Dla potomnych i uscislenia: Sebaa mial na mysli pierwszy V8. Wszystkie 112 mialy blok "aluminiowy", ktory odziedziczyly po adenauerze, i ktory po pewnych modyfikacjach byl w 300SL "Fluegeltuerer"

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl