MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt paź 22, 2019 5:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 19, 2019 5:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Pacjenta dopadła częsta bolączka tego silnika czyli wycinanie jednej cewki .Do momentu nagrzania silnika nic sie nie dzieje po osiągnięciu 80 stopni odłącza jedną cewkę.Cewki,świece,przewody nowe,wiązka silnika regenerowana, czujniki trzymają oporność.Już kiedyś podobno komp wariował.Numer komputera to BOSCH 0 261 200 442.Czy jest jakiś inny numer zamienny do tego w aucie i czy czasami komp nie ma zapisanego immo do danego auta?


Na górę
Post: śr wrz 25, 2019 6:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Już wiem że ten sterownik akurat w tym W124 nie ma immo taki wyszedł z fabryki Kupiłem drugi o tym samym numerze zobaczymy czy silnik odpali.


Na górę
Post: czw wrz 26, 2019 7:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Silnik oczywiscie odpalił od strzału ale objaw odcinania drugiej cewki po rozgrzaniu silnika pozostał.A może problem tkwi w samym silniku natrzaskane ma już ponad 500tyś/km


Na górę
Post: pt wrz 27, 2019 2:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 856
Lokalizacja: Gdańsk
Na HFMscanie masz brak błędów ?
Sonda i kat jeszcze oryginał ?
Na analizatorze byłeś ?

U mnie w tym silniku cały czas jest lekkie falowanie na jałowym - wiązka, cewki, kable, świece, sonda a nawet katalizator mam nowe - i co ? Ładnie chodzi, spaliny już nie śmierdzą, ale falowanie a właściwie utykanie silnika nadal pozostało - ten typ chyba tak ma.

_________________
S124 E220 '95(6) + LPGTECH
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/80660
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
Post: pt wrz 27, 2019 4:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Jutro zabieram sie za sprawdzenie wtryskiwaczy i ich wiazki,jak będzie trzeba to wykrecę cały wydech niech tylko ta zaraza zacznie pracować na wszystkie gary.


Na górę
Post: pt paź 04, 2019 6:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Wymieniłem wiązkę na drugą zregenerowaną,stara była robiona ale tylko na sztukę pod plastikowym kanałem rozsypało sie wszystko.Listwa wtryskowa z drugiego silnika i dupa znowu to samo choć po zmianie listwy silnik chodzi idealnie równo.Pozostaje sonda i czujnik wałka które już czekają na podmiankę.


Na górę
Post: ndz paź 06, 2019 8:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Żadnej zmiany po zmianie całego osprzetu elektryczegi otp.Zawiozłem sterownik do naprawy .


Na górę
Post: wt paź 08, 2019 4:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Obwody w sterowniku odpowiedzialne za cewki i iskrę sprawne a silnik i tak po rozgrzaniu pracuje na dwóch cylindrach do tego doszła nowa usterka silnik nie gaśnie po przekreceniu kluczyka i nie gasną kontrolki, a na dokładkę strzelił przewód hamulcowy .Jakiś koszmar co za je...e auto.


Na górę
Post: śr paź 09, 2019 10:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1461
Lokalizacja: WROCŁAW
A kompresję sprawdzałaś? Może na zimnym jeszcze trzyma a po rozgrzaniu jest na tyle słaba, że już cylindry nie odpadają? Wiesz które tłoki nie palą? Czy na pewno te, które są podpięte do tej samej cewki?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: czw paź 10, 2019 7:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Wycina zawsze drugą cewkę tłok 2,3 .Sprawdzę dziś działanie układu na nowym przepływomierzu tylko najpierw naprawię stacyjkę, zmierzę ciśnienie na tlokach i ustawienie rozrządu.


Na górę
Post: czw paź 10, 2019 8:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Sprawdziłem jeszcze wszyskie kable od każdego punktu,trafiła się jakaś stara centralka od alarmu,zwarcie w gnieździe haka.Okazało sie że dokładana była klimatyzacja a sterownik wcisnęli za płytę przed nogami pasażera zacząłem to ciąć a potem musiałem lutować.
Wymieniłem przepływomierz,zrobiłem na szybko czytnik do kodów błyskowych.Wybłyskało 10 błedów udało mi sie je wykasować ale powracają dwa 22 i 25 czujnik wałka i czujnik stukowy lub sterownik silnika.Kasuje i znów to samo czkawka i dwa błędy.Zdjąłem osłone rozrzadu i niestety ale po ustawieniu 20 stopni po OT nie daje sie włożyć bolca w lewe koło aby trafiało w otwór po przestawieniu na 30 stopni po OT już oba wchodzą .Czy to moze być przyczyna wycinania jednej cewki silnik ma 500tys przelotu i wg mnie nie pracuje jak wcześniej jest jakieś rytmiczne tykanie/cykanie w głowicy jakby chodził jakiś mechanizm.A moze to automat od zmiany fazy rozrzadu próbuje robić korekte ale rozciagnięcie łańcucha juz na to nie pozwala .


Na górę
Post: czw paź 10, 2019 9:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1461
Lokalizacja: WROCŁAW
10 stopni to chyba sporo. Ja wymieniłbym ten łańcuch lub sprawdzil, czy ktoś źle nie ustawił. jak ustawisz na 20 stopni po OT to jesteś w stanie wizualnie stwierdzić, że przelożenie wałka o jeden ząbek pozwoli włożyć blokady? Jeśli tak to ustaw kolo na 20 stopni po OT, wyjmij napinacz i przełóż łańcuch na kółku wałka.
Dziwne jest że jak ustawisz na 20 po OT to jeden walek możesz zblokować a drugi nie... Gdyby łańcuch faktycznie się wyciągnął to przesunięcie kólek byłoby raczej na obu wałkach.
P.S. Motor na liczniku ma pincet a w rzeczywistości pewnie z siedemset :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: pt paź 11, 2019 7:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 853
Lokalizacja: Legionowo
Nikt nie grzebał w silniku przez ostatnie x lat.Jeszcze latem padł kompresor klimy blokował sie aż trzeszczało może to on doprowadził do tego stanu.Ogólnie to po naprawie i zmianie kompresora układ jakoś dziwnie pracuje.Nie wciskamy przycisku i nie świeci się dioda klima działa ,wciskam dioda swieci nie działa? do tego wszystkiego to rytmiczne cykanie po rozgrzaniu . Dostarczono mi do tego auta zapasowy silnik sprawdzę jak w nim jest ustawiony rozrząd jak bedzie ok to go zmienię.


Na górę
Post: pt paź 11, 2019 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1461
Lokalizacja: WROCŁAW
To klima dobrze działa. Jak świeci dioda to klima jest WYŁĄCZONA. A jak dioda NIE ŚWIECI to klima działa. Zupełnie odwrotnie niż nakazuje zdrowy rozsądek :)
Daj znać co z tym rozrządem bo aż ciekawy jestem

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
W210 E320
W124 220TE - od "konesera" :)
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE - do dziś dzwonię posłuchać jak silnik pracuje...


Na górę
Post: pt paź 11, 2019 12:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 613
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
jakub_gozdzik pisze:
To klima dobrze działa. Jak świeci dioda to klima jest WYŁĄCZONA. A jak dioda NIE ŚWIECI to klima działa. Zupełnie odwrotnie niż nakazuje zdrowy rozsądek :)

Tak, ale tylko wtedy gdy chodzi o przycisk "EC", bo jak jest to przycisk ze "śnieżynką" to klima działa gdy świeci, a nie działa gdy nie świeci [hihi]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'91 300TD & '88 230TE & '87 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl