MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:27 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lip 09, 2020 10:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Od jakiegoś czasu szukam przyczyny dlaczego biegi w moim aucie nie zmieniaja się płynnie, dwójka przeciąga i zmienia się z lekkim szarpnięciem przy zbyt wysokich obrotach, a zeby weszła czwórka muszę odjąć gazu. Skrzynia była rozebrana, modulator wymieniony, olej wymieniony, silnik pracuje dobrze. Mechanicy szukając dalej przyczyny stwierdzili ze jest zbyt małe podciśnienie na silniku i zastanawiają się jak je zwiększyć. Namierzyli dwa elementy w silniku, które mogą mieć z tym związek i tu pytanie do Was:

Zdj nr 1: czy ten element może mieć wpływ na podciśnienie? Jezeli tak to te wystające bolce tez chyba powinny być podłączone?

Zdj nr 2: czy ten element może mieć wpływ na podciśnienie? u mnie ten siłownik w ogóle się nie rusza a podobno powinien i może właśnie podnosić ciśnienie?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi bo trochę już jestem bezradny.


Załączniki:
IMG_6268.jpg
IMG_6268.jpg [ 35.16 KiB | Przejrzano 6914 razy ]
IMG_6269.jpg
IMG_6269.jpg [ 39.99 KiB | Przejrzano 6914 razy ]
Na górę
Post: czw lip 09, 2020 4:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Masz skrzynie sterowana tylko podciśnieniem z kolektora czy jeszcze jakiś patyk .jeśli jest jeszcze pręt po prawej stronie to go wydłuż ma regulację.


Na górę
Post: pt lip 10, 2020 10:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
To co masz na rys nr 2 to elektromagnes odpowiadający za podniesienie obrotów kiedy wrzucasz bieg.
Działa to w skrócie tak:
Wrzucasz bieg i wtedy do elektromagnesu dochodzi napięcie.
Powoduje to wysunięcie się bolca , który jest zakończony tą dużą, płaską nakrętką.
Bolec wysuwa się o ok 5-7 mm
Bolec , jeśli cięgna są prawidłowo wyregulowane, otwiera zarówno przepustnicę powietrza oraz zwiększa dawkę paliwa. Czyli w skrócie dodaje troszkę gazu.
Prawidłowe obroty na biegu to ok 700 do 750.

Urządzenie to nie ma to żadnego związku z podciśnieniem.

pozdrawiam


Na górę
Post: ndz lip 12, 2020 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Hruscik, a w którym dokładnie miejscu powinien być ten patyk, żebym mógł to sprawdzic?


Na górę
Post: ndz lip 12, 2020 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lip 26, 2013 4:32 pm
Posty: 152
Taurat, dzieki za wyjasnienie, a czy ten bolec tylko się wysuwa jak wrzucam D czy przy przejściu na każdy kolejny bieg?
A wiesz może co to jest na rysunku 1?


Na górę
Post: ndz lip 12, 2020 11:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
cześć

jeśli wrzucasz bieg ( niezaleznie czy do przodu czy wsteczny ) to bolec jest stale wysuniety , czyli silnik ma dodane trochę gazu. Nie zmienia tego przejście z 1 na 2 lub 3 lub R. Na biegu bolec jest wysunięty zawsze.

Sterowaniem skrzyni z tego okresu rządzi podciśnienie. Przewód wychodzi z kolektora dolotowego. Na wyjściu do skrzyni jest tzw modulator z możliwością regulacji.

To co jest na zdjęciu nr 1 nie odpowiada za podciśnienie i sterowanie zmianą biegów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl