MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

R107 450SL dymi z odmy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=70664
Strona 1 z 1

Autor:  Ktuono [ czw maja 28, 2020 1:39 pm ]
Tytuł:  R107 450SL dymi z odmy

Cześć,

Pacjent to R107 450SL z 1979 K-jet.

Silnik M117.985.
Auto z USA ale w wersji Europa.

W zeszłym roku wykonane w samochodzie:
- wymiana wszystkich wtrysków, i paru gumowych rurek
- filtrów i oleju na Valvoline
- rurek smarujących wałki
Po tych zabiegach pracował wzorowo ale oczywiście nikt wcześniej oleju nie zmieniał więc rurki były zapchane i jeden wałek nadawał się już tylko do wymiany

Na początku tego roku zrobione:
- kompletny rozrząd ze ślizgami i napinaczem
- pompa wody
- wymiana uszkodzonego wałka
- płukanie silnika i nowy olej MILERSA
- wymiana AAV (zawór powietrza dodatkowego) na używany ale sprawny
- Mechanik nie popisał się z rozdzielaczem paliwa i potrzebnie/nie potrzebnie musiałem go rozebrać i zregenerować.
- regulacja mieszanki pod analizatorem CO
- itd.

Aktualnie auto pali na dotyk, pracuje równo, itd ale....
- zauważyłem dymienie przez odpowietrzenie skrzyni korbowej - odma, w filtrze powietrza.
- po odpaleniu na zimnym (+10C) ma wysokie obroty >1500 - 2000. Jak się nagrzeje do temperatury pracy, jest równo 750 obr/min.

Odpowiedź mechanika na dymienie z odmy to zapieczone pierścienie. Mega dziwne skoro przed wymianą silnika i płukaniem zero dymienia.

Czy ktoś miał może podobne problemy lub ma namiar na mechanika z okolic Łodzi który był by w stanie mi coś pomóc.
- dymienie
- wysokie obroty na zimnym

Dzięki za wszelką pomoc. Po woli już tracę zdrowie do aut.
Mam kilka takich dziadków i każdy coś wymyśla :) bez ostrzeżenia.

Autor:  hruścik [ pt maja 29, 2020 9:22 am ]
Tytuł:  Re: R107 450SL dymi z odmy

Obroty na zimnym to zmora tych silników.Reg termiczny pow. dodatkowego do sprawdzenia.Dymi bo go wypłukałeś i teraz widać jest w jakim stanie jest góra z dołem przy czym widać jest tylko lewą stronę.Robiłeś rozrząd czyli przedni dekiel wyleciał a nie sprawdziłeś wnętrza silnika.Jeśli auto zostało sprowadzone to po tylu latach podstawa to rozebranie silnika i z reguły 3/4 ma luzy na zamkach 1mm i część zapieczonych pierścieni smarujących.Tylny uszczelniacz silnika można wydłubać zapałką.

Autor:  Marian-m110 [ pn cze 08, 2020 9:23 pm ]
Tytuł:  Re: R107 450SL dymi z odmy

Z regulatorem ja sobie poradziłem, osad znajdujący się w środku fajnie usuwa płyn do czyszczenia styków elektronicznych. Co do pierścieni to prawda, trzeba było wyjąć tłoki i zobaczyć nagar na pierścieniach olejowych i uszczelniających. Co mnie bardzo zaskoczyło w m102 to że po przebiegu 201 tys kil na jednym tłoku pierścienie nie pracowały płynnie i trzeba było wyczyścić. W zeszłym roku pękł mi blok w m117 560. Po zakupie drugiego silnika rozebrałem go i miejsca na pierścienie olejowe były wszystkie zapieczone, przebieg 130 tys mil. Wyczyściłem kanały i nie kopci. Nie wspominam że: uszczelki itd nowe, Częsta wymiana oleju w silniku pomoże chyba że tuleje na dole jajkowate. Moim zdanie zawsze dokucza naszym autom brak jazdy nimi, dla tego jak tylko mogę zawsze staram ich używać. Jeszcze jedno nie wiemy czy dodatki do oleju typu stpo smoug nie były stosowane a to straszny syf.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/