MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:14 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 28, 2020 1:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt maja 17, 2016 11:48 pm
Posty: 6
Cześć,

Pacjent to R107 450SL z 1979 K-jet.

Silnik M117.985.
Auto z USA ale w wersji Europa.

W zeszłym roku wykonane w samochodzie:
- wymiana wszystkich wtrysków, i paru gumowych rurek
- filtrów i oleju na Valvoline
- rurek smarujących wałki
Po tych zabiegach pracował wzorowo ale oczywiście nikt wcześniej oleju nie zmieniał więc rurki były zapchane i jeden wałek nadawał się już tylko do wymiany

Na początku tego roku zrobione:
- kompletny rozrząd ze ślizgami i napinaczem
- pompa wody
- wymiana uszkodzonego wałka
- płukanie silnika i nowy olej MILERSA
- wymiana AAV (zawór powietrza dodatkowego) na używany ale sprawny
- Mechanik nie popisał się z rozdzielaczem paliwa i potrzebnie/nie potrzebnie musiałem go rozebrać i zregenerować.
- regulacja mieszanki pod analizatorem CO
- itd.

Aktualnie auto pali na dotyk, pracuje równo, itd ale....
- zauważyłem dymienie przez odpowietrzenie skrzyni korbowej - odma, w filtrze powietrza.
- po odpaleniu na zimnym (+10C) ma wysokie obroty >1500 - 2000. Jak się nagrzeje do temperatury pracy, jest równo 750 obr/min.

Odpowiedź mechanika na dymienie z odmy to zapieczone pierścienie. Mega dziwne skoro przed wymianą silnika i płukaniem zero dymienia.

Czy ktoś miał może podobne problemy lub ma namiar na mechanika z okolic Łodzi który był by w stanie mi coś pomóc.
- dymienie
- wysokie obroty na zimnym

Dzięki za wszelką pomoc. Po woli już tracę zdrowie do aut.
Mam kilka takich dziadków i każdy coś wymyśla :) bez ostrzeżenia.


Na górę
Post: pt maja 29, 2020 9:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 901
Lokalizacja: Legionowo
Obroty na zimnym to zmora tych silników.Reg termiczny pow. dodatkowego do sprawdzenia.Dymi bo go wypłukałeś i teraz widać jest w jakim stanie jest góra z dołem przy czym widać jest tylko lewą stronę.Robiłeś rozrząd czyli przedni dekiel wyleciał a nie sprawdziłeś wnętrza silnika.Jeśli auto zostało sprowadzone to po tylu latach podstawa to rozebranie silnika i z reguły 3/4 ma luzy na zamkach 1mm i część zapieczonych pierścieni smarujących.Tylny uszczelniacz silnika można wydłubać zapałką.


Na górę
Post: pn cze 08, 2020 9:23 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1203
Z regulatorem ja sobie poradziłem, osad znajdujący się w środku fajnie usuwa płyn do czyszczenia styków elektronicznych. Co do pierścieni to prawda, trzeba było wyjąć tłoki i zobaczyć nagar na pierścieniach olejowych i uszczelniających. Co mnie bardzo zaskoczyło w m102 to że po przebiegu 201 tys kil na jednym tłoku pierścienie nie pracowały płynnie i trzeba było wyczyścić. W zeszłym roku pękł mi blok w m117 560. Po zakupie drugiego silnika rozebrałem go i miejsca na pierścienie olejowe były wszystkie zapieczone, przebieg 130 tys mil. Wyczyściłem kanały i nie kopci. Nie wspominam że: uszczelki itd nowe, Częsta wymiana oleju w silniku pomoże chyba że tuleje na dole jajkowate. Moim zdanie zawsze dokucza naszym autom brak jazdy nimi, dla tego jak tylko mogę zawsze staram ich używać. Jeszcze jedno nie wiemy czy dodatki do oleju typu stpo smoug nie były stosowane a to straszny syf.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl